Kolejny post z przepływomierzem...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatm,
mam kolejne nurtujące mnie pytanie - otóż po kupnie mojego essiego kilka miesięcy tem zauważyłem, że nieówno chodzi na wolnych. Dopiero dzisiaj dorwałem się do przepływomierza i go przeczyściłem - i tu przez przypadek zapaliłem auto bez podłaczenia wtyczki - auto chodzi super równo, podłączam - skacze - czyzby padł mi przepływomierz?
  
 
ja mialem tak samo jak ty naczyscilem sie krokowego przepustnice i nic a tylko odlaczylem kabel od przeplywki i o niebo lepiej ale zamienilem przeplywke z kumplem i tak samo na jego jak na mojej(jego sprawna na 100),a na mojej jego chodzil idealnie takze przeplywke wyeliminowalem zastanawiam sie nad tymi rurkami od zaworku (erg)moze sa przytkane i trzeba przeczyscic,a narazie smigam na odlaczonym i jest ok.
  
 
to po co tworzyć kolejny wątek ? Nie prościej było odpisać w którymś starym ???
  
 
nie padl ci przeplwolmierz tylko wachy ci sie jeje na tyle duzo ze nawet nadmiar lewego powietrza nie przeszkadza. Zacznij od odpowietrzenia srzyni korbowej pod kolektorem wydechowym
  
 
A mógłbyś mi trochę popowiedzić jak to zrobić w domowych warunkach? A gdzie jest ten zawór ERG?
  
 
Jesli masz 16v to pod kolektorem wydechowym jest wcisnietew gume cos co przypomina zapalniczke samochodową , To cos to zawor odpowiertzania. Od niego idzie kolanko gumowe i metalowa rurka pod cewką zaplonową do kolektora ssacego. W innych motorach nie wiem jak to jest realizowane. 2 auta tak uzdatnilem - tescia escorta 1,8 16V i kolesia mondeo 1,6 16V. Koles w mondeo mial zamiast tego zaworka inny zawor sterowany podcisnieniem (taki grzyb) w kazdym bądz razie pomoglo
  
 
A jak to odpowietrzyc?Na odpalonym silniku?
  
 
Cytat:
2007-06-11 08:52:11, szymi79 pisze:
A jak to odpowietrzyc?Na odpalonym silniku?


To nie chodzi o odpowietrzenie, tylko o wyczyszczenie zaworka, który za to odpowietrzenie odpowiada. Wyłącz silnik, wyjmij gada, wrzuć do słoiczka z benzyną ekstrakcyjną czy innym badziewiem, zakręć słoik, pobaw się w barmana z shakerem, wytrzyj szmatą, włóż na miejsce i jest gites.
Warto sprawdzić też odpowietrzenie klapy zaworów - czasami olej rozpuszcza gąbeczkę na dnie obudowy filtra powietrza i zatyka przepływ.
  
 
ok dzięki,

gąbeczkę już dorwałem
  
 
prawdo podobnie uszkodziłeś czujnik temperatury ja tez tak miałem trzeba wymienic przepłymoweż niestety