Łożysko piasty tył

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Któś wie czy w Samarce w tylnej piaście trzeba wyprasowywać łożysko czy wyjdzie bez problemu po odkręceniu nakrętki piasty
  
 
Takie coś znalazłem w książce:
"W pieście jest zabudowane dwurzędowe,promieniowo-osiowe łożysko, podobne do łożyska przedniego koła lecz mniejsze.
W odróżnieniu od koła przedniego, gdzie bieżnia wewnętrzna łożyska jest osadzona nia miaście z określonym wciskiem, łożysko jest osadzone na piaście suwliwie. W kierunku osiowym łożysko jest w piaście umocowane za pomocą pierścienia osadzonego, a na czopie - za pomocą nakrętki"


"Łożyska piasty należy sprawdzić, wykonując kilka obrotów w obie strony i obserwując płynność ruchu. Uszkodzone lub zużyte łożyska trzeba wymienić, wykorzystując do demontażu przyrząd A.74186, a do montażu przyrząd 67.7853.9574 (fi 60 mm). Piastę należy wciskać za pomocą przyrządu 67.7853.9584 (fi 58 mm)."
  
 
Po odkręceniu nakrętki piasty zdjąłem beben w którym jest zaprasowane łożysko. Stare można spokojnie wybić młotkiem ale nowe trzeba już na prasie wciskać żeby nie uszkodzić