Carina E - Przekładka Anglik (RHD) ---> Europejczyk (LHD)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie zaczełem przekładać Cari przywiezioną z Anglii juz dośc dawno. Auto z poczatku przyjechało z myslą o rozbiórce na czesci ale plany sie zminiły i zaczełem je przerabiac i przystosowywać do "naszego" ruchu. Narazie jestem w fazie poczatkowej ale myśle ze uda mi sie mój zamysł . Auto juz rozebrałem w kabinie takze teraz zastanawiam sie co tu by dalej robic przy nim . Najprawdopodobniej pójdzie na tapete wyciągniecie silnika. Kolejna faza to bedzie wymiana scianki grodziowej. Niestety japońskie auta nie są najlepsze do przekładek z tego wzgledu iż mają wszystko zgrzewane. Francuzy mają scianki przykręcane grodziowe a Opole mają otwory oryginalnie dla RHD i LHD w jednej sciance. Tylko jedne sa zaslepione. Japońcu niestety sie nie popisali w tym momencie .

Auto robie w wolnych chwilach a wiec pewnie mi zajmnie to troche czasu . Mysle ze do zimy sie wyrobie .

Do zmiany musz przygotowac sobie elementy takie jak deska rozdz. z instalacją, belka pod deska rozdz. do której kolumna kier. jest zamocowana , kolumne kier. poniewaz w tej wersji Cariny niestety jest ona nieregulowana , instalacje elektryczną silnika poniewaz do kabiny ona wchodzi z drugiej strony auta , nie wiem czy tez nie bede musiał instalacji elektrycznej na tyl auta ciągnąc od wersji LHD , mocowania blaszane komputerów (brak ABSów w tym angliku ale mam zamiar załozyc a wiec odrazu pod komputer abs) , mocowanie dolne tunelu srodkowego , tunel srodkowy , boczki drzwiowe , instalacja elektryczna dzrwi , siedzenia , pedały hamulca , gazu sprzegła (niestety inne są ) , linka gazu , przepustnica a własciwie odwrotne koło linki , reflektory przednie, maglownica , mechanizm wycieraczek (wystarczy tylko płytkę mocujacą silniczek przespawać odwrotnie ) lusterka zewnętrzne (od anglika wsumie pasują ale są manualne a bedą jak juz elektryczne ) . Narazie tyle tego pamietam pewnie coś jeszcze tylko to wyjdzie w praniu

Nizej zamieszczam kilka fotek auta przygotowywanego do wyzej wymienionej przekładki...

sorki za jakośc zdjęc ale częsc robiona telefonem a czesc normalną cyfrówką

auto po wymontowaniu sidzeń


tutaj juz po wyciągnięciu dywanika (niestety on przez to ze ma otwór na podnóżej od strony pasażera nie przyda sie juz do niczego , chyba ze sie zaceruje ten otwór)




po wymontowaniu deski rozdzielczej i belki pod deską rozdzielczą do której przymocowana jest kolumna kierownicza


a tutaj jest juz po wymontowaniu nagrzewnicy i sciągnieciu tego "tak zwanego" wygłuszenia (pisze "tak zwanego" poniewaz dla mnie jest ono beznadziejne i napewno zostanie zastosowane inne , moze ciszej sie zrobi wkońcu przy wyzszych obrotach )


niestety i dzwignie hamulca recznego trzeba będzie przerabiac... musi sie znalesc blizej siedzenia kierowcy a wiec bedzie równiez przestawiana a co za tym idzie bedzie trzeba zrobic z boku nowy otwór


i na dzień dzisiejszy to tyle , jezeli rusze z pracami to znow dorzuce fotki z postępów które zostaną poczynione w kwestii przystosowania tego autka do naszych europejskich warunków .

Może komuś sie przydadzą te fotki i zniechęcą do takich przekładek a może spowodują właśnie odwrotny skutek .

Pozdr
sterciu




  
 
Natchnąłeś mnie za rozebranie konsoli i założenie skutecznego wygłuszenia scianki grodziowej.Bedzie troche pracy ale efekt powinien być znaczący.

P.S.Pamiętasz o podnośniku szyby dla mnie?
  
 
sorki za dubel tematu... teraz zauwazyłem ze jakims cudem mi sie dwa utworzyły.. proszę o połaczenie te watka z watkiem w KATEGORII OGÓLNEJ o tym samym tytule

Carinus Troche zabawy jest z tym demontazem wystkiego do gołej scianki grodziowej ja to zdemontowałem w około dwie godziny wszysto . Jedynie z nagrzewnicą jak zwykle miałem problem bo odlaczyć gumowe rurki po stronie komory silnika od nagrzewnicy jest nielada wyczynem. Musiałem je naciąc i są wsumie do wymiany juz poniewaz za cholere zsunąc nie mogłem ich z tych krućców. Były jak przyklejone. Po nacięciu ich ,tez musialem chwile wkrętakiem podłubac zeby ten węzyk odkleić.

Co do podnośnika szyby to wysłałem Ci priv .
  
 
Sterciu, mam prośbę, mógłbyś przy okazji rozbiórki wyjaśnić mi kilka kwestii ?

Pierwsze - na zdjęciu drugim od góry - rzut wnętrza osiowo od tyłu, po lewej stronie na przewyższeniu tylnej kanapy, jest biały element z którego wystają przewody. Jak mniemam w normalnej sytuacji, to jest pod kanapą, czyżby to był model z podgrzewanymi siedzeniami ? Bo tylko chyba takie jest wytłumaczenie, chyba że to coś innego ?

Drugie - piszesz o tzw. wygłuszeniu, jakim materiałem zamierzasz zastąpić oryginalne i czy przy takowej pracy uważasz, że byłoby to trudne zadanie (nie rujnować reszty autka ).

I po trzecie - chyba najbardziej banalne, czy można jakoś bezinwazyjnie wymienić podświetlenie pokrętła temperatury i paska nawiewu ? Oraz żarówki/diody wskaźnika jazdy ekonomicznej (zielona). Jakie w/w żarówki przychodzą w oryginale ?


Na koniec wielka prośba o zdjęcia, jak najwięcej, zawsze się przydadzą, bez względu na to że to Anglik. W książkach pewne schematy nie są tak czytelne jak dobra fota.

To chyba tyle pobożnych życzeń trzymam kciuki za udaną przemianę Carinki.

pozdrawiam,
  
 
Cytat:
2007-09-21 08:37:32, Fiskomp pisze:
Sterciu, mam prośbę, mógłbyś przy okazji rozbiórki wyjaśnić mi kilka kwestii ? Pierwsze - na zdjęciu drugim od góry - rzut wnętrza osiowo od tyłu, po lewej stronie na przewyższeniu tylnej kanapy, jest biały element z którego wystają przewody. Jak mniemam w normalnej sytuacji, to jest pod kanapą, czyżby to był model z podgrzewanymi siedzeniami ? Bo tylko chyba takie jest wytłumaczenie, chyba że to coś innego ?



A wiec tak... pod tylnym siedzeniem w kazdej Carinie jest taka pokrywka , po odkręceniu jej ukazuje sie nam otwór i zbiornik paliwa gdzie jest zamontowana pompa paliwa w zbiorniku. I to jest własnie dotep do tej pompy a kable to oczywiście wychodzą z pompy paliwa i ida wnętrzem auta do częsci przedniej .

Cytat:
Drugie - piszesz o tzw. wygłuszeniu, jakim materiałem zamierzasz zastąpić oryginalne i czy przy takowej pracy uważasz, że byłoby to trudne zadanie (nie rujnować reszty autka ).



ja akurat zastosować chce oryginalne wygłuszenie z forda mondeo który jest dośc grubą matą wygłuszony... oczywiscie oryginalna z toyoty tez zamontuje a na niuą tą wczesniej wspomnianą z Forda. W sklepach są dostepne takie maty oryginalne jak sie wygłusza auta... zreguły są one w sklepach z częsciami do aut cięzarowych... wszystkie inne maty nie dadzą takiego efektu jak własnie te stosowane do wygłuszeń aut cięzarowych. Niestety jezeli chce sie dobrze wygłuszyc sciankę grodziową to trzeba rozebrać całą deską rozdzielczą łącznie z nagrzewnicą... inaczej cały zabieg nie miał by sensu.

Cytat:
I po trzecie - chyba najbardziej banalne, czy można jakoś bezinwazyjnie wymienić podświetlenie pokrętła temperatury i paska nawiewu ? Oraz żarówki/diody wskaźnika jazdy ekonomicznej (zielona). Jakie w/w żarówki przychodzą w oryginale ?



Można , jak zdemontujesz konsole środkową która jest na zatrzaski (chodzi o tą konsole gdzie jest radio) to wtedy uzyskasz dostep do zarówek w panelu sterowania nawiewami. Zarówki z tego co pamietam to przychodzą 4 Watowe, zwykłe dostepne w kazdym sklepie motoryzacyjnym. Do licznika do ekonomizera przychodzą chyba takie same żarówki jak do panela streowania nawiewm.

Cytat:
Na koniec wielka prośba o zdjęcia, jak najwięcej, zawsze się przydadzą, bez względu na to że to Anglik. W książkach pewne schematy nie są tak czytelne jak dobra fota. To chyba tyle pobożnych życzeń trzymam kciuki za udaną przemianę Carinki. pozdrawiam,



no bede sie starał dorzcać fotki , jezeli nie bede miał jak to na koniec mojej pracy jak juz bedzie auto mam nadzieje gotowe uaktualnie ten temat

  
 
to ja bym poprosił o ładne zdjęcia drzwi bez tapicerki
też mi wygłszanie chodzi po głowie...
  
 
Cytat:
2007-09-21 12:40:06, Talus pisze:
to ja bym poprosił o ładne zdjęcia drzwi bez tapicerki też mi wygłszanie chodzi po głowie...



Będziesz drzwi na fotce wygłuszał?
Podjadę do chłopaków z czesciami do TIR-ów i poszukam jakiś elementów wygłuszenia kabiny.To faktycznie może dać bardzo dobry efekt.
  
 
Cytat:
2007-09-21 15:21:57, carinus pisze:
Będziesz drzwi na fotce wygłuszał? Podjadę do chłopaków z czesciami do TIR-ów i poszukam jakiś elementów wygłuszenia kabiny.To faktycznie może dać bardzo dobry efekt.



no ja wygłuszałem tym busa bo mnie denerwował i efekt zadowalający , z tymze ja od strony komory silnika wygłuszyłem i od wewnątrz go taka matą

Talus jak bede miał chwile to Ci cykne fotke drzwi w srodku mam ich pare sztuk ale tam nie ma nic ciekawego do ogladania

NIżej zamieszczam kilka fotek kolejnych z prac :

pomalowana juz belka pod deske rozdzielczą


kolumna kierownicy (była bez regulacji wysokości , zostanie zamontowana z regulacja wysokości)



i kilka fotek z dzisiejszych prac , musiałem zdemontowac błotniki zeby nic sie nie uszkodziło i łatwiejszy dostep był do płyty grodziowej którą trzeba wymienić na LHD











  
 
Cytat:
kolumna kierownicy (była bez regulacji wysokości , zostanie zamontowana z regulacja wysokości)



Ładnie, ładnie nawet opcje jej dokładasz Planujesz coś jeszcze?



  
 
Cytat:
2007-09-25 21:28:14, cariniarz pisze:
Ładnie, ładnie nawet opcje jej dokładasz Planujesz coś jeszcze?



była to wersja GS a wiec prócz elektrycznych czterech szyb , c.zamka , airbag`u kierowcy , elektrycznego szyberdachu nic nie posiada wiecej

mysle ze przybędzie jej pare bajerów klima , ABS , el. lusterka , schowki pod siedzeniami (które mi sie przydają ) , nawet mam zamiar siedzenia welurowe włozyc i siedzenie z tylnym oparciem w którym jest podłokietnik czego tez nie miała. Mam świerzą Carine z anglii w gorszym stanie ale lepiej wyposazoną (tzn prawie lepiej bo ma wszystko prócz elektryki szyb ) a wiec problemu nie bedzie . Klime mam tez nową od jakiegoś czasu którą miałem zamontowac w swojej Carinie tej co teraz użytkuje ale jak mam ją sprzedać to nie bede w juz wyposazał jej lepiej .

Nizej kilka zdjęc z tematu w KATEGORII OGÓLNEJ , tam nie bede nic wiecej zamieszczał a wiec kopiuje je tutaj.







i tutaj belka pod deską rozdzielczą , oryginalnie niemalowane i i w kazdej carinie i nie tylko carinie bo toyocie zachodzi ona rdzą

jedna belka jest od anglika , druga juz od europejczyka



[ wiadomość edytowana przez: sterciu dnia 2007-09-26 12:18:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: sterciu dnia 2007-09-26 12:38:43 ]
  
 
Jak z rejestracja tegoz potwora?

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Z rejestracją problemów nie bedzie , wszytkie angielskie papiery mam. Rejestracja jest na takich samych zasadach teraz juz jak sprowadzenie normalnego auta z niemiec lub innych krajów wspólnoty. Jeszcze nie tak dawno było wiecej problemów z rejestracją ale naszczescie juz nie ma. Przekładka z RHD na LHD , nastepnie przegląd - troche droższy niz normalnie auta sprowadzonego , tłumaczenia , opłaty , wydział komunikacji i auto jest u nas zarejestrowane .
  
 
Sterciu, natchnąłeś mnie.. możesz zrobić jakieś zbliżenia z mocowania rurki spryskiwacza do zawiasu na klapie ?
Ostatno kupiłem te dwie spinki i mam dylemat czy dobrze to zrobiłem
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-09-26 19:01:02, Perzan pisze:
Sterciu, natchnąłeś mnie.. możesz zrobić jakieś zbliżenia z mocowania rurki spryskiwacza do zawiasu na klapie ? Ostatno kupiłem te dwie spinki i mam dylemat czy dobrze to zrobiłem Pozdro.



Heheh , dopiero odczytałem Twojego posta

Jezeli nadal Ci potrzebna fotka jest to moge zrobić , po Twoim poscie znikłem na jakis czas wtedy z forum i dlatego nie odpisałem post który napisałeś
  
 
Pewnie, dawaj jak masz jeszcze oryginalnie prowadzone
Założyłem na czuja, jak mi podpasowało
Jak Ci idzie przekładka ?
Co z wajchą od ręcznego ? Zostaje konsolka od RHD czy dłubiesz wajchę na "normalną" stronę ?
Pozdro.
  
 
Oki to fotki postaram sie zrobic , tylko dopiero w przyszłym tgodniu bo bede miał dostep do któreś z Carin . Narazie to na drugim końcu miasta szykuje sie na wyjazd , na spływ kajakowy weekendowy . A ze Sprinterem jade to do zadnej Cariny dostepu nie mam .

Co do przekładki to jestem na etapie takim jak na ostatnich fotkach tutaj , czyli nic sie nie zmieniło. Rok czasu tak stoi pod płotem az wkońcu sie wezme za nia ale nie ma kiedy.

Dzwignie ręcznego bede przekładał tez. Wystarczy taką nakładkę rozwiercic na zgrzewach i przyspawać od europejczyka. Pod tą nakładką jak patrzyłem jest szeroki otwór oryginalnie na dwie strony w tunelu. Mam zamiar zrobic ją tak zeby nie było zbytnio widac ze to był kiedys RHD . Pewnie i tak dozywocie u mnie bedzie miała bo przeciez nie sprzedam jej bo sie nie opłaca , drugiego takiego modelu juz sie nie kupi z nowych aut . Ale fajnie byłoby zeby wyglądała jak normalna nasza europejska Carina . Pozatym gdybym nie miał czesci od europejczyka to co innego , ale jak mam to az grzech ich nie wykorzystać .

Jedynie antene zostawie na prawym słupku bo nie ma sensu robic dziury z lewej strony a z prawej zaspawywać. Póznej szpachlowac bedzie trzeba a jak wiadomo to juz nie to samo.

  
 
Cytat:
2008-07-10 11:56:21, sterciu pisze:
Oki to fotki postaram sie zrobic , tylko dopiero w przyszłym tgodniu bo bede miał dostep do któreś z Carin .[...]



Fajno. Na razie jeździ i pluje więc się nie spieszy
Nakładka powiadasz... może weź się za nią jakoś w miarę, bo ja też mam to w planach, tylko że jak już to pociągnę prosto z JP i będzie miała uczciwy napęd Dobrze by było skorzystać z czyichś doświadczeń


Cytat:
Jedynie antene zostawie na prawym słupku bo nie ma sensu robic dziury z lewej strony a z prawej zaspawywać. Póznej szpachlowac bedzie trzeba a jak wiadomo to juz nie to samo.



To nie tylkoo dziura, bo jeszcze tam gniazda z gwintem siedzą więc raczej kawałek albo cały słupek do wymiany
Niech już lepiej pasażer robi automatyczne wysuwanie
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-07-10 17:26:12, Perzan pisze:
To nie tylkoo dziura, bo jeszcze tam gniazda z gwintem siedzą więc raczej kawałek albo cały słupek do wymiany Niech już lepiej pasażer robi automatyczne wysuwanie Pozdro.



z tym nie ma problema , mam taką nitownice do nitów z gwintami zakupioną w TOPEX`ie a wiec po zanitowaniu takiego gniazda wygląda jak oryginał z Toyoty . Kosz nitownicy około 70zł + paczka 50szt takich gniazd z gwintem do zanitowania 10zł. (oczywiście rózne srednice gwintów są dostepne ).

Co do fotek to tak jak pisałem , zapisałem sobie w kalendarzu słuzbowym zeby nie zapomniał jakby co .

I co do dzwigni to tak , jest tam taka nakładka. Z tej Cariny co ja mam zamiar rozwiercic i wziąsc na zamiane jest szeroki otwór , a nawet jakby nie było to co za problem zrobić szerszy jezeli by nie było wrazie czegos w jakiejs . Napewno jak juz tą nakładke odczepie od tunelu to porobie fotki tez , tylko kiedy sie za to zabiore to nie wiem. Mam jeszcze w Boxerze do wymiany progi a wiec to piorytet a pózniej dopiero Cari pójdzie na tapete. Jeszcze w dodatku migomat padł i koszt naprawy (we własnym zakresie) jest nieopłacalny. Częsci wychodzą ponad połowe wartosci migomatu a wiec chyba nowy bede musiał wziąsc znów. A poprzedni miał dopiero 8 lat . Gdzie ten sprzet co wytrzymywał 20-30 lat i nie było problemów z awariami ??
  
 
A wiec najpierw fotki dla Perzana , jednak krązać po miescie dziś musiałem na chwile zajechac do domu a wiec porobiłem fotki.

Mam nadzieje o to Ci chodziło ??







A tutaj wracając do tematu , ścianka która musi zostac wstawiona do anglika. Troche wgieta jest w jednym miejscu poniewaz dostała od silnika podczas dzwona. Poprostu innymi słowy silnik sie od niej odbił , ale sie młotkiem podklepie i bedzie jak nowa .





Niżej na fotce zaznaczyłem:
-na niebieski jak oryginalnie jest zgrzana scianka
-na czerwono planowane wycięcie jej i wstawienie w angliku

czemu na czerwono zaznaczyłem mniejszą... otóż dlatego ze w tych miejscach gdzie ominęłem jest od drugiej strony nadkole i w kilku miejscach są zgrzewy czyli zgrzana z nadkolem. Nie chce tego ruszac zeby pózniej własnie nie zaczeło korodować zbyt szybko pomiedzy tymi blachami. Scianke w tym miejscu sie na zakładke wstawi a wiec bedzie równiez trwałe i mocne to.



Następnie bedzie potrzebny równiez ten element od wersji LHD zaznaczony nizej na zdjęciu. Jest to mocowanie kolumny kierowniczej. W RHD jest ono odwrotne.



Kolejny element , jak wczesniej zauwazył Perzan. To jest nakładka przygrzana do mocowania dzwigni ręcznego. Tez by sie przydała od LHD choć napewno mozna po modufikacjach zaadoptowac tą samą od RHD. W niektórych wersjach jest pod tą nakładką szeroki otwór i nic nie trzeba wycinać , jednakze są tez tak ze trzeba powiekszyc otwór. Przykładowo u mnie w angliku RHD jest szeroki , natomiast z tego egzemplarza z którego bede bral ten element jest waski. Jednak zeby nie było tak prosto to tak jak widac na drugm zdjęciu zachodzi na nią wzmocnienie pod fotele. Ale dla chcącego nic trudnego .













[ wiadomość edytowana przez: sterciu dnia 2008-07-11 11:06:41 ]
  
 
ja juz myslałem ze ta Cari przełozna jest