2103 Problemy z elektryką- Pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam kilka problemów z instalacją elektryczną w mojej Ładzie, a co najgorsze muszę się z nimi uporać do czwartku rano, ponieważ wybieram się z trójmiasta na X Zlot Pojazdów Militarnych w Darłowie (...ale to inna historia)
-Problem pierwszy i najważniejszy- Kiedy przekręcam kluczyk do pierwszej pozycji (włączam zapłon) Od razu spala się przed ostatni bezpiecznik- odpowiadający podajże za zapłon i uniemożliwiający odpalenie silnika. Zwierając ten styk na stałe skrzynka bezpieczników zaczyna się kopcić. (W 2103 jest ona koło kolumny kierownicy, wewnątrz kabiny)
-Drugi problem- mimo wszystkich bezpieczników nie działają mi kierunkowskazy i wskaźnik temperatury
-Trzeci problem- nie działają mi światła mijania- tutaj to pewnie przekaźnik, ale nie jestem pewien, czy to nie np przełącznik przy kierownicy.
Problemy te są ustawione w kolejności priorytetowej, ale jeżeli macie jakiekolwiek pomysły o co chodzi o błagam!
Elektryka to mój na prawdę słaby punkt...
  
 
Jako, że nigdy klasyka nie miałem to to będątylko moje gdybania...
Wydaje mi się, że problem tkwi w stacyjce. Dobierałeś się do niej?
Kiedyś ktoś pisał o problemach bo jeden z kabelków od stacyjki bodajrze się przetarł i powodował zwarcie.
I obstawiał bym właśnie, że to jest też powodem innych problemów.

Ale poczekaj na fachowców :]
  
 
Dodam iż dzień wcześniej normalnie dojechałem do garażu i osobiście wyłączyłem silnik. Idę dłubać, będę na forum wieczorem, ale piszcie dalej!
  
 
Cytat:
Kiedy przekręcam kluczyk do pierwszej pozycji (włączam zapłon) Od razu spala się przed ostatni bezpiecznik- odpowiadający podajże za zapłon i uniemożliwiający odpalenie silnika. Zwierając ten styk na stałe skrzynka bezpieczników zaczyna się kopcić.



naprawdę elektryka to Twój słaby punkt ...
jak można zwierać w ten sposób gdy pali bezpiecznik??

szukaj po kablach (przetarć, przetopień), zacząłbym od kolumny kierowniczej i stacyjki
sprawdź tez samą skrzynkę bezpieczników?
wg mnie to jedyne wyjście to lecieć po kablach ...
  
 
To mozna jakis kabel jest dziurawy.. Jezeli pali sie bezpiecznik, to jakes zwarcie tam gdzies jest..
Tez stacyjka moze byc zla - tylna czesc kontaktna, w Czechach mowimy orzech...
Mas jakes schema? Kiedy znalezes wspolna rzecz dla kierunkowskazy i wskaznik temperatury...to mozna tam szukac blad..
Moze tez masa jest zla? I wszystkie kontakty wyczyscic
  
 
Kiedyś pamiętam że Dobry mówił mi że do starszych Ład( te które mają skrzynkę bezpieczników w środku w aucie) to że z minimalną przeróbką skrzynka bezpieczników pasuje od Cinqucento.
  
 
Kable mogly sie przetrzec pod obudowa kierownicy(wzdluz walka kierowniczego) Tak mial Maxymilan, i ciagle mu sie cewka grzala - co wskazuje na obwod zaplonu. Ja zreszta tez tak ostatnio w 07 mialem - przy skrecaniu robilo sie zwarcie, smrodek dymek sciagnolem obudowe, a tu kabelek przetarty- zaizolowalem i zostalo bez obudowy.

Rowniez mogl sie upalic przelacznik zespolony, bo np. sa wstawione zbyt mocne zarowki(np.h4) a jesli mnie pamiec nie myli, to wlasnie w 2103 swiatla mijania sa BEZ przekaznika - a zarowki to mialy chyba byc inne a nie takie jak w 07 - tak mial Konrad/Pawel w swojej 2103- ale juz mu przerobili instalacje na przekaznik.

Przekaznik podlacza sie bezposrednio do aku, i slucha czy cyka- jesli cyka, a dalej nie mamy pewnosci czy dziala, podlaczamy miernik - np. omomierz, albo na tzw"przejscie" czy zamyka obwod- jak cyka - po podpiecu do pradu - i wszystko jasne

Stacyjka, a raczej jej wklad- tez mogl sie upalic, natomiast pierwsza pozycja, po wstawieniu kluczyka, nie powoduje nic (jest to chyba calkowite odciecie pradu) - wiec byc moze ze wlasnie kostka stacyjki sie upalila- nie ma potrzeby wymieniac stacyjki - wystarczy kostke z niej wyciagnac - trzyma sie na pierscieniu- latwiej sie to robi jak sie ma wyciagnieta stacyjke- co tez jest skomplikowane - my z Maxymilanem wiemy cos o tym
Jesli natomiast mowisz ze dzieje sie to w pozycji "zaplon", to gdzies indziej jest zwarcie. Nie wiem, moze kabel od rozrusznika sie przytopil o wydech i robi zwarcie - ale to by sie chyba dziala w pozycji "rozrusznik" a nie "zaplon"

Co do kierunkow i wskaznika temp. moze wlasnie przelacznik zespolony pod kierownica, albo wlasnie kabelki od niego sie przetarly, i dla tego nie ma ani ich, ani swiatel mijania.
Albo cos sie na zegarach zwarlo.
Sprawdz blenda(dlugie swiatla do siebie) czy swieca sie wszystkie 4ry lampy - jesli tak, a mijania nadal nie ma przy normalnym wlaczeniu, to znaczy ze najprawdopodobniej przelacznik zespolony - tak przynajmniej jest w 2106.

Niestety nie wiem czy w 2103 jest przekaznik od rozrusznika- ale w 2107, na blotniku jest takie cos - i moze on sie zwarl- ale w ten czas zwarcie bylo by w pozycji "rozrusznik" a nie zaplon.

Aaa, jeszcze mi sie przypomnialo ze moze cos na alternatorze jest zwarte - raz tak w 2107 mialem, tylko on chyba nie byl na bezpieczniku - znaczy ze bezpieczniki byly ok- wszystkie obwody odpiolem od skrzynki, a tu nadal zwarcie, okazalo sie ze regler na alterze byl walniety i ciagnelo mi straszliwy prad.
Wiecej pomyslow na razie nie mam.
  
 
Wiem, że troche już późno i czwartek rano, ale tutaj są dobre schemaciki elektryki i może pomogą:
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=9097&c=13&hq=schemat&f=22&m=flat