Zaczynam z gazem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy sie cieszyc, ze bede mniej placil za nakarmienie autka, czy mam sie martwic, bo wiem, ze z gazem spada moc. Jesli mozecie pomoc!!! Blagam Jakie czekaja na mnie kruczki z gazem, jaka wielka butle oplaca sie kupic, ile spala gazu w miescie i poza, gdzie najlepiej zamontowac wlew gazu, czy duzo traci na mocy, poza tym wady i zalety??? I prosze nie odwolujcie mnie do wczesniejszych tematow, bo wiekszosc czytalem. Musze zalozyc gaz, bo nie jestem multimiliarderem. Mam espero jako nowe od 1999 roku i jak bym podal wam przejechane kilometry to byscie pogryzli klawiature ze smiechu. Mam zamiar nabic licznik po zainstalowaniu gazu. Licze na Was Klubowicze.

P.S. Gdzie mozna dostac nalepke klubowa miedzy tylnie lampy i czy cos to kosztuje?
  
 
cześć
założyłem gaz w swoim 1,8 cd 1999 w pażdzierniku z powodów jak i Ty ekonomicznych. wrażenia takie:
1. z max 190 km/h spadło do 170
2. co rok robisz badanie autka z wpisem do dowodu rej
3. silnik podobno się zużywa szybciej choć taryfiarze potrafią i 300 kkm na gazie wykręcić
4. wiesz że jeździsz ekologicznie
5. wiesz ile Ci w portfelu zost.
6. wiesz że wrażenia na babeczkach furką nie zrobisz ]
7. wiesz .... wolałem furkę bez lpg ale portfel przeważył
a wogóle to wypie...alam lpg bo wszak felcię ON dostałem służbowo a kaskę zaoszczędzoną na tym interesie zainwestuję w Esperko!
pozdrawiam wicio
p.s. trudno doradzić i pewnie jak będzie 20 odpowiedzi to każda jakiś nowy problem zawierać będzie
  
 
A byles juz na jednej z naszych podstron klubowych?

www.gaz.prv.pl
  
 
Jeżeli czytałeś, to powinieneś wiedzieć. Chyba, że tak jak w Polsce większość nie rozumie co czyta...

Butla. Zależy czy chcesz dużą, czy moze duży bagażnik

Moc spada, spalanie na trasie około 9-10, miasto 11-13 litrów

Eletryka przy gazie jest ważna. Przed montażem wymień świece, przewody i filtr powietrza


Wicio masz coś zjebane z tym v-maxem

A i szpanować Espero ?

Pozdro
  
 
Zoltar
co mam zjebane z v-maxem???
tak poprostu jest, sorki było ale było
  
 
Cytat:
2003-07-17 22:08:15, witoldnowak pisze:
Zoltar
co mam zjebane z v-maxem???
tak poprostu jest, sorki było ale było



Troche mały. Ile masz na V przy 2500 obr. lub przy 3000 ?
  
 
2.0 CD + LPG

Vmax na LPG --> 210 km/h
Vmax na PB ---> 215 km/h

Co do mocy... nie jest to regola ze moc na gazie spada...

Jezeli silnik jest mocno odprezony roznica pomiedzy gazem a benzyna moze byc w granicy bledu pomiaru...

Gaz lubi odprezone silniki dlatego w Espero (1.8 i 2.0) Gaz daje calkiem niezle wyniki co do trwalosci silnika...

Dobrze zalozona instalacja gazowa nie powinna duzo wplywac na jazde na benzynie...

Po 1 - przypilnuj zeby nie wlozyli CI zadnej zwezki, klapki i tym podobnych na dolot powietrza.

Po 2 - postaraj sie aby przewody doprowadzajace gaz do mieszacza nie szly przez komore silnika tylko jakos na okolo tak aby nie przeszkadzaly w ewentualnych naprawach

Po 3 - nie pozwol zeby zalozyli CI jakis "malo srednicowy" mieszacz... on tez zweza dolot i to dosc mocno... (ja u siebie musze go wymienic bo jest niestety za waski)

Po 4 - zaluz sobie dwa "grzybki anty wybuchowe" - jeden kolo rezonatora powietrza, drugi gdzies na obudowie filtra powietrza (to zupelnie starcza)

No i jeszcze jedna wazna rzecz... jezeli masz mozliwosc zalozenia instalacji opcja wlaczania gazu dopiero przy spadajacych obrotach to zrob to... no i warto pomyslec i ukladzie emulacji wtryskow .... to zniweluje Check Engine
  
 
Zoltar ja nie jeżdżę ze stoperem w łapce ( może szkoda ) ale max na gazie po założeniu to było 170
później po konkretnej regulacjii, zapłonie 13, i zworce na 95 okt mam praaaaawie 190. mało kcem więcej
pozdrawiam wicio
  
 
Mocy troszkę stracisz, ale v-maxem nie należy się przejmować, u mnie v-max na LPG wynius 190 ( to wogóle mój rekord ). O tych zapamiętaj święte słowa które napisał KeyJey, ja dodam tylko że reduktor powinien być ustawiony wzdłuż samochodu a napewno nie w poprzek!!!! Po tym poznasz czy twój zakład LPG mam choćby podstawowe pojęcie o zasadach instalowania LPG!!!


tak jest poprawnie, reduktor to to "gówno" przed akumulatorem. Tak zamonotane uchroni cię przed spadaniem obrotów podczas hamowania na luzie i ostrego ruszania (w prosty sposób eliminuje siły działające na zamontowaną wewnątrz membranę odpowiadającą za skład mieszanki), po drugie nadal będziesz mógł sam wymienić żarówkę w prawym reflektorze co dla niektórych z klubowiczów jest luksusem

[ wiadomość edytowana przez: Krzysiek-Diackon dnia 2003-07-17 22:58:44 ]
  
 
A ja powiem inaczej....
Na gazie lepiej mi chodzi do 4 tysi. Później jest identyk jak na Bezołowiu.
Wiciu - 1,8 i tylko 170 km/h ?
Faktycznie mało...
  
 
ma pytanie do KeyJey czemu nie mozna zalozyc klapki przeciwwybuchowej na dolocie tylko grzybek na obudowie filtra


Cytat:


Po 1 - przypilnuj zeby nie wlozyli CI zadnej zwezki, klapki i tym podobnych na dolot powietrza.

  
 
Jak myslicie,czy oplaca sie montowac wlew gazu pod klapka od wlewu benzyny? Ja mysle, ze to calkiem dobry pomysl. Nie chcial bym aby mi jakis korek wystawal przy zdarzaku.
  
 
Tylko przy wlewie - ja nie zniósł bym widoku jakiegoś czarnego kółeczka w wiśniowym zderzaku lub samego dżinksa z tyłu boba.
  
 
bardzo dobry pomysl... sam tak chce zrobic tylko moi gazownicy mowia NIE!
pewnie nie robili tego i nie chca sie branzlowac.

ja jestem dalej przeciwnikiem gazu ale:
+ kasa! jezdzisz o 1/2 taniej
+/- espero to nie rajdowka wiec strata kilku % na elastycznosci
jest niewazna
- czeste problemy z nieczystym gazem -> tankowanie na
wybranych stacjach markowych
- poczatkowe regulacje ktore zabieraja czas
  
 
Poniewaz w espero nie ma przeplywomierza a tylko czujnik polozenia przepustnicy kazda zwezka (klapka w brew pozorom bardzo zmniejsza ilosc powietrza dochodzacego do kolektora ssacego) skutecznie dlawi silnik... u mnie bylo to do tego stopnia ze silnik mial 8o koni !!

Dlatego tez lepszym rozwiazaniem sa grzbyki...
Pozatym klapki sa przewaznie zakladane zaraz za filtrem (maja go chronic co by nie wylecial w kosmos) co i tak nie chroni reszty dolotu.

Zreszta pisalem o dwoch grzybkach

One idealnie spelniaja swoje zadanie...

A ja dodam ze niedlugo bede montowal bardzo fajny patent w swoim samochodzie.. grzybki tez znikna i wroce do poprzedniego stanu dolotu (razem z rezonatorem).