Wycieraczki: coraz wolniej i wolniej az w koncu umarly

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam


Jak w temacie mam taki problem, teraz nie machaja juz wogole, "silniczek" jest bardzo goracy, mial ktos podobny problem? czy to "silniczek" od wycieracek jest do wymiany ? tylnia wycieraczka pracuje normalnie

mk7, 2000r,

dzieki za pomoc,
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: popo dnia 2007-07-28 11:37:03 ]
  
 
Albo silnik sie przysmażył i do wymiany albo mechanizm sie zatarł i zblokował. Zamiast pytać, czy ktoś miał taki przypadek, bierz narzędzia w ręce, bo i tak demontaż cię nie ominie.
  
 
zauwazylem ze jak lekko poruszam dzwigienka od zespolonego to wycieraczki poruszaj sie odrobine i zatrzymuja, cos chyba zespolony szwankuje, bo gdyby to byl silnik to albo robi albo nie
  
 
......... nie koniecznie ale niema co gdybac tylko silnik na wierz o na krotko podlacz sobie zobacz......... a jak silnik goracy to znaczy ze prad dochodzi tylko on juz kaput ale wyjmij poczysc zobacz tak na odleglosc nikt ci nie powiec co sie zjaralo
  
 
hmmmm, zespolony owszem, moze byc, ale nie koniecznie, niekiedy albo silniczek sie zatrze, albo pszysmarzy jak to uja Blazey,

co do zespolonego,
raczej odpada, pamietam kiedy ja usilowalem naprawic zespolony bo wlaczaly mi sie dlugie przy kierunkach, mniejsza z tym, co zauwazylem, kierunki mialem wyjechane totalknie, az dziw bral ze jeszcze dzialaly, raczej jest to normalne jak sie najczesciej tej dzwigni uzywa, ale od wycieraczek, te "prowadnice" byly w stanie idealnym,

moge sie mylic, bo nie wiem w jakim stanie masz zespolony,
  
 
Mechanizm na wierzch! przy okazji "mania" mechanizmu na stole: czyszczenie i weryfikacja!
Silnik, nawet uszkodzony, może pracować. Ale jeśli np. ma zwarcia na uzwojeniach, to będzie pobierał duży prąd, grzał się, a przy tym wszystkim będzie słaby. Zresztą uszkodzeń silników jest trochę. Tak, jak napisał ktoś wyżej: podłączyć na krótko. Najlepiej przez amperomierz i sprawdzić jaki prąd bierze.
  
 
Za pracę wycieraczek odpowiada zespolony, ale bezpośrednio to przekaźnik który podtrzymuje pracę wycieraczek aż powrócą do punktu spoczynkowego w przypadku np. wyłączenia dźwigni zespolonego. Tak więc machanie well dociskanie dźwigni ma zapewne znikomy wpływ na ich pracę. Osobiście obstawiam uszkodzenie mechaniczne (zatarcie się tuleji) co może prowadzić do uszkodzeń elektrycznych niestety (silnik, przekaźnik, zespolony). Radzę uważać b.często zdarzają się pożary instalacji Escorta wywołane właśnie w układzie wycieraczek.
  
 
kolego to żaden zespolony, tylko zatarł się Tobie mechanizm i tylko , ja miałem to samo nie dawno , kupiłem na szrocie jakąs używkę za 30zł wymieniłem i jest ok .
Tak to jest jak się ma złoma składanego w Płońsku * i ja niestety tez do nich należę)