Hamulce samara

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Temat zwiększenia skuteczności hamulców w samarze już się pojawiał, z wymianą tarcz na wentylowane włącznie. Ja będę teraz testował rozwiązanie pośrednie: tarcze lite, ale połączone z bdb klockiem: Ferodo DS Perormance/tarcza Brembo zwykła.

Jakby się kto pytał, w katalogach DS-ów samara nie występuje. Jednak Leszek ,,Ferodo" Wójcik (hamulce.net) wymyślił patencik: klocki od uno turbo, które trzeba tylko odrobine ,,stuningować" przy pomocy szlifierki (są niemal identyczne jak do samary, tylko od strony piasty jest ich trochę więcej i ten zbędny kawałek trzeba odciąć).

Co do tarcza Mr. Ferodo stwierdził, że przy tak małej średnicy tarczy wszelkie wiercenia czy frezy na tarczy mają tylko i wyłącznie wartość psychologiczną. O hamulcach wie na pewno więcej ode mnie, więc się z nim nie kłóciłem. Zwłaszcza, że po wydaniu przeszło 200 zł na same klocki budżet na pozycję ,,hamulce" został mocno nadszarpnięty.

Jakie są jego efekty całego esperymentu dam znać jak się całość dotrze. Chętnym mogę podesłać zdjęcia.

Mogę natomiast ostrzec przed zestawem, który już przetestowałem - z negatywnym skutkiem: tarcze mikoda sport (tak, są takie, nacinane) + klocek textar. Mimo starannego dotarcia przy pierwszym treningu omal się wylądowałem w krzakach, bo po 5-6 ostrym hamowaniu hamulec się skończył. Nie była to wina płynu, bo zalany był świeży Motul RBF. Może zły był dobór klocka, textar jest dość twardy, nie wiem... W każdym razie mikoda ostre hamowania znosi źle. Na zimno jest ok, w miejskiej jeździe dało się na tym jeździć. Ale wycieczki w góry już sobie nie wyobrażam na czymś takim. Że o startach w kjs - a do tego moja łada jest - nie wspomnę.

pzdr,
kowal
  
 
Jakim cudem założyłeś wentylowane bez zmiany jarzma?? Jeśli chodzi o mnie to polecam zestaw – tarcze wentylowane Brembo i klocki Ferrodo, cały zestaw pochodzi od 110tki. Tył polecam zamienić na tarcze niewentylowane od samary, da się przerobić jak cię to interesuje odezwij się. Co do nacinania to nie testowałem, ale też nie wiedze takiej potrzeby.

DEx
  
 
Właśnie w tym rzecz, że zostawiłem tarcze lite. Jak się okaże, że i to nie działa jak powinno, to trudno, zacznę się rozglądać za zaciskami od 110.

Co do tarcz z tyłu - rozmyślam nad tym, choć u mnie (auto do kjs) trzeba to będzie wtedy od razu połączyć z hydraulicznym ręcznym, bo tradycyjny nie zblokuje tylnych kół tak jak powinien na potrzeby sportowej jazdy. Ale będę wdzięczny z info, ew. zdjęcia na priv.

pzdr,
kowal
  
 
Zadnie tormozy z tarczami.

DEx
  
 
Witam
Cytat:
2008-02-12 11:07:59, kowal00 pisze:
: tarcze mikoda sport (tak, są takie, nacinane) + klocek textar. Mimo starannego dotarcia przy pierwszym treningu omal się wylądowałem w krzakach, bo po 5-6 ostrym hamowaniu hamulec się skończył. Nie była to wina płynu, bo zalany był świeży Motul RBF. Może zły był dobór klocka, textar jest dość twardy, nie wiem... W każdym razie mikoda ostre hamowania znosi źle.



Mam wrażenie że nie tyle mikoda źle znosi ostre hamowanie, co za twarde klocki, kiedyś miałęm podobną przygodę, nowe tarcze mikoda i klocki jakies białoruskie, nie dośc że piszczały i słabo hamowały, to jeszcze poniszczyły tarcze. Poźniejsze założenie miekkich klocków, (jakieś niemieckie, nie pamiętam nazwy) wyraźnie polepszyło hamowanie, a już z klockami Ferrodo to niebo a ziemia, muszę przyznać że mimo mniejszej trwałości hamowanie wyraźnie skuteczniejsze, choć zaznaczam że nie jeżdże w kjsach, więc moje doświadczenie jest wyraźnie "cywilne"
  
 
Mam w samarce ten zestaw czyli tarcze brembo a klocki ferrodo (ale jaki model nie pamietam), nowe bebny/szczeki z tylu i brak korektora i na hamulce nie mozna narzekac. Brak korektora jest troszke denerwujacy czasem ale jak sie czlowiek przyzwyczai to jest ok ;]
  
 
Mam pytanie - czy ktos jest w stanie ocenic czy hamulce w samarze sa lepsze od tych w ladzie klasycznej ?
Czy ktos wie, czy srednica serwa sie rozni - samara/klasyk ?
Pytam, bo widze ze pompke samara ma wieksza, a zakladam ze samara z racji tego ze jest nowsza i nowoczesniejsza konstrukcja posiada nowsze serwo.
Po wymianie tarcz w klasyku, na wentyle, pasuje jeszcze cos pomodzic z serwem moze, albo z pompka by miec jeszcze lepsze hamulce. Tzn, nei to zebym sie uskarzal na obecne, ale jakos marzy mi sie, zeby hamowalo sie tak fajno jak w nowej furze.
Srednica tloczkow po zmianie jest taka sama(katalogowo) choc jest po 1dnym cylinderku mniej na strone. Widze ze duzo aut ma podobny zestaw, jak chodzi o srednice tloczka na zacisku do wentyli i srednice pompki jak w klasyku.
Do tego nie bardzo pojmuje jak zwiekszenie srednicy tloka pompki, skutecznie wplywa na poprawe hamulcow, skoro im wieksza srednica tloczka, tym mniejsze cisnienie on wywrze, pod ta sama sila
  
 
Jesli chodzi o hamowanie to chyba lepiej klasyk ...serwo w samarze ma wieksza srednice .Co to za heble zalozyles ? od 110 ? pokaz zdjecia jakies
  
 
Ojojoj - przeciez juz dawno pisalem.
tarcze wentylowane do 2107