Poprawna praca tylnej wycieraczki (kombi)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poprawną pracę tylnej wycieraczki ma wpływ nie tylko:
- nasmarowanie i oczyszczenie sprężyny dociskającej wycieraczkę do szyby,
- brak oporów samej oprawy gumki, ale również:
- mocowanie silniczka napędzającego wycieraczkę.

Silniczek jest mocowany do pokrywy za pomocą trzech punktów:
- dwie śruby od wewnątrz, oraz
- przez oś napędzającą wycieraczkę od zewnątrz.

W moim przypadku obudowa tej osi "przegniła", tak że w praktyce silniczek był zamocowany za pomoca dwóch wewnętrznych śrub.
Jednocześnie ramie wycieraka nie miało właściwego docisku do tylnej szyby.

W moim przypadku musiałem "uzupełnić" obudowę wykorzystując rurkę miedzianą śr ok 15 mm, w taki sposób, żeby usztywnić mocowanie silniczka.

Innym tematem, było zatrzymywanie się wycieraczki w dowolnym miejscu, z powodu niepoprawnej pracy wyłącznika w obudowie mechanizmu przełożenia napędu przy silniczku wycieraczki.
Obudowa jest zanitowana. Należy ściąć nity, nawiercić otwory w tych miejscach i zastosować śrubki samo gwintujące. Styki należy umyć, przetrzeć drobnym papierem ściernym, nasmarować.

-------------------------------------------------------
Jeśli Moderatorzy uznają za stosowne, proszę o dołaczenie posta do poprzedniej porady dot. pracy wycieraczek, lub usunąć jeśli uznają, ze porada jest zbyt błaha.