Rozmontowane przednie zawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
wczoraj calkowicie rozmontowalem przednie zawieszenie (2107)
sprawa pilna do piatku musze je poskladac
jeszcze nie probowalem ale nie widze pewne problemy
mam wiec do klubowiczow pytania

czy mozna kupic same oslony gumowe przegubow kulistych wahaczy

tuleje metalowo-gumowe wahaczy da sie wybic i wbic mlotkiem
slyszalem ze trzena je wtlaczac

no i najwazniejsze czy da sie zlozyc zawieszenie bez zciskania sprezyny jakims tajnym patentem

prosze o odpowiedz
max
  
 
Cytat:
2003-07-08 11:06:24, maxfreitag pisze:
czy mozna kupic same oslony gumowe przegubow kulistych wahaczy

tuleje metalowo-gumowe wahaczy da sie wybic i wbic mlotkiem
slyszalem ze trzena je wtlaczac

no i najwazniejsze czy da sie zlozyc zawieszenie bez zciskania sprezyny jakims tajnym patentem

prosze o odpowiedz
max



Osłonki gałek - nie wiem

Simerbloki wahaczy - spoko, młotek wystarcza. Jak wyjąłeś wahacz razem z ośką to spoko - na warsztat z nim, jak ośka została - są problemy bo wahacz sprężynuje
No i pamiętaj, że dokręcanie osiek wahacza na pełnym obciążeniu auta lub w pozycji wahacza odpowiadającej pełnemu obciążeniu.
Może stąd ludzie mieli problemy z simerblokami, że dokręcali bez obciążenia ? (patrz któryś stary wątek)

Sprężyna z tego co pamiętam, powinna wejść zanim dokręcisz ośkę wahacza na amen. Trzeba fest odgiąć wahacz i trochę się pomordować z jakimś łomem albo łyżką do opon. Ogólnie rzecz biorąc - zadanie wykonalne choć z trudem. Póżniej tylko podpierasz podnośnikiem i amortyzator - siup.
Powodzenia.
  
 
jak ja rozbieralem to na sprezyne zalozylem trzy specjalnie do tego celu zrobione przeze mnie hakiz plaskownika z e sprezyna sie nie rozprezyla.
  
 
Oslonki mozna kupic jednak roboty jest przy tym praktycznie tyle samo co przy wymianie calej koncowki, ja po moich ostatnich doswiadczeniach wiem, ze 1 raz na rok wymiana zawieszenia to malo i bede je zmienial 2 x w roku.
  
 
wczoraj walczylem z ta przekleta sprezyna i nic
takie male patentu na srube rzymska
nadaja sie ale chyba tylko do tylu
dzis majstruje tymczasowy patent
gdy sie sprawdzi zrobie solidny
i bede mogl uzyczyc

dzieki za podpowiedzi

czytalem watek o simmerblokach
pani w sklepie we wrzeszczu (ja ja b lubie) pokazywala mi ruskie po 5 zl ale na oko byly kiepsko wykonane - jakies zadziory - pewnie od ichniego prywaciarza
  
 
jeszcze o przegubach wahaczy

na orgilalnych ruskich przejezdzilem z 10 lat
potem nie bylo wyboru i wymienili mi na rzemioslo
a te szlak trafil mi 3 latach
teraz polecialy mi gumy w obu gornych rok i 2 lata
lada jest ostatnio w kiepskiej kondycji
i jest generalnie oszczedzana

soop 'chce' wymieniac 2 razy do roku

cos jest nie tak z jakoscia
  
 
Ehh, nie dalej jak pol roku temu, jeszcze przed kompletnym remontem zawiechy, zmienialem krotkie koncowki drazkow (oczywiscie na nowki). Po ok 1,5 miesiaca gumy byly juz takie, jakby ich nie bylo, a przeciez to ich stan decyduje o tym czy nie zlapie zaraz luzow.

  
 
Soop:
Ehh, nie dalej jak pol roku temu, jeszcze przed kompletnym remontem zawiechy, zmienialem krotkie koncowki drazkow (oczywiscie na nowki). Po ok 1,5 miesiaca gumy byly juz takie, jakby ich nie bylo, a przeciez to ich stan decyduje o tym czy nie zlapie zaraz luzow.



Fatalna jakość części zamiennych to plaga. Nowa korbka do szyb pękajaca po tygodniu, gumy bez kauczuku sypiące się po 1,5 miesiąca...
Mam to samo . Wczoraj rozłożyliśmy zawieszenie i wyszło , że "nowa" osłona końcówki drążka jest w gorszym stanie niż oryginalna sprzed 15 lat...Zgroza. Niby taniocha, ale za robociznę można zbankrutować.
  
 
z ta robocizna w warsztacie to bez przesady
kiedys na forum pisano za co lubie lade

ja moge powiedziec ze lada jest wspaniala bo
gdy jej sie nie rusza bardzo malo sie psuje

natomiast gdy zacznie sie grzebac niestety
trzeba to robic regularnie ale mozna to robic samenu
az do uzyskania wprawy na mechanik
lub trafienia na odpowiedniej jakosci czesci

natomiast zaleta jest prostota

ps
zawieszenie zmontowalem
ladzia bez problemow przeszla przeglad
OSTANIO POJAWILY SIE STUKI
na razie nie pastrzylem co to
bo cholera mnie bierze
  
 
jest taki maly patencik na sprzezyne.kupuje sie w sklepie z art.metalowymi pret gwintowany ok.10_12 mm.3 nakretki ,kawalek plaskownika i podkladke.przez dziure po amorku wklada sie pret,od spody wklada sie plaskownik na najnizszy zwoj sprzezyny (wywiercic dziure trzeba w tym plaskowniku)zaklada nakretki i wszystka sie ladnie skreca.sprzezynka zostaje w autku!
  
 


Mam pytanie dotyczące układu kierowniczego.

Wstęp:
1) chodzi o stronę prawą
2) "idąc" od koła mamy:
zwrotnica - gałka końcowa - śruba regulacyjna
- drążek końcowy - przegub -dźwignia pośrednia

Otóż stwierdziłem luz na przegubie łączącym
drążek końcowy i dźwignię pośrednią.
Nie ma natomiast luzu w gałce końcowej,
wymienionej z resztą około siedmiu miesięcy temu.

Czy można wymienić tylko sam przegub,
czy też konieczna jest wymiana całego drążka
(chodzi o to czy jest on zespolony z przegubem)?

Domyślam się, że gdyby to był zespół,
to bez ustawiania zbieżności sie nie obejdzie.

Nie pytałbym Was, ale nie znalazłem tego w książce.

Aha! Jeszcze jedno.
Jaki mniej więcej jest koszt badania układu kierowniczego
w celu wykrycia nieprawidłowości i luzów wszelakich,
a następnie usunięcie usterek?
Wiem, że mało kto robił to kompleksowo
i zaraz poda mi całkowity koszt.
Chodzi o informację typu:
Robiłem to i to. Koszt robocizny + np. części.

Big thanks from mountain!!!
  
 
Niestety - bedziesz musial ustawic zbieznosc. Koszt wymiany jednej koncowki - tutaj oczywiscie zalezy od mechanika, ale ja przecietnie place 15 zl. Jezeli chodzi o badanie - rowniez zalezy co i gdzie. Ja mam miejscowke, w ktorej sprawdza wszystko solidnie i nie zaplace ani zlotowki. Ale ostatnio ojciec sprawdzal kompleksowo nubire, test amorkow, szarpaki, rolki praktycznie to samo co na przegladzie i zaplacil kolesiowi 30 zl. Najlepiej przejedz sie gdzies na diagnostyke i zapytaj ale mysle ze za 20 zl da rade to zrobic. Aha - jezeli masz w poblizu carmana to robia to tez za friko.
  
 
Dzienks za info!!!

Dzwoniłem do Carmana.

Owszem zrobią, ale pragną ujrzeć 20 zeta za to,
że wejdą pod auto i pomacają ręką żelestwo od układu kierowniczego.
  
 
Cytat:
No i pamiętaj, że dokręcanie osiek wahacza na pełnym obciążeniu auta lub w pozycji wahacza odpowiadającej pełnemu obciążeniu.



A konkretniej?w jaki to sposób zrobić bo nie czaję?
  
 
Po prostu auto trzeba obciazyc, profesjonalnie w zakladach maja odwazniki w postaci takich kul, podobne mieli bracia Daltonowie w Lucky Luku
  
 
Zeby nowego tematu nie zakladac to zadam pytanie tutaj:
Dolny przegub kulisty ma taka srubke od dolu. Po co ona jest?
  
 
Wykrecasz ja i mierzysz głębokościomierzem wymiar do gałki (do oporu). Na tej podstawie możesz stwierdzić zużycie przegubu i unikniesz odpadnięcia koła
Jeżeli wymiar wynosi 11,3 mm, to przegub należy wymontować i obejrzeć ,czy nie ma uszkodzeń mechanicznych, czy smar jest czysty itp. Jeśli wymiar osiagnie lub przekroczy 11,8 mm, to przegub należy wymienić. W praktyce nie ma co montować spowrotem przegubu 11,3, wiec taki teżnależy wymienić

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
No toś mnie kurna przestraszył
Ale ja rozumiem, że wykręcam tą śrubkę normalnie jak samochód stoi (nie na lewarku) i wtedy mierzę? Ja piernicze, to koło może odpaść?
  
 
Zapeniam cię, że może - widziałem u mojego mechanika tak łade, w której sworzeń powiedizał papa Mechanik musial jechać na ulicy zakładać sworzeń nowy.....
  
 
Wg instrukcji powinieneś oprzećładę na piaście (tej części cylindrycznej tarczy hamulcowej) na drewnianym kołku o wysokości 280 mm i wtedy mierzyć.
Nie wiem, co to ma za cel, chyba tylko to, aby suwmiarka była idealnie w pionie. Ja mierzyłem coprawda teżna kanale, gdy samochód stał normalnie na kołach. Grunt, by stał obciażony a nie na lewarku.

Kumplowi pękła ta gałka dolna, dobrze, ze manewrował wtedy na parkingu i jechał żółwim tempem. Koło coprawda całkiem nie opdpadnie, ale przy dużej prędkości było by to bardzo niebezpieczne.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.