MotoNews.pl
  

Avensis - ogrzewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam wrażenie iż ogrzewanie w mojej Ave działa dziwnie... Pierwsza rzecz to to że np. przy ustawieniu na szybę i na nogi, na nogi leci prawie zawsze gorące powietrze, mimo że górą leci chłodniejsze.

Druga rzecz, że chyba sama regulacja orzewania coś nie teges...
Mam taki panel (ten na zdjęciu nie jest mój, ale taki sam):

Wczoraj w czasie jazdy próbowałem różnych ustawień i przy temp. zewnetrznej -4 stopnie stwierdziłem że:
1. tylko przy ustawieniu na 16 stopni (minimum) leci zimne powietrze (ale i tak cieplejsze niż na zewnątrz)
2. przy ustawieniu o 1-2 oczka powyżej 16 stopni leci ciepłe powietrze
3. przy ustawieniu powyżej, np. na godzinę 11 lub na środku (22 stopnie) leci już naprawdę gorące powietrze.

W praktyce części czerwonej ogrzewania nie ma sensu używać bo całość się reguluje na niebieskim. Dodatkowo chyba niekiedy jest jeszcze inaczej, tzn. już nawet na pozycji 1-2 oczka nad minimum leci z nawiewów powietrze gorące...

Słuchałem na zgaszonym silniku co się dzieje w czasie kręcenia pokrętłem ogrzewania i przy przełączeniu na minimum słychać wyraźnie jak jakiś silniczek się uruchamia. Przy przejściu z minimum na 1 oczko powyżej tak samo. Potem to może jeszcze raz czy dwa coś niekiedy się przelączy, niekiedy nie.

Pytanie na jakiej zasadzie to wszystko działa? Czy jest tam jakiś czujnik temperatury. Czy to może być zepsuty sam panel sterowania (są używki za 100-150 zł do kupienia), czy może silniczek itp...? Da się jakoś miernikiem ten panel sterowania posprawdzać?
  
 
Dziś zdemontowałem cały ten panel. W sumie z tyłu jest tylko takie zielone plastikowe kółko (potencjometr?) z napisem 3K z którego wychodzą 3 styki. Jedynie przy przełączeniu z minimum na 1 oczko i odwrotnie słychać że dość długo coś tam się przełącza (silniczek)... a tak to cisza :/
  
 
Ehh.. no i znowu jakieś jaja. Przejechałem się teraz i po powrocie na parking stwierdziłem że tym razem, podczas kręcenia pokrętłem ogrzewania, w każdej pozycji poza przestawianiem na max słychać bzyczenie silniczka.

Przy ustawieniu kierunku nawiewu na twarz i nogi, ze środkowych nawiewów leciało powietrze trochę chłodnawe ale wyrażnie reagujące na ustawienia temperatury, natomiast z boków i dołem waliło prawie cały czas gorące :/ Jak więc widać raz działa raz nie działa i w dodatku i tak bokami i dołem prawie zawsze leci gorące.

Byłem u elektryka zapytać czy z takim czymś też robią i powiedzieli że tak. No ale jeszcze się nie umówiłem...
  
 
Po pierwsze trzeba wyczyscic czuj temperatury w panelu pod kierownica obok prawego kolana kierowcy-takie male okienko.
2 trzeba poprawic luty na panelu regulacji temp.
3 trzeba sprawdzic serwomotor czy nie wariuje-ma w sobie potencjometr polozenia -czesto wycieraja sie slizgi
To tyle

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-12-27 17:53:16, Bigelektron pisze:
Po pierwsze trzeba wyczyscic czuj temperatury w panelu pod kierownica obok prawego kolana kierowcy-takie male okienko. 2 trzeba poprawic luty na panelu regulacji temp. 3 trzeba sprawdzic serwomotor czy nie wariuje-ma w sobie potencjometr polozenia -czesto wycieraja sie slizgi To tyle


Dzięki za info! Czujnik zlokalizowałem, jutro go wymontuję i przeczyszczę. Co do lutów to rozumiem że chodzi o przelutowanie miejsc gdzie nóżki tego pokrętła (czy co to jest) z napisem 3K są podpięte do płytki drukowanej?

Sprawdzanie serwomotoru to już niestety robota dla specjalisty z odpowiednim zapleczem (garażem). Chętnie bym się sam do tego dobrał ale pod blokiem na parkingu, zwłaszcza przy obecnych temperaturach, to trochę kiepsko widzę :/
  
 
Czy to trzeba od razu psuć...?
  
 
Cytat:
2007-12-27 22:33:27, pyrekcb pisze:
Czy to trzeba od razu psuć...?


Górskie powietrze jej szkodzi
  
 
Było takie skomplikowane auto kupować ?
Miałeś po ludzku, na linki, to Ci się zachciało elektryki
Powodzenia
Ps. Gdzie fotki ?? Jakiś stary masz ten swój profil...
  
 
Cytat:
2007-12-28 00:21:26, Perzan pisze:
Było takie skomplikowane auto kupować ? Miałeś po ludzku, na linki, to Ci się zachciało elektryki Powodzenia


Nie wiedziałem ze tam takie wynalazki są
Wrzuciłem mały opis tutaj: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=202719&c=205&f=23

Dziś wytargałem ten czujnik temperatury, przetarłem trochę szmatką bo był zakurzony, wyciągnąłem płytkę drukowaną od panelu ogrzewania i przelutowałem wystające styki. Zobaczymy. W każdym razie to ma faktycznie chyba związek z czujnikiem temperatury bo przy zimnym samochodzie jedynie ustawienie minimum i nie minimum powoduje że silniczek (serwomotor?) bzyczy. Zobaczymy jak pojadę gdzieś dalej.
  
 
Ze tak zapytam, a jak masz położoną dzwignie obiegu powietrza? Na obieg wewnetrzny (lewe położenie) czy zewnętrzny (prawe położenie). Przy obiegu wewnętrznym po jakimś czasie nie bedziesz miał zimnego powietrza i zaczna szyby parować. Poproboj jeszcze z ta dzwignia.
  
 
Cytat:
2007-12-28 13:39:40, mirwin pisze:
Ze tak zapytam, a jak masz położoną dzwignie obiegu powietrza? Na obieg wewnetrzny (lewe położenie) czy zewnętrzny (prawe położenie). Przy obiegu wewnętrznym po jakimś czasie nie bedziesz miał zimnego powietrza i zaczna szyby parować. Poproboj jeszcze z ta dzwignia.


Ustawiona jest na powietrze z zewnątrz. Szyby mi nie parują.
  
 
Cytat:
2007-12-28 00:21:26, Perzan pisze:
Było takie skomplikowane auto kupować ? Miałeś po ludzku, na linki, to Ci się zachciało elektryki



A ja przez tę zmianę wpadłem "z deszczu pod rynnę" - elektrykę zamieniłem na tego cholernego "climatronica"....
  
 
Jak na razie ustalam z kolegą Many'm jak ogrzewanie działa w jego Ave i doszliśmy właśnie, że na zimnym silniku, tak samo jak i u mnie, słychać silniczek pod deską rozdzielczą tylko przy przejściu z temperatury minimalnej - 16 stopni - na wyższą 17 stopni i odwrotnie.

Wnioskuję więc, że na podstawie wskazań czujnika temperatury wewnątrz regulowana jest siła grzania (ustawienie czegoś tam przez silniczek) tak by temperatura doszła do wybranej na pokrętle.

Ponieważ mam wrażenie że u mnie grzeje za mocno i regulacja działa w tylko małym zakresie to może ten czujnik jest zepsuty i wskazuje za niską temperature?

Dodatkowo jeszcze mam wrażenie że za mocno grzeje z nawiewów na nogi i bocznych w stosunku do nawiewu na szybe i srodkowego.... ale to może się jakoś też wiązać z problemem temperatury. Nie wiem, strasznie to zamieszane, ale coś jest nie tak.
Jutro chyba będę dzwonił do elektryka. Tylko to chyba trochę ciężka sprawa będzie do sprawdzenia...
  
 
Cytat:
2008-01-01 20:08:04, Pigletto pisze:
Jak na razie ustalam z kolegą Many'm jak ogrzewanie działa w jego Ave i doszliśmy właśnie, że na zimnym silniku, tak samo jak i u mnie, słychać silniczek pod deską rozdzielczą tylko przy przejściu z temperatury minimalnej - 16 stopni - na wyższą 17 stopni i odwrotnie. Wnioskuję więc, że na podstawie wskazań czujnika temperatury wewnątrz regulowana jest siła grzania (ustawienie czegoś tam przez silniczek) tak by temperatura doszła do wybranej na pokrętle. Ponieważ mam wrażenie że u mnie grzeje za mocno i regulacja działa w tylko małym zakresie to może ten czujnik jest zepsuty i wskazuje za niską temperature? Dodatkowo jeszcze mam wrażenie że za mocno grzeje z nawiewów na nogi i bocznych w stosunku do nawiewu na szybe i srodkowego.... ale to może się jakoś też wiązać z problemem temperatury. Nie wiem, strasznie to zamieszane, ale coś jest nie tak. Jutro chyba będę dzwonił do elektryka. Tylko to chyba trochę ciężka sprawa będzie do sprawdzenia...


A zalozyles na ten czujnik z powrotem ta karbowana rurke z mieszalnika powietrza?Czujniki raczej sie nie psuly ale zmierz mu rezystancje jakies 1.7 kohm na 16-20 st.
Jak lutujesz panel trzeba odessac wszystkie luty od grzebienia az do potencjometra i zalac na nowo cyna a takze spr czy niema przerw jak krecisz potencjometrem.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2008-01-01 22:20:20, Bigelektron pisze:
A zalozyles na ten czujnik z powrotem ta karbowana rurke z mieszalnika powietrza?Czujniki raczej sie nie psuly ale zmierz mu rezystancje jakies 1.7 kohm na 16-20 st. Jak lutujesz panel trzeba odessac wszystkie luty od grzebienia az do potencjometra i zalac na nowo cyna a takze spr czy niema przerw jak krecisz potencjometrem.


Założyć założyłem. Przy lutowaniu nie odessałem starej cyny bo nie mam do tego sprzętu :/
  
 
Cytat:
2008-01-01 22:32:58, Pigletto pisze:
Założyć założyłem. Przy lutowaniu nie odessałem starej cyny bo nie mam do tego sprzętu :/



10zł w elektronicznym
  
 
Cytat:
2008-01-02 22:25:33, MisiekII pisze:
10zł w elektronicznym



Powinno wytrzymać przelutowanie panelu ogrzewania z Ave
  
 
Cytat:
2008-01-02 23:37:14, Perzan pisze:
Powinno wytrzymać przelutowanie panelu ogrzewania z Ave


Tylko szczerze mówiąc to chyba nie będzie to.

Dziś jechałem do Katowic i przez kilkanascie kilometrow jazdy (silnik od dawna nagrzany) musialem miec ogrzewanie na 17 stopni (czyli oczko powyzej minimum) bo tak cieplo bylo. A potem, w ktoryms momencie, zaczelo leciec chlodne powietrze, poza dolnym nawiewem gdzie ciagle lecialo ciepłe...
Tak wiec pokrętłem nie kręciłem a coś się zmieniło...