3.0L VVTI vs. 3.3L VVTI i jaki gaz?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
do croma1

Na wstępie: dzięki za te informacje które są już w tym wątku. Sporo się nauczyłem Na pewno już nigdy nie będę podchodził bezkrytycznie do wyższości V nad IV generacją. Jak widać każdy silnik ma swój gust

Mam dwa pytania :
1) Chcę kupić Toyotę Siennę z silnikiem 3.0L (210 km, V6) lub 3.3L (230 km, V6) oba silniki są VVTI. Czy trzeba zamontować dodatkowo lubrikator (tak jak do Corolek czy Yarisek) ? Czy instalować 4 czy 5 generację?
2) Jak to jest że do niektórych silników, proponujesz sekwencję a do innych V generację? Nie chcę wyciągać żadnych sekretów ale zaciekawiło mnie to - w końcu podobno V generacja to szczyt myśli technicznej - a w każdym razie jest sterowana przez fabrycznie zaprogramowany komputer. Skąd więc wyższość IV generacji?

Dzięki i pozdrawiam
Patryk.

  
 
witam.
generalnie do japońskich samochodów a w szczególności do hond jest konieczność stosowania lubryfikatorów.
natomiast co do wyboru generacji instalacji to problem tkwi w czym innym.
nasz gaz nie jest normowany. z reguły jest to 20%propanu i 80% buthanu. a na zachodzie jest to prawie 100% propanu.
buthan jest gazem gęściejszym i bardziej zanieczyszczonym w frakcje typu mazut(patrz syf spuszczany z reduktorów)
Taki skład jest zabójczy dla pomp działajacych w 5 generacji. oraz dla kalibratorów.
następnie trzeba przed doborem 5 generacji rozeznać jak długo bedzie dolot gazu od wtryskiwaczy. jeśli jest dłuższy niż ok. 6 cm. to zaczyna się juz problem.
następnie firma icom wycofała sie z naszego rynku właśnie chyba z powodu ilości reklamacji.
jednakże mimo to uważam że 5 generacja jest daleko idacym rozwiazaniem od 4 generacji.


pozdtr. a.cebula eko-car