Tuninng c20ne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dwa autka jedno c20 a drugie c30ne. Jeżdże rozrusznikiem. zastanawiam się nad przełożeniem do 2l fitra z przepływką oraz przepustnicy z c30ne. co wy o tym myślicie? czy seryjne wtryskiwacze wydolą? I jak podłączyć później wszystkie wężyki do nowej przepustnicy?
  
 
Z tego co się orientuję to obie mają średnicę 60mm, więc chyba zysku z tego nie będzie
  
 
Cytat:
2007-11-14 18:25:19, ilku pisze:
Z tego co się orientuję to obie mają średnicę 60mm, więc chyba zysku z tego nie będzie


przykro mi to stwierdzić ale nie c30ne ma 70mm a fitr pow. i przepływomierz to ten sam co w c30se.
  
 
Najlepszy Tuning C20NE to zdrowy silnik lub jego kapitalny remont i dbanie o niego oraz brak gazu
Można by się postarać o jeszcze o kolektor ssący, wydechowy, wałek rozrządu i sterownik Irmscher'a lub Lexmaul'a.
  
 
wydech do poprzecznych pakują od c20xe, nie wiem czy podejdzie do omegi

Można jeszcze zrobić SE(H) mod, czyli doprężające tłoki i ostrzejszy wałek.
Dolot - tylko ceny kolektorów są nieco spore, ale przecież "tuning kosztuje"

Co do modów z 1. posta - przepływka ma taką samą charakterystykę pracy? (sygnały na wyjściu)
  
 
wielkie dzięki za podpowiedzi ale pytanie dotyczyło bezpośrednio większego filtra z przepływomierzem oraz większej przepustnicy. jak się to ma do osiągów i czy seryjne wtryskiwacze dadzą radę?
  
 
Wtryskiwacze na pewno. Zwłaszcza, że nie zmieniasz pojemności skokowej ani wałków, więc ilość powietrza a co za tym idzie paliwa wzrośnie bardzo nieznacznie.
Ponoć wtryskiwacze mają zawsze z 20% zapasu.
  
 
Cytat:
2007-11-29 19:39:33, ilku pisze:
Wtryskiwacze na pewno. Zwłaszcza, że nie zmieniasz pojemności skokowej ani wałków, więc ilość powietrza a co za tym idzie paliwa wzrośnie bardzo nieznacznie. Ponoć wtryskiwacze mają zawsze z 20% zapasu.


przepływ jest zwiększony ok 35%, nie wiem czy to mało
  
 
Cytat:
2007-12-04 14:41:03, xiadz pisze:
przepływ jest zwiększony ok 35%, nie wiem czy to mało


Jakim cudem??
Ilość powietrza zależy od tego, ile sobie go silnik zassie, a to z kolei w silniku n/a jest zależne od pojemności skokowej.
Czy jak byś złożył przepustnicę 2x większą do tego samego silnika to znaczy, że zaciągnie on 2x więcej powietrza??
Chyba raczej nie
  
 
Cytat:
Ilość powietrza zależy od tego, ile sobie go silnik zassie, a to z kolei w silniku n/a jest zależne od pojemności skokowej.

To po co kombinować z dolotem? Po co te zawijasy zajmujące miejsce pod maską? Przecież można zawinąć tam rurkę o przekroju słomki do napojów i też będzie git - pojemność silnika się przecież nie zmienia
 
 
No dobra, to są niuansy. Ale po samej zmianie przepustnicy wzrost o 35%??
  
 
Cytat:
2007-12-04 15:51:23, ilku pisze:
No dobra, to są niuansy. Ale po samej zmianie przepustnicy wzrost o 35%??

Wiadomo że nie, rozmiary i przekroje dolotu są policzone tak żeby silnik osiągał założone parametry. Samo zwiększenie wymiarów przepustnicy przy niezmienionej reszcie wg mnie da spektakularne przyrosty 0%
 
 
Cytat:
2007-12-04 15:57:38, Immo pisze:
Wiadomo że nie, rozmiary i przekroje dolotu są policzone tak żeby silnik osiągał założone parametry.



fajny tekst m.in. o tej kwestii na ftp pod artykuły/7gsi... *


* wszelkie prawa do ww. tekstu posiada autor/ wydawca/
niepotrzebne skreślić.
  
 
Cytat:
2007-12-04 15:21:23, ilku pisze:
Jakim cudem?? Ilość powietrza zależy od tego, ile sobie go silnik zassie, a to z kolei w silniku n/a jest zależne od pojemności skokowej. Czy jak byś złożył przepustnicę 2x większą do tego samego silnika to znaczy, że zaciągnie on 2x więcej powietrza?? Chyba raczej nie


samą przepustnicę to nie ale fitr i przepływomierz to powietrza napewno pytanie co z paliwem, w tej chwili jeżdż etylko na większej przepływce z filtrem i auto lepiej chodzi
a pytanie moje wynika z faktu takich przeróbek w dojczlandii właśnie dla c20ne
  
 
Zobacz tą aukcję:
tłoki 20SEH
A tu jeszcze wałek rozrządu

No to jeszcze wrzucę dane różnych wersji dwulitrówek:
20NE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5200, 85 / 5600 (Ascona C, Kadett E)
Drehmoment (Nm bei min-1): 175 / 2600, 175 / 3000 (Ascona C, Kadett E)
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ML 4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5
Oktanzahlbedarf: 98v / 95, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: kein Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16WR/CR, THM 125), Vectra A (F16WR/CR, F18WR/CR, F18+CR, AF20)

20S
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 95,0
Hub (mm): 69,8
Volumen (cmł): 1979
Leistung (kW bei min-1): 74 / 5200, 74 / 5400 (Ascona B, Manta B)
Drehmoment (Nm bei min-1): 153 / 3800, 158 / 3400 - 3800 (Rekord D/E)
Verdichtung: 9,0 : 1
Motormanagement: Vergaser Zenith 35/40 INAT; Ascona B ab MJ78, Manta B, Rekord E ab MJ78 Vergaser GMF Varajet II
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator; Ascona B, Manta B AGR möglich
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona B (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord D (Op4, THM 180), Rekord E (Op4, Op4 Overdr., Getrag 240, THM 180)

20SE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 90 / 5200 (ab MJ91), 90 / 5400 (bis MJ91)
Drehmoment (Nm bei min-1): 175 / 2600
Verdichtung: 10,0 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ML 4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5
Oktanzahlbedarf: 98v / 98 / 95, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, kein Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Omega A (R25, AW 03-71L, AR25)

20SEH
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 95 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 180 / 4600
Verdichtung: 10,0 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ML 4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5
Oktanzahlbedarf: 98v / 95, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: kein Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16CR), Kadett E (F16CR), Vectra A (F16WR/CR, AF20)

20SER
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 91 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 173 / 3000
Verdichtung: 10,0 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ML 4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5
Oktanzahlbedarf: 98v / 95, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: kein Katalysator
Besonderheiten: nur für Vauxhall
Verwendung: Kadett E (F16CR)

20XEJ
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 110 / 6000
Drehmoment (Nm bei min-1): 196 / 4800
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.5
Oktanzahlbedarf: 95 / 98v, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: kein Katalysator
Besonderheiten: Na-Auslassventile
Verwendung: Kadett E (F20CR), Vectra A (F20CR)

C20LET
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 150 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 280 / 2400
Verdichtung: 9,0 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.7
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten: Na-Auslassventile, Turbolader KKK K16
Verwendung: Calibra (F2, Vectra A (F2

C20NE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5400, 85 / 5200 (Calibra, Frontera A, Omega A ab MJ91, Vectra A)
Drehmoment (Nm bei min-1): 170 / 2600, 170 / 3000 (Ascona C, Kadett E)
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ML 4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5, Astra F Bosch Motronic M 1.5.2
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Astra F (F16WR/CR, F18WR/CR, AF20), Calibra (F16CR, F18CR, F18+CR, AF20), Frontera A (MSG 5E-T), Kadett E (F16WR/CR, THM 125), Omega A (R25, AW 03-71L, AR25), Vectra A (F16WR/CR, F18WR/CR, F18+CR, AF20)

C20NEF
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 74 / 5200
Drehmoment (Nm bei min-1): 158 / 2600
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten: für Behörden und Fuhrunternehmer
Verwendung: Ascona C (F16WR, THM 125), Omega A (R25, AW 03-71L), Vectra A (F16WR, AF20)

C20NEJ
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 73 / 5200
Drehmoment (Nm bei min-1): 170 / 2600
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten: für Behörden
Verwendung: Omega A (R25)

C20XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 110 / 6000
Drehmoment (Nm bei min-1): 196 / 4800, ab MJ93 196 / 4600
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.5, ab MJ93 Bosch Motronic M 2.8
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten: Na-Auslassventile
Verwendung: Astra F (F20CR, F18+CR, AF20), Calibra (F20CR, F18+CR), Kadett E (F20CR), Vectra A (F18+CR, F20CR)

X20SE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5200, 85 / 5400 (Omega B)
Drehmoment (Nm bei min-1): 172 / 2800, 178 / 2800 (Omega B)
Verdichtung: 10 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.4
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Frontera A (MSG 5E-T), Omega B (R25, AR25)

X20XER
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 118 / 6500
Drehmoment (Nm bei min-1): 188 / 4300
Verdichtung: 10,8 : 1
Motormanagement: Siemens Simtec 70
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Astra G (F23SR)

X20XEV
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cmł): 1998
Leistung (kW bei min-1): 100 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 185 / 4000, 188 / 3200 (Astra F, Vectra B bis MJ99), 188 / 3400 (Astra G, Vectra B ab MJ99)
Verdichtung: 10,8 : 1
Motormanagement: Simtec 56.1, ab MJ96 Simtec 56.5, Astra G Simtec 70
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: ab Motornummer 14449586 oder 31000001 Ausgleichswellen (MJ9
Verwendung: Astra F (F18WR/CR, AF20), Astra G (F18WR/CR, F23SR, AF20), Calibra (F18CR, F18+CR, AF20), Omega B (R25, AR25), Vectra A (F18WR/CR, F18+CR, AF20), Vectra B (F18WR/CR, F23SR, AF20)

[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-12-16 18:52:27 ]
  
 
C20NE na sterowniku 0 261 200 100 + wydech 2" - środkowy tłumik przelotowy z golfa , końcowy przelotowy WM Sport , wałek z 1,6 SH gaźnikowy i oczywiście moja modyfikacja

  
 

strach się bać co by było na kolektorze wydechowym z XE i zmienionym kolektorze dolotowym...
  
 
Z tego co zauważyłem duże przyrosty w wolnossących po modyfikacji daje przelotowy układ wydechowy , tylko ciężko tym jeździć , ryczy okrutnie np. BMW E36 2,8 ben. z przelotem







[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2008-05-23 15:11:54 ]