E32 750 z dużym przebiegiem - na co uważać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

z różnych przyczyn zająłem się właśnie takim egzemplarzem. przebieg jest blizej nieznany, choć najbliżej prawdy jest >500 K km + od kilku lat lpg podane w dolot na jednym reduktorze i 2 mikserach. auto częsciowo do poskładania tzn chwilowo brak wisko, chłodnicy i przepływomierzy.

kilka pytań odnośnie pierwszego odpalenia v12 po kilku miesiącach stania, nie mam złudzeń że na benzynie może kuleć ale:

- spodziewam się hałasującej hydrauliki (po jakim czasie pracy na wolnych powinna się uciszyć, czy zdaża się że będzie klepać cały czas?)

- rozumiem że v12 rocznik 89 jest sterowane przez całkowicie elektroniczną przepustnice z EML - jak zdiagnozować jej ewentualne błędy bez podpinania sie pod komp - czy uszkodzony EML czeka tylko wymiana (lpg tej generacji omija komp)

- czy przy nieprawidłowym działaniu układu chłodzenia (znaczenie ma tu nie tylko odpowietrzenie po zalaniu ale także działanie termostatów - rozumiem że są 2) czy da sie zdiagnozować bez kompa?

no i generalnie na co uważać przy pierwszym rozruchu na gazie podanym w ten sposób w aucie które ma sporo za sobą i jest "odstane"?

dzieki za wszelkie info
  
 
powiem tak:
na początek wywal gaz,bo silniczki v12 nie za bardzo go lubią,no chyba że masz wtrysk gazu.500 tys przejechane dla tego silnika to prawie nic,ale pod warunkiem ze się o niego dbało(dobry olej i wymiana w terminie,i czy nie był przegrzany)Po tak długim postoju rzeczywiście moze troszkę on chałasować ,ale góra po 30sek.powinno być cicho.Zwróć uwagę na pracę silnika to jest v12 i ona jest bardzo dobrze wywarzona,musi pracować bardzo bardzo równo .Po zagrzaniu silnika wskazówka od temperatury powinna stać dokładnie na połowie skali,nie mniej nie więcej tylko na połowie.Jak silniczek po odpaleniu będzie lekko kulał(bęzyna) ,to możesz mu przeczyścić silniczki krokowe(2szt)to powinno pomóc.Jak masz jakieś pytanka to wal GG3460051.