MotoNews.pl
  

Dziwne zachowanie 1.4 mpi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy ktoś może mi odpowiedzieć, co może być przyczyną że komputer w moim samochodzie raz widzi temperaturę silnika 70 a raz 92 przy dobrze nagrzanym silniku???
I gdzie się znajduje czujnik z którego komp pobiera informacje na ten temat?
  
 
nie wiem dlaczego tak sie dzieje, moze glupieje bo gdzies styku nie ma, czujnik jest kolo kopulki zaplonowej z tylu silnika wkrecony w taki metalowy kruciec?? rurke ??, ale to ten do ktorego dochodza dwa kable bo jest tez tam czujnik z jednym kabelkiem, ten jest do wskaznika na tablicy
  
 
Dzięki za informacje, nie wiesz przypadkiem jak go sprawdzić?
Pozdrowienia
  
 
czujnik jest typu termistorowego, wiec jego rezystancja zmienia sie wraz ze zmiana temp. ale co jak dokladnie czy maleje ze wzrostem temp. czy rosnie to nie wiem (typ termistora PTC ,NTC ??) i w jakim zakresie tez nie wiem
  
 
Putynek a skad wiesz ze pokazuje tylko taka temperature ?

Mozesz wejsc na stone Erpesa tam jest skan z ksiazki jak sprawdzic wszystkie czujniki
  
 
Byłem w serwisie i po podłączeniu do końcówki diagnostycznej, wyszło że komp widzi 70 st. , za jakieś 5 min już pokazywał że ma 92 93 czyli prawidłową. I teraz gdy jest nagrzany silnik a temp dla kompa 70 st. to on mi wzbogaca mieszankę i wzrastają obroty.
Nieraz aż się dławi.
Pozdrowienia
  
 
Jak napisał andrzej to hjest typowy termistor. W temeraturze koło 90 stopni powinien mieć rezystancję jakieś 200 omów czy coś około. Ogólnie to rezystancja maleje ze wzrostem temperatury. najlepiej mierzyć to odpinając wtyczkę z kompa. Wtedy widzimy taką erzystancę jak komp. W tym przypadku każda rezystancja dodana szeregowo z czujnikiem odbierana jest jako niższa temperatura dlatego stan połączeń jest równie istotny. Napisz też jal przy tym zachowuje sie wskażnik na desce rozdzielczej. MOże on też szaleje i to może wina układu chłodzenia a nie czujników.