Lekko trzęsie,chodzi głośniej,śmierdzi siarką nie ma ducha..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Lekko trzęsie,chodzi głośniej,śmierdzi siarką nie ma ducha na wolnych obrotach i ma 400obr/min
co to może być,
a dokładniej czy przejadę na tym 800km ?
Jestem na wygnaniu i za 4 dni wracam i czy dojade ?
dzisiaj jest środa,mechaniory odpadają - bo i tak przed świętami mi nic nie zrobią
Komp nie pokazuje żadnych błędów.
Aha ok. 1,5 miesiąca stał,przejechałem się,rozgrzałem silnik w nadzieji,że coś przepali , ale nic lepiej

powiedzcie,że dojade
  
 
Dojedziesz.
  
 
Wiecej miejsca poswieciles opisowi sytuacji, a o problemie nie wiele i w dodatku jakas przenosnia literacka - wiecej danych
  
 
Katalizator
  
 
dzisiaj po robocie zrobiłem trochę więcej kilometrów,
w czsie przyśpieszania trzęsie jakby chodził na 5 garów,
jak jade równym tempem to już tak tych wibracji nie czuć
i wylot (sam wylot) z katalizatora po stronie pasażera był rozgrzany do czerwoności
I jeszcze z przodu silnika dochodzi dziwny dzwięk- jakby pukanie,
przyśpiesza i zwalnia wraz z obrotami - potem albo hałas silnika zagłusza albo przestaje pukać

Pewnie święta spędzę na wygnaniu

A czy mogę wywalic tylko jeden kat i wsadzić rurkę żeby dojechać do chaty 800 km. ???

[ wiadomość edytowana przez: MarekV6 dnia 2007-12-20 22:32:21 ]
  
 
wywalic mozesz i dwa katy albo kupic zamiennik i wsadzic w miejsce rozwalonego Tylko nie oddawaj tlumikarzom za free kata, bo one sa sporo warte
  
 
jestem w niemczech i tutaj się kupuje nowe za grube ojro,
musze 2 katy wywalić czy wystarczy ten walnięty ?
  
 
może nie łapie na któryś garnek, niespalona mieszanka dopala się od temp w kacie i dlatego czerwony...?

chyba umiesz sprawdzić, czy pali na wszystkie gary?
dużo Ci powie stan/kolor świec.
Może to jakiś banał (kabel/świeca) i tyle.

na wszelki zerknij na płyn / olej, ale na uszczelkę nie wygląda.
  
 
Niepokojace jest to pukanie wraz z obrotami czyzby ktorys z zaworow????, wyglada jakby nie palil na jednym garku.
Chyba od tego musisz zaczac czy wszystkie gary pala. Mozesz rzucic okiem na koncowke rury wydechowej jak na jednym garze nie pali moze byc wiecej sadzy.
  
 
Witam. Zgadzam sie z moim przedmówcą. Sprawdz czy pali na wszystkie gary. Jaśli smierdzi siarą to przez mieszanke niedokonca spaloną. A stuk to jest bardzo częstym objawem tego bo przez zawory odpowiedzialne za wypuszczanie spalin przechodzi niespalona bęzyna. No i te zaworki mogą sobie stukać.
Życze Wesołych Pogodnych Świąt i Wesołego Pijanego Nowego Roku. Pozdrawiam
  
 
oby to tylko to
  
 
Sprawdź tak jak koledzy piszą. Świece, przewody. Ja jednak stawiał bym na cewkę. Prawdopodobnie padła i nie pali Ci na któryś cylinder. Częsta przypadłość w V6. Stąd te efekty.
  
 
Cytat:
2007-12-21 08:53:28, kuba pisze:
Sprawdź tak jak koledzy piszą. Świece, przewody. Ja jednak stawiał bym na cewkę. Prawdopodobnie padła i nie pali Ci na któryś cylinder.

Gdy pada moduł w cewce to nie pali na 2 gary (parami 1-4, 3-6 lub 5-2). Jeśli tylko jeden niedopala to nie cewka.

Marek jeśli ustalisz który cylinder/cylindry nie palą, a nie dasz rady usunąć usterki przed wyjazdem, to przed trasą odłącz wtyczki zasilające od wtryskiwaczy benzynowych na niepalących cylindrach. Prowizorka, ale wystarczy abyś bezpiecznie na 4 czy 5 garach dojechał na miejsce, bez ryzyka że niedopaloną mieszanką zaspawasz sobie katalizatory na amen.
 
 
Cytat:
2007-12-21 10:35:02, Immo pisze:
Marek jeśli ustalisz który cylinder/cylindry nie palą, a nie dasz rady usunąć usterki przed wyjazdem, to przed trasą odłącz wtyczki zasilające od wtryskiwaczy benzynowych na niepalących cylindrach. Prowizorka, ale wystarczy abyś bezpiecznie na 4 czy 5 garach dojechał na miejsce, bez ryzyka że niedopaloną mieszanką zaspawasz sobie katalizatory na amen.


Dobrze prawi IMMO, jeśli masz gaz to będzie nawet łatwiej ten wtryskiwacz odłączyć, bo benzynowy to chyba trzeba kolektor zwalać :/
  
 
Cytat:
jeśli masz gaz to będzie nawet łatwiej ten wtryskiwacz odłączyć, bo benzynowy to chyba trzeba kolektor zwalać :/

Ano trzeba

Już to ćwiczyłem, padła mi cewka i nie paliły gary 1-4, a miałem ponad 200km do przejechania, bez szans na naprawę na miejscu.
Dało się jechać, nawet dało się wyprzedzać A przy obrotach ok. 3krpm nawet nie trzęsło budą za bardzo
 
 
Nowsze odmiany MOTRONICA same wyłapują wypadanie zapłonów i deaktywują odpowiednie wtryskiwacze.
  
 
Cytat:
2007-12-21 19:23:46, omegolotC30NE pisze:
Nowsze odmiany MOTRONICA same wyłapują wypadanie zapłonów i deaktywują odpowiednie wtryskiwacze.

Skoro koledze Markowi katalizator świecił od gorąca to ECU raczej mu nie odłączył wtrysku/ów
 
 
Motronic w omedze (281) , nie jest oszołamiająco nowoczesny, to z lekka staroć

Cytat:
Nowsze odmiany MOTRONICA same wyłapują wypadanie zapłonów i deaktywują odpowiednie wtryskiwacze

miałem na myśli takie naj nowsze....

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-12-21 19:39:10 ]
  
 
Czy mamy wiedzę klubową, na temat firmy skupującej stare katy??? Lukam na temat od pewnego czasu i dowiedziałem się że można dostać dużo mamony za stare katy, więcej niż stówka od Pana Henia na warsztacie (około 250 za kg monolitu, ). Przy takim obrocie sprawy wymiana zuyżytych katów na uniwersalne metalowe będzie sporo przyjemniejsza dla budżetu.
  
 
witam
pojeździłem po serwisach,mechaniorach i nawet mój szef obdzwonił wszystkich znajomych i trafiłem do serwisu opla.
1.serwis Toyoty (znajomy nr.1) nie mieli programu do V6
2.zaprzyjaźniony mechanior serwisu toyoty - nie mieli czasu (i chęci)
3.serwis opla - nie było elektryka
4.serwis opla - robią,czekam na nowy moduł/rozdzielacz (fot.)
podszybie i wysieraczki musieli zdemontować żeby to wyciągnąć.
Może uda im się to jutro (sobota) zrobić.
No i będę o 500 ojro lżejszy
O ile jeszcze czegoś nie rozwaliłem przez to jeżdżenie.
I jeszce tam z tyłu silnika jakiś wężyk był przetarty i ciągnąl lewe powietrze.
Ma ktoś zdjęcie wyjętego silnika V6 zrobione od góry ?

w/g Inter Cars to jest cewka zapłonowa 690zł.






[ wiadomość edytowana przez: MarekV6 dnia 2007-12-21 22:49:08 ]