MotoNews.pl
  

Toyota Yaris Verso słaby silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam do Was takie pytanie z góry zaznaczam że jestem laikiem i prosze o zrozumiałość. Kupiłem niedawno Yaris Verso i wczoraj przy ostrym podjeździe do górki zaczeło mi brakować 2 biegu a i na 1wszym miałem mały problem. Znaczy autem szrpie i nie ma mocy na płaskim zachowuje się w miare normalnie. Jedyno co zauważyłem po przejechaniu no może łącznie 30 kilometrów od kupna że nie ma w zbiorniku płynu chłodzoncego. W chłodnicy jest zielony jasny nie wiem co to za rodzaj i czy można dolać inny czy raczej wymienić całość pewno bespieczniej wymienić. Chodzi mi o to że auto jest strasznie słabe na prostej się tego tak nie odczuwa ale jakaś mała gurka i auto strasznie spada z mocy. Czym to może być spowodowane, czy może być coś z silnikiem, czy to jest raczej kwestia regulacji, a może to wina braku płynu. Jak ktoś może mi pomuc to proszę o naprowadzenie mnie co mam zrobić.

[ wiadomość edytowana przez: szafarz dnia 2007-07-23 10:14:16 ]
  
 
ale jaki silnik, wiek auta itd bo tak to nie wiadomo z czym mamy do czynienia. Yaris miały silniki od 1.0 do 1.3 i te ostatnie to niezle jednostki.
  
 
No fakt zapomniałem z silnikiem 1,3 z 2000 roku. Zaznaczyć jeszcze chciałem że to jest wersjia Verso troche większa i inaczej wyglada od normalnego Yarisa.

[ wiadomość edytowana przez: szafarz dnia 2007-07-23 12:09:38 ]
  
 
Po pierwsze to jak sie spisuje jak chcesz wyprzedzać, czy dobrze sie zbiera bo mnie sie wydaje że to wina sprzęgła które się ślizga i pod górke jest słabiutko. Jak nie sprzęgło to szukałbym w takiej kolejności:
1 - rozrząd czy nie jest przestawiony i kiedy był robiony
2 - ustawienie luzów zaworów
3 - ustawienie zapłonu chyba zę to jest VVTi

A najlepiej jakby Bigelektron sie wypowiedział ale teraz sezon urlopowy.
  
 
Tak jest to VVTI powiem dokładnie o co biega wczoraj zmieniłem filtr powietrza efekt troche lepszy ale nie pomogło. Chodzi o słabość silnika mam też TICO i nim wyjeżdzam pd górke na trzecim biegu górka dość mocna ale radzi sobie bez problemów. Natomiast nim juz w połowie leci z obrotów przełączam na 2 bieg i wyjezdzam z szarpnięciami poprostu rwie silnikiem. Jeszcze jedno jak auto chodzi normalnie z ściągniętą nogą z gazu i chce mocniej przygazować ma opuźnienie znaczy robi coś takiego jakby chciał a nie miał wystarczającej ilości paliwa, powietrza a le powietrze juz z mechanikiem sprawdziłem, ssie dobże i wszystkie czujniki też ma ok. Poprostu ruszając czy zmieniając bieg na wyższy auto jak mu sie nie doda wcześniej gazu zeby silnik się roskręcił albo gaśnie na jedynce albo przy przełożeniach biegów są zrywy. Mówili mi że może katalizator zalany albo świece, świece zamówie wymienie i zobaczymy ale zdaje się być chyba inna przyczyna. Nie wiem czy tu się zaworu ustawia, może to ich wina. Może ktos z Was miał już podobne doświadczenie to pomoże. Z góry dziękuje za wypowiedzi.
  
 
Witam, powoli powoli zaczeło się wyjasniać ludzie jednak dużo wiedzą. Na innym forum dostałem odpowiedź i w 90% pomogło znaczy nie dokończyłem roboty ale dziś się za to wezmę i skończe. Wyciągnołem przepływomierz wyczyściłem go i już o jakieś 30 % było lepiej dało się zauwazyć zmiany. No dalej jest przepustnica to bede kończył wyczyściłem tylko tyle na ile mi palec do srodka wszedł i dałem rady wyczyśćić membrame i scianki i w domu dziś wieczorem rozbiore to całe i zobaczymy ale zdaje się wyglądać na to że pomoże, bo efekt już jest bardzo mały w tym momęcie. Nic wyczyszcze i zobaczymy.
  
 
Witam, przeczyściłem wszystko i jest lepiej no jakieś 50% lepiej niż było kilka dni temu. Znaczy przeczyszczenie przepływomierza pomogło najbardziej brak jest falujących obrotów silnik pracuje równomiernie. Przeczyszczenie przepustnicy to jakieś 20% poprawy. U mnie w Yarisie Verso w przepustnicy jest tylko chłodzenie woda i jeden przewód z powietrzem. Wszystko wyczyszczone na błysk nie wiem co jeszcze może być przyczyną opuźnienia gazu przy wciskaniu. Ciężko wyczuć może przepływomierz jest uszkodzony, nie mam jak sprawdzić potrzebowałbym inny na podmiane na dosłownie minute ale nie mam skąd wziąść. A może być jeszcze coś innego co powoduje takie opuźnienie. Nie wiem te modele może tak mają, ale nie widzi mi się to żeby występowało takie opuźnienie gazu w standardzie w tej marce. Bo i po co odcinać moc, jak mu nie dam mniej gazu przed poszczeniem sprzęgła to gaśnie. Znaczy auto do 1700 obrotów no do do 1500 tak sie zachowuje może bardzo łatwo zgasnąć przy ruszaniu bo nie ma mocy, powyzej jak wciskamy gaz reaguje normalnie i szybko. Jak ktoś jest z okolic Jasła podkarpackie to i ma u siebie taki przepływomież i mógłby uzyczyć na chwilke to byłbym wdzięczny. Oczywiście razem to sprawdzamy moge dać na 0,5 za samo sprawdzenie. Jak ktoś ma to może napisać na gg1706727 lub po 15 stej 4590566.
  
 
Wszystko zrobiles ok z wyjatkiem jednego zdejmij kleme na 5 minut a potem przepaluj auto na 3 biegu gaz do dechy do 5500 i pusc aby zwolnil hamujac silnikiem do np 3000 i tak okolo 2-4 km a ha koniecznie przedtem wymien swiece na oryginaly w serwisie kosztuja 50 zl komplet.
Jezeli przeczysciles przeplywomierz ...rozumiem ze wymyles go do czysta ...ta banke z boku [czuj temp powietrza]a takze obydwa elementy pomiarowe w kanale powietrznym przeplywomierza.
Czym to myles i czy jest idealnie czyste bez nawet grama kurzu?
Przeplywomierze w Toyocie sie nie psuja.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam, nie no nie zdążyłem napisać oczywiście komputer też resetowałem może inacze troche niż opisujesz. Po resecie zostawiłem samochód na luzie silnik pracował jakies 5 minut potem gaz tak do 5500 spadek do około 3000 i trzymałem przez chwile całkiem noga z gazu aż sie nie załączył wiatrk od chłodnicy, zgasiłem silnik, zapaliłem ponownie i jechałem jakies kilka kilometrów. A wszystko wyczyściłem benzynką ekstrakcyjna, juz to ktoś kiedyś robił bo elektrody nie są równe ale w miare, nie wiem czy to robi różnice jakby były odsunięte od siebie, oczywiście czujnik temperatury też wyczyściłem. No efekt jest dobry tak od 1000 obrotów prawie normalnie reaguje, do 1000 to też ma efekt opuźnienia gazu w porównaniu do naciskania na pedał. Powiedzmy jest dużo lepiej niż to było przed czyszczeniem, no ale tego czy przepływomierz jest uszkodzony czy nie nie moge wyeliminować dopuki nie sprawdze innego. Zobaczymy może gdzieś się trafi ktoś z takim przepływomierzem.
  
 
Cytat:
2007-07-31 12:05:52, szafarz pisze:
Witam, nie no nie zdążyłem napisać oczywiście komputer też resetowałem może inacze troche niż opisujesz. Po resecie zostawiłem samochód na luzie silnik pracował jakies 5 minut potem gaz tak do 5500 spadek do około 3000 i trzymałem przez chwile całkiem noga z gazu aż sie nie załączył wiatrk od chłodnicy, zgasiłem silnik, zapaliłem ponownie i jechałem jakies kilka kilometrów. A wszystko wyczyściłem benzynką ekstrakcyjna, juz to ktoś kiedyś robił bo elektrody nie są równe ale w miare, nie wiem czy to robi różnice jakby były odsunięte od siebie, oczywiście czujnik temperatury też wyczyściłem. No efekt jest dobry tak od 1000 obrotów prawie normalnie reaguje, do 1000 to też ma efekt opuźnienia gazu w porównaniu do naciskania na pedał. Powiedzmy jest dużo lepiej niż to było przed czyszczeniem, no ale tego czy przepływomierz jest uszkodzony czy nie nie moge wyeliminować dopuki nie sprawdze innego. Zobaczymy może gdzieś się trafi ktoś z takim przepływomierzem.



jakie elektrody??
Benzyna extr na pewno nie zmyles nagaru z elementow pomiarowych bo ona go nie rozpuszcza,trzeba CARBOCLEANER z Inoteca lub w ostatecznosci zmywacz do hamulcow,ale zmywacz czasami tez nie daje rady.
Te 2 elementy pomiarowe wygladaja jak 2 oporniki i sa koloru szarego jak sa czyste.Jezeli nie sa urwane druciki na ktorych wisza te dwa termistory to przeplywomierz napewno jest sprawny,ale wystarczy ze sie przyklei np skrzydlo muchy to silnik sie krztusi.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam, na moje oko to są czyste ale sprubuje dostać CARBO CLEANER i nim spsikać przepływomierz i zobaczymy moze efekt zginie całkowicie. A co do resetowania komputera czy może tak być jak opisałem czy twój sposób jest bardziej zalecany.
  
 
Cytat:
2007-08-01 08:23:17, szafarz pisze:
Witam, na moje oko to są czyste ale sprubuje dostać CARBO CLEANER i nim spsikać przepływomierz i zobaczymy moze efekt zginie całkowicie. A co do resetowania komputera czy może tak być jak opisałem czy twój sposób jest bardziej zalecany.


Wazne aby kleme zdjac na 5 minut a potem jechac bo sie komp uczy.
nie zapomnij o swieczkach

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam, chciałem kupić świece do Yarisa Verso 1,3 z 2000 roku jak w opisywanym temacie i chodze po sklepach i co rusz mi inne polecają a w dodatku to sami się gubią w modelach i co jeden to inne chce mi zamawiać. Bigelektron mam do ciebie pytanie jaki typ swiec najlepiej do niego pasuje, jakie ma oznaczenie, może macie u siebie na sprzedaż to ewentualnie jaka cena. Albo czy te będą pasowały czy może jest coś lepszego
link do aukcji allegro

[ wiadomość edytowana przez: szafarz dnia 2007-08-08 10:11:41 ]
  
 
Cytat:
2007-08-08 09:33:20, szafarz pisze:
Witam, chciałem kupić świece do Yarisa Verso 1,3 z 2000 roku jak w opisywanym temacie i chodze po sklepach i co rusz mi inne polecają a w dodatku to sami się gubią w modelach i co jeden to inne chce mi zamawiać. Bigelektron mam do ciebie pytanie jaki typ swiec najlepiej do niego pasuje, jakie ma oznaczenie, może macie u siebie na sprzedaż to ewentualnie jaka cena. Albo czy te będą pasowały czy może jest coś lepszego link do aukcji allegro [ wiadomość edytowana przez: szafarz dnia 2007-08-08 10:11:41 ]



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cos mi mysz szwankuje........
Swiece to chyba jedyny art.ktory warto kupic w serwisie ze wzgledu na cene 50 zl zwykle 4 sztuki a sprawdza ci typ po nr nadwozia w kazdym ASO ...ja jestem na urlopie

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Oki, dzięki żona będzie jutro przejeżdżać koło serwisu to napisze jej numer nadwozia i wszystkie dane to mi kupi. Ja mam prawie 100 km do serwisu i specjalnie po nie jechać nie bardzo się kalkuluje. Mam jeszcze jedno pytanko czy jak będziesz po urlopie jesteś w stanie sprawdzić mi, a może wiesz i od razu napiszesz czy w tym modelu prowadnice zaworów są porcelanowe?? . Podaje nr nadwozia
JTDKW283800083209. Mam zamontowany niedawno gaz i potrzebuje to do ewentualnego domontowania tak mi powiedzieli czegoś do lepszego smarowania zaworów. Nie znam sie aż na tyle żeby wiedzieć o co dokładnie chodzi.
  
 
Cytat:
2007-08-09 10:24:37, szafarz pisze:
Oki, dzięki żona będzie jutro przejeżdżać koło serwisu to napisze jej numer nadwozia i wszystkie dane to mi kupi. Ja mam prawie 100 km do serwisu i specjalnie po nie jechać nie bardzo się kalkuluje. Mam jeszcze jedno pytanko czy jak będziesz po urlopie jesteś w stanie sprawdzić mi, a może wiesz i od razu napiszesz czy w tym modelu prowadnice zaworów są porcelanowe?? . Podaje nr nadwozia JTDKW283800083209. Mam zamontowany niedawno gaz i potrzebuje to do ewentualnego domontowania tak mi powiedzieli czegoś do lepszego smarowania zaworów. Nie znam sie aż na tyle żeby wiedzieć o co dokładnie chodzi.


Nie slyszalem o porcelanowych prowadnicach w Toyocie,predzej o krzemowanych trzonkach zaworow w silnikach na bezolowiowke.
Prowadnice zreszta praktycznie nie cierpia na gazie,bo zasiarczony gaz powoduje ze guma parcieje i peka,zwlaszcza na uszczelniaczach zaworowych wiec smarowanie jest idealne olejem silnikowym
Natomiast gniazda siadaja wiec konieczna jest regulacja max co 30tkm bo po 40 juz sa zawory wypalone.W verso gazu nie spotkalem ale te zwykle Yarisy smigaja.
W Corolli jest dramat bo po 60tkm konczy sie zakres regulacji luzow zaworowych i glowica jest do kapy.
Starsze modele jakos to lepiej znosily.
Jestem przeciwnikiem gazu ,bo jak to wszystko widze to wolalbym biegac na piechote niz tak dewastowac wlasne auto.moze dlatego wybieram diesla.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer