2,5TD - wolne obroty, bujanie silnika, 0,0 na wysw. mida

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Do umieszczenia tej porady, a wlasciwie wskazowki sklonily mnie 2 rzeczy:

- brak informacji na temat mojego problemu, 3 miesiace snil mi sie ten sam problem z moja omeszka
- koszty poniesione na zakup zbędnych części

Rozpoczne od dziwnych objawów:
- na biegu jałowym komputer pokazywal mi spalanie 0,0 l/h, co oczywiscie jest nieprawda bo silnik pracuje, więc musi coś spalać na biegu jałowym
- podczas jazdy przy wrzuceniu na jalowym telepalo silnikiem, nie pokazywala sie rzadna lampka kontrolna, ani błed w ecu
- średnie zużycie spalanie też było oszukiwane i to grubo
- podczas jazdy i zdjęcia nogi z gazu samóch nie chamował płynnie a szarpał (wszyscy co ze mna jezdzili zastanawiali sie kto dal mi prawko )


Rozpoznanie problemu, fachowy doradca, a wlasciwie 2, niestety skorzystalem z uslug jednego mieszkajacego w mojej miejscowosci i nie pozalowalem.

PROBLEM: zła regulacja nastawnika pompy
i po czytaniu informacji na forum szczena na dol jak przeczytalem koszty

Drodzy czytacie jesli pojawia wam sie podobne objawy uderzac zaraz do pompiarza, ja bez poprawy wymienilem, wszystkie filtry, przewody przelewowe, czujniki w bloku silnika (temperatury itd. itp.), podpore walu, lozysko walu, oleje płyny chłodnicze, skorzystalem z ceramizerów (mozna sobie z sumowac jakie koszty ponioslem).

A to wszystko dlatego, ze po przeczytaniu kosztow zwiazanych z nastawnikiem chcialem wszystko powymieniac co moglo byc przyczyna. Co najsmieszniejsze za regulacje nastawnika zaplacilem 100zl lacznie z podlaczeniem do komputera itd. Na pozostale czesci wydalem ok. 10 razy wiecej.

Porada ta, a wlasciwie wskazowka jest napisana, aby ludzie z podobnym problem, a wiem ze takich jest duzo z silnikiem 2,5TD jest sporo, nie bali sie tego nastawnika jak ognia a smialo pojchali do pompiarza, a najlepiej osoby zaufanej na regulacje i bedzie po krzyku.
Teraz pytanie dlaczego regulacja toz nic nie krecilem, zgadza sie, ale nasze silniczki 2,5 TD maja duze sklonnosci do cieknacej pompy wtryskowej i wiele osob (wlascicieli) przed nami musialo sobie z tym problemem poradzic sposobem domowym czyli uszczelniaczem, aby to zrobic trzeba bylo pompe wyciagnac i niestety wiekszosc nie potrafila juz prawidlowo ustawic nastawnika.

Polecam mojego mechanika i zarazem pozdrawiam:
Autoelektronika
Tczew ul. Rejtana

Koszty nie duze fachowa obsluga i dobra rada (bez naciagania na koszty).

Mam nadzieje, ze ten post wniesie duzo do dyskusji na temat szarpiacych TD i pozwoli zaznac spokoju tatusiom opla omegi 2,5 TD.

W razie pytan zapraszam na maila berni19@gmail.com
  
 
Nastawnika się nie reguluje, tylko reguluje się nastawnikiem... wiesz, że biją dzwony, tylko nie wiesz gdzie...
Możliwe, że Ci go rozebrali i wyczyścili, ale to pomaga na góra 3 tyg.
Może Ci teraz nie szarpie, ale w zamian albo będziesz miał muła, albo prędkość maksymalna mocno się obniżyła. Nie ma sposobu na zużyty nastawnik, oprócz wymiany na nowy, po miesiącu najdalej sam zobaczysz.

Co to za porada, że trzeba jechać do mechaniora, żeby ustawił dobrze dawke paliwa i kąt wtrysku i od biedy przeczyścił nastawnik... o tym, to już było wałkowane w innych postach i to wyczerpująco.

Gbybyś tu napisał, co zrobić, żeby przywrócić nastawnik do pierwotnego działania, to byłaby porada roku ale tego nawet gość, który pracował 10 lat w fabryce Boscha w Niemczech i to właśnie na pompach wtryskowych do diesli, nie potrafi zrobić, bo się poprostu nie da

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-01-22 19:57:16 ]
  
 
Wojtek czego się czepiasz ??

To była porada typu jak Ci się psuje auto to jedź do mechanika...

Chyba najlepsza z możliwych...

pozdro
  
 
Ja się czepiam...?? Przecież nie ma czego...


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-01-23 09:30:41 ]
  
 
Przeprowadzka To nie jest porada.
  
 
Cytat:
2008-01-24 07:46:03, Cleber pisze:
Przeprowadzka To nie jest porada.



Pięknie Cleber, liczyłem na to, nicinając się na tę poradę, mimo że z wiarą kliknąłem tego posta, że coś ciekawego przeczytam - porządek musi być
  
 
Panowie nie chce byc zlosliwy, ale chyba nie umiecie do konca czytac. Moze to nie jest super porada, czy porada roku, ale rozwiazuje problem z objawami w temacie posta.

Co do nastawnika, to nie widze zeby gdzies bylo napisane, ze byl czyszczony, chyba ze najadlbym sie grzybkow to moze bym zobaczyl. Nie pisze tez aby jechac do mechanika zeby sprawdzic auto, a jednoglosnie podaje informacje co bylo problemem mojego samochodu.

Duzo osob, ktore posiadaja 2,5TD mialo wyciagano pompe wtryskowa np. do uszczelnienia i najczesciej jest zla regulacja nastawnikiem dlatego objawy, ktore moga wskazywac na wiele innych rzeczy. Dlatego osobom z takimi problemami jak ja mialem proponuje jechac do regulacji, a nie czyszczenia tak jak we wszystkich postach na forum pisze.

Panowie, mniej czepiania sie by podbijac swoja liczbe postow, nie widze zeby cokolwiek co napisaliscie wnioslo cos do sprawy tematu . Trzeba bylo przeniesc mojego posta i tyle, wiecie, ze gdzies bije przy obsludze forum, ale jak widac nie wiecie gdzie i jak sie zachowac. Pozdrawiam
  
 
szkoda mi Cię, naprawdę...
  
 
Wtrącę trzy grosze. Z całym szacunkiem, ale
Cytat:
Panowie nie chce byc zlosliwy, ale chyba nie umiecie do konca czytac.

czy Ty umiesz czytać? Jesteś tutaj z nami 24 dni, rwiesz się przed szereg, zamieszczasz lipną poradę i jeszcze masz pretensje.
  
 
Koniec tematu
  
 
Coś tu na tym forum nerwowo ostatnio. Moja taka rada trochę brutalna - skończcie się napierdalać po łbach i skakać do gardeł.
Takie sprawy można inaczej sobie pozałatwiać. Większość z Was znam osobiście i zastanawiam się co w Was wstąpiło? Będziecie tak do sibie "strzelać" to niemcy i ruscy nie będą mieli roboty.
Z chrześcijańskim pozdrowieniem
Amen
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-01-26 07:36:37 ]
  
 
gieroy, daj spokój, ja się nigdy nie czepiam byle gówna, ale bez przesady...
To, że inni się czepiają byle gówna, albo coś źle zrozumieją, a później jeszcze potrafią za swoją gafę wypierdolić kogoś za to z klubu, to jest w innych tematach... mnie się to bardzo nie podoba i zastanawiam się nad swoją egzystencją w tym klubie... jako, ze w życiu podchodzę do spraw zawsze, tak że nawet jeśli najbliższa mi osoba nie ma racji, to po prostu to mówię bez ogródek, a przyznaję rację drugiej osobie. Wielu ludzi mnie za to nie lubi, bo na nich trafiło, że akurat nie mieli racji, ale jednak po dłuższym czasie sami przepraszają i dziękują, że im to otwarło oczy na rzeczywistość, której nikt wcześniej nie miał odwagi im wyperswadować.
W moim życiu, jak spotykam kogoś, kto nie ma racji i jeszcze brnie w zaparte, mimo że słyszy, co mówi, ktoś kto ją ma, to urywam z taką osobą kontakt, bo po co mam tracić niepotrzebnie nerwy i energię...
  
 


Znalazłem coś takiego- czy ta oma chodzi OK bo porównywałem do mojej i w sumie jest podobnie ale nie miałem sumienia aż tak kręcić:
http://pl.youtube.com/watch?v=bpNomtZggWk
  
 
przyśpieszenie omegi 2,5 TD
  
 
Ty nie masz sumienia a automat ma. Robi to między 5 a 6 tyś obr/min. Tak na marginesie Berni miałeś okna otwarte ? bo trochę głośny ten twój traktor.

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-01-27 08:35:39 ]
  
 
Cytat:
2008-01-26 22:22:05, michals24 pisze:
przyśpieszenie omegi 2,5 TD



ktos tu ma cos niestandardowe (most?). Przy 4700 obrotow na drugim biegu (kiegy to zmienia bieg na 3) powinno byc ok. 98km/h.
  
 
Chemik to był manual... no chyba bo, który aftomat tak zmienia biegi jak na filmie?
  
 
e... to ja moze lepiej pojde pochlac, bo co i raz porazka w mym łbie...
  
 
Cytat:
2008-01-27 08:32:51, gieroy pisze:
Ty nie masz sumienia a automat ma. Robi to między 5 a 6 tyś obr/min. Tak na marginesie Berni miałeś okna otwarte ? bo trochę głośny ten twój traktor. [ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-01-27 08:35:39 ]



gieroy, między 5 a 6 tys. obr./min. ?? To już czerwone pole, u mnie chyba odcina paliwo przy 5 z groszami, jak dobrze pamiętam.
  
 
Sprawdziłem, przy gazie do dechy u mnie przy 5100 jest koniec i w sumie to żyłowanie go do 5000 nic nie daje, bo przy około 4500 kończy się przyśpieszanie...