Alhambra 1.9 tdi - brak mocy ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam użytkowników ja z takim zapytaniem kupiłem sobie Alhambre 1.9 TDI 116 KM 2001 r. i mam problem traci moc jak ja zgasze i odpale ponownie jest ok raz dłużej raz krócej. Ostatnio nie przekraczałem 2200 obr/min i bylo ok ale co moze byc przyczyna.
PS: Zauważyłem dopiero po kupnie że odłączone są 2 bezpieczniki od kontrolki "check engine" chyba pojade na komputer i mam nadzieje że zbyt wiele mi złego nie pokarze.

Acha jeszcze jedno przy włączeniu zapłonu zapala się na kilka sekund napis "servis" na liczniku oraz wycieraczki wykonują delikaty ruch góra dół po ok. 1 cm - POMOCY !!!!!!
  
 
Szybko na komputer i pospisuj błędy jakie Ci pokazało. Pokasuj te błędy i potem sprawdź czy się pojawiły z powrotem. Aha, wykasowanie błędów nie pomoże na dolegliwości związane z przechodzeniem w tryb awaryjny przy 2800rpm. Po diagnozie trzeba będzie sprawdzać to, co pokazał VAG.
  
 
Jutro jade na komputer - chwila prawdy - czy opłaca się kupić na Allegro urządzenie o którym mówisz (vag) ??
  
 
VAG to nie urządzenie tylko program do diagnozy aut z grupy VW/Audi/SEAT/Skoda. Żeby program działał potrzebny jest interface, czyli mówiąc obrazowo wtyczka OBDII z odpowiednią elektroniką wewnątrz. Możesz kupić interface z wtykiem do komputera na USB lub COM. Są różne wersje takich interface'ów. Jedne będą obsługiwać tylko starsze auta bez magistrali CAN, inne będą już obsługiwać również auta z CAN (przyszłościowa inwestycja), jest jeszcze różnica z jaką wersją programu VAG-COM dany interface będzie współpracować. Ceny też się bardzo różnią. Osobiście odradzam Allegro do takich zakupów.
  
 
kupiłem na alegro interfejs firmy viaken za jakąś stówkę i jestem zadowolony.
  
 
Byłem na kompie było kilka błędów i zostały pokasowane. Ale niestety jeden po paru kilomertach znów wskoczył (kod podam jutro bo zostawiłem kartke z nim w aucie) ale chodzi o "zbyt niskie ciśnienie doładowania" (
  
 
17964 - niskie ciśnienie doładowania

Co wy na to jakie przypuszczalne przyczyny.

PS: Czy jeżeli są zasyfiałe filtry powietrza i paliwa to może byc wyczuwalny spadek mocy ?? Proszę o odpowiedź.
  
 
Przy tym błędzie, który Ty masz filtry nic nie mają do rzeczy (owszem, warto je wymieniać żeby pompowtryski i przepływomierz działały jak najdłużej). Radzę zacząć od sprawdzenia szczelności połączeń na wężach od intercoolera do turbiny (czy nie są poluzowane, sparciałe itp itd, wszystko ma być szczelne i solidnie się trzymać). Kolejna rzecz to dokładne sprawdzenie wężyków ciśnieniowych dochodzących do zaworka N75 i N18, czy nie są przetarte, obsunięte, załamane itp (oba te zaworki będziesz miał u siebie za filtrem paliwa pod szybą (jeden z białą lub jasnoszarą główką, a drugi z czarną główką). Jeśli się okaże, że wszystko to co wspomniałem wcześniej jest OK, to podmień od kogoś lub w jakimś warsztacie zaworek N75 (ten z jasną główką) i pojeździj trochę (nie kupuj go na razie), żeby sprawdzić czy jest dobrze. W skrajnym przypadku jak nie ma skąd podmienić zamień miejscami te oba zaworki (poprzekładaj odpowiednio wężyki przy zaworkach, mam wrażenie, że wiesz o co chodzi). Aha, zaworki sprawdź omomierzem- dla sprawnego zaworka rezystancja powinna wynosić 12-20 omów (zwykle jest około 16 omów i jest OK). Jeśli te "maniany" zawiodą, to zdarza się czasami, ale bardzo rzadko, że katalizator się rozsypuje i przypycha wydech. Napisz ile auto ma autentycznego przebiegu i daj znać jak poszukiwania.
  
 
Mam ten sam problemik co Pan BartoszB.Proszę o pomoc ! Czy poskutkowały porady,których Panu udzielono?
  
 
U mnie podobnie.Z poczatku autko smiga aż miło ,ale po jakimś czasie potrafi sie zawiesić i brak mocy.Póżniej po zgaszeniu i ponownym uruchomnieniu auta wraca do normy.I trzyma dłuszy czas.Czasami już przy starcie potrafi się zawiesić.Dlaczego tak sie dzieje?
  
 
witam mam problem z seatem alhambrą traci moc jak go od pale na zimnym silniku to jest ok moge jechac do warszawy a jak tylko zgasze po na grzaniu silnik i ponownie odpale po przejechaniu kilometra gdy wcisne pedał do 2000 obr załancza sie tryb awaryjny wsprawdziłem juz przepływomiesz i zawór ten co jest podłączony do niego wężyk podcisnienia do turbo i dalej to samo co może byc wie ktoś