Tomek2107 - Lada 2107 1,5 86"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Posiadaczem mojego auta jestem od czerwca 2004.Od tamtego czasu samochód przeszedł szereg modyfikacji co zaowocowało ciekawym efektem końcowym.
Z taśmy produkcyjnej zjechała jako wersja fińska ,pod maską zainstalowany był silnik o poj. 1,3 .
Na pierwszy ogień poszło usunięcie konserwacji i przemalowanie samochodu wzmocnienie podłużnic.
Silnik: seryjnie był 1,3 wkrótce zostały zakupione poziome gaźniki Solex C40 ADDHE (za śmieszną cenę 80 zł w pełni sprawne!) i sportowy wałek rozrządu (niestety nie wiem jakie ma oznaczenie) dziękuje tutaj SAL'owi z forum za udaną transakcję .
Po montażu i zestrojeniu wszystkiego auto zrobiło się całkiem żwawe ale nie na długo,ponieważ przekręconyzostałsilnik(niedopilnowanie poziomu oleju).Wkrótce pod maskę trafił większy motor o pojemności 1,5 w którym zaszły niemal identyczne modyfikacje jak w jego poprzedniku.Jedyną dodatkową modyfikacją było wygładzenie kanałów dolotowych i wydechowych w głowicy.Całość uzupełnia przelotowy wydech z końcowym tłumikiem od "byka" (125p),silnik współpracuje ze skrzynią od 1,3 i mostem również pochodzącym od 1,3.
Zawieszenie: z racji tego,że auto budowaliśmy z myślą o KJS zdecydowaliśmy się na pozostawienie seryjnych sprężyn.Współpracują z nimi amortyzatory gazowe z peugeota kombi(nie pamiętam modelu),z tyłu pracują amortyzatory od żuka (twarde) wraz z seryjnymi skróconymi sprężynami (po 1 zwoju).
Hamulce: seryjne,wymieniona linka hamulca ręcznego.
Wnętrze: fotele kubełkowe Jacky ,drugi Speed 4,pasy szelkowe 3pkt. Schroth,kierownica z odsadzeniem 55mm + naba,hebel,niezależny włącznik wentylatora,halogenów.
Całkowicie wybebeszone wnętrze.
Koła: 2kpl. felg 13' 6J Alpina i 13' 7J Mattig z oponami 175/50 , 55 i 60 .

W najbliższej przyszłości pod maską znajdą się kolejne modyfikacje w postaci porządnej głowicy z większymi kanałami,zaworami,twardymi sprężynami.Tłoki z lekkimi korbowodami, modyfikowany wał korbowy.
Klatka,interkom.
Poszerzenia na wzór łady VFTS

W planach na przyszły rok póki co mam kilka eliminacji PPAiK oraz Kryterium Kamionki.
A oto kilka zdjęć:






[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2007-09-23 14:15:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2007-09-23 14:26:26 ]
  
 
Bardzo fajna rajdóweczka. profi robótka. Życzę powodzenia w nadchodzącym sezonie. Pozdro
  
 
Cześć,
kolejna porcja modyfikacji które czekają mój samochód:




Silnik który niedawno zakupiłem powoli już ogarniam.Jest to 1,3 z rozrządem na łańcuch (pochodzi z Formuły Estonii) ma obniżony blok,planowaną głowice (bardziej się już nie da),lekkie tłoki,obrabiany wał korbowy do tego przyjdzie lekkie koło zamachowe oraz wyczynowy wałek rozrządu ( ).
Jeśli chodzi o napęd , pojawi się 5 biegowa skrzynia (w końcu) oraz szpera (phantom grip LSD)

Tak w tej chwili wygląda pod maską....


Akumulator oraz bezpieczniki zostaną przeniesione odpowiednio: do bagaźnika i kabiny

.....a tak z zewnątrz:
przybyły poszerzenia na wzór Łady VFTS
  
 
fajne auto.
jak CI się sprawuje ten zawias - bo kombinacja jest niezła.
Spręzyny z żuka chyba testowali już węgrzy bo wspominają o tym.Ale amorki z peugota- może z 405?
pozdrówki
paweł
  
 
z tego co widze to walek identyczny z moim, ma ok 300 stopni z hakiem.
co do reszty to strasznie ktos tyral kątówką ten wał. no i ogolnie strasznie ciosany ten silnik jest, ale moze bedzie zapierdalal :] kiedy wkladasz?
  
 
Phantom gripa sam będziesz składał? Jak się uda to weź mi podeślij rysunki techniczne i daj znać jakie sprężynki dobrałeś
  
 
Niedługo będziemy składać jak wszystko będzie w 100% doprowadzone do stanu użytku włożymy go i pojedziemy na hamownie...
  
 
Przepraszam że jeden post po drugim...

Kilka zdjęć z dalszych prac nad nowym silnikiem....
Głowica już prawie skończona:


Zostały do zrobienia kanały dolotowe i wydechowe:

  
 
Czyli tak jak podejrzewałem nie był to 1,6 a zmodzone 1,3. Ale nie ma złego, 1,3 będzie lepiej sie kręcił.
  
 
Bardzo ladny silnik.Glowica wyglada mi na profesjonalnie zrobiona- choc duzo profesjonalnych sie nie naogladalem.
Jesli walek rozrzadu ma jakis numer nabity - byc moze jestem w stanie przyblizyc jego charakterystyke - o ile poznam ten numer
Rozmawialem kiedys z kierowca formulek na ten temat.

  
 
Cytat:
2008-02-18 10:20:19, Krzysztof-Fleszer pisze:
Bardzo ladny silnik.Glowica wyglada mi na profesjonalnie zrobiona- choc duzo profesjonalnych sie nie naogladalem. Jesli walek rozrzadu ma jakis numer nabity - byc moze jestem w stanie przyblizyc jego charakterystyke - o ile poznam ten numer Rozmawialem kiedys z kierowca formulek na ten temat.



Dzięki wałek ma nabity numer 7
  
 
7- 330-336
Wymaga bardzo duzego stopnia sprezania, ktory da sie osiagnac tylko za pomoca garbatych tlokow.
A najgorsze jest to, ze nie nadaje sie on do blaszanych
Tylko do formuly gdzie waga jest niewielka.
To nie jest moj wymysl, a slowa pana Wozowicza ktory scigal sie na ladach/formulach juz w 70 latach
  
 
Mam takie pytanie:
Czy ktoś z Was mieszał kiedyś różne paliwa? (np. V powera 99+ z BP Ultimate 98 ? )
Lub dolewał czegoś do paliwa w celu zwiększenia liczby oktanowej ?
  
 
a po co chcesz je mieszac? bo nie za bardzo rozumiem...
jak chcesz miec wieksza liczbe oktanowa to lejesz octan boostera albo kupujesz AVGAZ. jak chcesz miec taniej AVGAZ to mieszasz go w proporcji 50/50 albo 60/40 z V-power racingiem
  
 
chcesz miec 105 oktan to zamontuj sobie...
  
 
Cytat:
2008-02-19 23:08:16, janisz pisze:
chcesz miec 105 oktan to zamontuj sobie...


??
  
 
Witam
Cytat:
2008-02-19 23:08:16, janisz pisze:
chcesz miec 105 oktan to zamontuj sobie...



LPG ?
  
 
Mały update:

trzeba jeszcze zrobić tą dokładke z przodu,wlot na masce,wstawić nowy próg,pomalować poszerzenia i ho ho ho.... nie wiadomo co jeszcze
  
 
Witam
No wygląda już bardzo bojowo
Gratulacje, fajne auto
  
 
A te poszerzenia sam wykonałeś ? czy zamówiłeś wykonanie ? bo piszesz ze trzeba dorobić przód VFTSa

pozdr