Omega C - wyjęcie silnika i skrzyni biegów - część 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
20. Teraz spód samochodu.


21. Odkręcamy układ wydechowy.


22. Odłączamy sondy lambda.


23. Odkręcamy tłumiki środkowe.


24. Trzy śruby mocujące wał do skrzyni biegów.


25. Luzujemy śruby łączące skrzynię biegów z silnikiem oraz podporę podtrzymującą skrzynię biegów.



26. Wyjmujemy gumowe zaślepki – za większą kryją się śruby które należy odkręcić, a mniejsza dziura będzie potrzebna, gdy któraś ze śrubek nam wpadnie do wewnątrz.


27. Mała pomoc aby uzyskać dostęp do wszystkich śrub


28. Ściagamy przewody hydrauliczne przy skrzyni biegów. Zeby uniknąć wycieków robimy to po przeciwnych stronach i podłączamy tak jak na zdjęciu.


29. Odpinamy cięgno od lewarka zmiany biegów, podkładamy pod skrzynię biegów coś na czym będziemy mogli ją powoli opuszczać (ja zrobiłem dwie platformy jak na zdjęciu, jedną pod silnik i jedną pod skrzynię biegów, dzięki którym można wyjechać z wyciągniętym elementem bez konieczności dźwigania). Zanim całkowicie ją wyciągniemy, trzeba jeszcze odpiąć przewody elektryczne od czujników przy skrzyni biegów i przewód podciśnieniowy u góry skrzyni.


30. Skrzynia wyciągnięta.


31. Teraz odkręcamy poduszki pod silnikiem.


32. Po skontrolowaniu czy wszystkie przewody elektryczne i hydrauliczne są odłączone od silnika możemy go powoli wyciągać, sprawdzając przy tym, czy nie wyciągamy silnika z czymś jeszcze


33. Silnik wyciągnięty.





Wyciągania elementów wnętrza nie fotografowałem, bo nie ma z tym większych problemów, ale jeśli ktoś ma na ten temat jakieś pytania, to chętnie odpowiem.

Tak wygląda całkowicie rozebrana Omega.



Tak wygląda cała elektryka (oprócz wiązek w drzwiach).


A tak wybebeszona rozbita Elite




Jeśli chodzi o wątpliwości na temat zamieniania całych podzespołów między róznymi modelami, to jeśli chodzi o silniki 2.5 i 2.6 można je zamieniać między sobą, ale nie do końca bez problemów, których dostarcza elektryka. Jeśli ktoś potrafi i ma chęci rozdzielać jej poszczególne wiązki, to może się o to pokusić. Ja wolałem wyciągnąć ją całą i wsadzić do drugiego samochodu.
Skrzynia biegów taka sama, więc bez problemów można zamieniać.
Długości wałów te same.
Różne są rury z katalizatorami. Przy silnikach 2.5 są takie jak przy 3.0 (po jednym katalizatorze na rurze i po jednej sondzie lambda) a przy 2.6 są takie jak przy 3.2 (po dwa katalizatory, w zasadzie jeden to przedkatalizator, i po dwie sondy lamba). Trzeba tylko pamiętać, że można stosować przy mniejszych pojemnościach silników katalizatory od większych pojemności, ale nie odwrotnie z uwagi na różną przepustowość katalizatorów.

Proszę o wiadomości na priv jeśli wkradły się do mojego opisu jakieś błędy.

Pozdrawiam