Omega C - wyjęcie silnika i skrzyni biegów - część 1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.

W końcu znalazłem trochę czasu na małą foto-poradę

Trzy Omegi C:
- rozbita Elite 2.6 V6 automat z 2002 roku,
- CDX 2.5 V6 automat r. 2000 z uszkodzonym silnikiem,
- sprawna CD 2.5 V6 automat r.2000 – dawca nadwozia dla rozbitej Elite oraz silnika dla CDX.

Główne zadanie to przekładka silnika, elektryki i wyposażenia Elite do nadwozia CDX.
Po zasięgnięciu kilku opinii (także na Forum) przystąpiłem do działania...

Drobna uwagi:
- Kolejność wykonywanych prac zależała od mojej wygody i może nie być zgodna z opisami w książkach typu „Sam naprawiam”.
- Na wszystkie odłączane przewody elektryczne i hudrauliczne nalepiałem taśmę papierową z opisem do czego przewód był podłączony. Przy poźniejszym składaniu jest to wielkie ułatwienie.
- Na wystające po zdjęciu przewodów hydraulicznych końcówki, w celu uniknięcia wyciekania płynów, zakładałem gumowe rurki, mogą być na przykład z węża ogrodowego, zamknięte (zaklejone) z jednej strony.

1. Trzeba to „oczyścić” do gołych blach...


2. Wyciągamy plastykowe osłony nad chłodnicą, akumulator i lampy.


3. Teraz maskę.


4. Zderzak. Zanim jednak zupełnie odłożymy go na bok, trzeba odłączyć przewody elektryczne od halogenów, czujnika temperatury (na środku zderzaka) oraz rurki spryskiwaczy reflektorów (szybkozłączki).


5. U spodu chłodnicy odnajdujemy zawór spustowy, podkładamy jakąś miskę i odkręcając zawór opróżniamy układ chłodzący.


6. W tym czasie możemy zdjąć plastykową osłonę pod przednią szybą. Ściągamy wycieraczki, odkręcamy jedną śrubkę przy zbiorniczku na płyn hamulcowy i wyciągamy wszystkie kołeczki pod dolną uszczelką szyby. Wystarczy przekręcić je o 90 stopni i wyjąć. Następnie zdejmujemy uszczelkę biegnącą wzdłóż plastykowej osłony i możemy ją delikatnie wyciągnąć. W okolicy filtra przeciwpyłkowego należy rozłączyć rurkę od spryskiwaczy szyb oraz wtyczkę elektryczną od podgrzewania spryskiwaczy.


7. Odkręcamy śrubkę odpowietrzania układu paliwowego, żeby obniżyć ciśnienie w nim panujące.


8. Odłączamy wszystkie przewody elektryczne w okolicy skrzynki z przekaźnikami, wyciągamy ECU.



9. Odkręcamy napęd wycieraczek.


10. Luzujemy opaski i wyciągamy rury.


11. Odłączamy przewody podciśnieniowe.


12. Jeszcze jedna opaska, trzy śrubki...


13. I część układu powietrza już na zewnątrz.


14. Odłączamy przewody elektryczne i hydrauliczne od chłodnicy, odkręcamy śrubki ją mocujące i delikatnie wyciągamy chłodnicę.



15. Rozkręcamy połączenie rurek klimatyzacji, wszystkie wiszące przewody i rurki możemy podwiązać przy silniku i wyciągamy chłodnicę klimy oraz wentylatory.



16. Teraz układ wspomagania kierownicy.



17. I układ paliwowy.


18. Przewody podciśnieniowe.



19. Rozłączamy przy przegrodzie przewody do nagrzewnicy (szybkozłączki) i z drugiej strony silnika przewód klimy (pod gumową osłonką jest zawleczka).


[ wiadomość edytowana przez: mantee78 dnia 2008-04-20 14:26:41 ]