Muszę kupić elementy zawieszenia.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Więc proszę Was o poradę Zaznaczam z góry, że szukałem, znalazłem ale konkretów nie wywnioskowałem.

Muszę zakupić tuleję gumowo-metalową do wahacza przedniego. W zeszłym roku kupiłem Lemerfordera i dało ciała. 70 w błoto po 8 miesiącach. Z tego co wyczytałem tutaj to problemem jest wylewający się żel z tych tulei i okazuje się, że te tanie zrobione w całości z gumy nie są takie złe. i tu pierwsze pytanie. Jakiego producenta polecicie? Pytam bo nie chcę z deszczu pod rynnę czyli drogi do d..py i tani tak samo. Gdzieś tutaj wyczytałem, że ktoś kupił coś za 20 zł i długo na tym śmiga. Można wiedzieć co to za firma?


Pytanie drugie

Mam luz we wsporniku drążka kierowniczego. Też padł po 8 miesiącach (były razem wymieniane) . Ponad 3 stówy poszło się bujać.
Co proponujecie i czy w ogóle tak można? Wymienić cały wspornik czy tę tulejkę gumowo-metalową? Będzie bardziej trwałe od całego elementu?

Pytanie trzecie

Cieknie mi simering na łączeniu skrzyni z silnikiem (automat) Czy można powierzyć wymianę tego przeciętnemu warsztatowi, który ma nie najgorszą opinię czy dać fachurom za grubą kasę?

Dzięki za odpowiedzi i porady. Pozdrawiam
  
 
Co do tulej to jest obszerny watek. Cos słabo czytasz albo masz słabych mechaników. Do omegi pasuja tuleje od BMW e-34 wlasnie te i proponuje dalej pozostac przy lem-forder i sa bez zelu.
Jesli padł wspornik to kup drugi i wymien w czym problem. Sprawdz zawieszenie kompletne koła i tarcze. Moze cos ma bicie i pomaga konczyc sie zawieszeniu. Ale 8 miesiecy to nie jest tak krotko zalezy jaki przebieg zrobiłes na tym i jakie koła i jak jezdzisz. Co do uszczelniacza to robi sie tam gdzie dobrze zrobi.
Mozesz jechac do ASO tam zaplacisz duzo duzo wiecej ale jakos wykonanej usługi nie rozni sie niczym od nie autoryzowanego warsztatu.
  
 
No właśnie czytałem tamten wątek i widziałem, że parę osób założyło te od BMW, ale narazie nie ma żadnego info czy trwałe się okazały i czy nie robią problemów.
Co do wspornika to właśnie nie za bardzo uśmiecha mi się wywalać 340 zł ( w necie widziałem cenę 250 zł) a przebiegu właśnie dużego nie ma (jakieś 10 tys)
Zbieżność miał dobrą, bicia nie mam. Wszystko jest ok poza tym co pisałem wcześniej
  
 
to moze jakies podrobione czesci kupiłes. Ja mam od e-34 i sprawuja sie jak trzeba nie widze zadnych negatywnych rzeczy. I od e-34 sa tansze duzo. niz lem-forder do omegi. połowa ceny.
Wspornik drazka kierowniczego.
kosztuje 160 zł a nie 350 zł.
  
 
co do tulei to właśnie miałem lemenfordera

a masz może link do tych od bmw? chcę mieć pewność, że źle nie wybiorę
  
 
Ja ja kupiłem w inter-carsie. moge ci podac numer czesci z ich katalogu.
tuleja e-34
LMI10530
  
 
ja zakupiłem GM na allegro, nie pamietam ceny ale dośc tanie były i jak na razie problemów nie ma.

ale jeśli w zawieszeniu masz coś nie tak, coś się kończy to nawet wymienione inne elementy na nowe szybko sie kończą, trzeba dbać o całość.
  
 
Ok no to dzięki panowie. Kupię to co radzicie. Zostawię mechaniorowi samodzielną decyzję co do wspornika. Jeśli uzna, że wystarczy tylko tulejkę wymienić zamiast całej łapy to będzie ok
  
 
No więc byłem dzisiaj w warsztacie i zdemontowali wahacz. Patrzymy na tuleję, a ona jak nówka. Mam dać wp****ol facecikowi ze stacji diagnostycznej? Na szarpakach stwierdził, że są luzy , a ja z autopsji niczego z mechaniorem takiego nie stwierdziłem.
No narazie tyle chciałem powiedzieć.
aha jak w czasie jazdy stwierdzić, że faktycznie są już luźne?