[S] OMEGA 3.0 V6 SPORT 232 KM CARAVAN 1998

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
[S] OMEGA 3.0 V6 SPORT CARAVAN 1998

Silnik X30XE przebieg 197 tyś km
Moc maksymalna 232 KM, maksymalny moment 284 Nm
Parametry udokumentowane wykresami z dwu różnych hamowni, wykonane w odstępie 3 lat.
Lipiec 2005 r – 233 KM/275 Nm, hamownia obciążeniowa Maha LPS 3000
Kwiecień 2008 r – 232 KM/284 Nm, hamownia kołowa Dynomet

Srebrny metallic (Z 147) , zderzaki, progi lakierowane, przednia atrapka Irmscher oryginał, tylny spojler Irmscher oryginał,
elektryczne szyby, xenony oryginalne Hella, spryskiwacze reflektorów,
Bez śladów korozji, bezwypadkowy, lakier fabryczny,
Autko miało kilka tygodni temu małą szkodę parkingową (wszystko udokumentowane zdjęciami)
Szkoda parkingowa usunięta, autko wygląda lepiej niż przed szkodą (uszkodzony zderzak dostał nowy lakier)

Skrzynia manual R28, ABS, TC+,
climatronik ,4 elektryczne szyby,
Kubełkowe fotele Recaro, regulowane elektrycznie (częściowo) z regulowanymi na długość siedziskami.
Plastiki climatronika, popielniczki i drzwi w estetycznej czarno-szarej imitacji drewna.
Kierownica skórzana wielofunkcyjna
Wnętrze w bardzo dobrym stanie, nie widać typowego zużycia dla takiego przebiegu.
Pozostałe wyposażenie jest typowe dla wersji SPORT 1998

Auto sam sprowadziłem z Niemiec w lutym 2005 roku, jako całkowicie bezwypadkowe/bezstłuczkowe i w pełni sprawne.
(dokumentacja fotograficzna)

Założona jedyna słuszna instalacja LPG dla silnika X30XE czyli Prins VSI w EKO-CAR w Jastrzębiu Zdrój, F.Vat na 6200 zł, butla w miejscu koła zapasowego.
Moc na LPG około 220 KM/271 Nm, (po montażu instalacja LPG była strojona na hamowni obciążeniowej Maha 3000)

Jeżeli kupujący nie życzy sobie instalacji LPG to mogę ją zdemontować i zostanie naprawdę niewiele śladów, że omega miała Prinsa VSI.

Silnik bez wycieków (pokrywy zaworowe szczelne) simmering na wale korbowym szczelny,
Układ wydechowy angielskiej firmy Power Flow ze stali nierdzewnej ( 3 tłumiki + rury wydechowe)
Katalizatory zastąpione tłumikami.
Wydech to jedyna modyfikacja mechaniczna dokonana przeze mnie.
Reszta to pełna seria.
Skrzynia biegów i tylna przekładnia bez wycieków, biegi wchodzą lekko nawet w największe mrozy, nic nie zgrzyta, wyje i buczy.

Silnik po wymianie kpl rozrządu (SKF i Contitech) przy 179 tyś. km

Silnik po wymianie termostatu układu chłodniczego (oryginalny GM) przy 187 tyś. km

Silnik po wymianie świec zapłonowych (oryginalne GM) przy 192 tyś. Km

Silnik jeździ tylko na oleju syntetycznym (Midland Avanza 5W40 – dawny Quaqer State)
Silnik przy 185 tyś km został zalany XERAMIC-iem,

Zawieszenie przednie po wymianie drążków, tulei gumowo-metalowych na trwalsze od BMW E34 przy 190 tyś. Km

Sprężarka klimatyzacji po regeneracji w połowie 2007 r (oryginalne części zakupione w sieci GM) zero wycieków.
Układ klimatyzacji rokrocznie serwisowany u szpeca od klimatyzacji.

Fabryczne audio Bose ze zmieniarką płyt CD zostało częściowo zmodyfikowane i dodałem wzmacniacz 4 kanałowy MAC AUDIO (4X75 WATT moc znamionowa) i skrzynkę typu Compact z subwooferem JL AUDIO 25’.

Oryginalna nawigacja CARIN (skutecznie działająca na polskich drogach z nowymi mapami)
Opony przód 215/55/16 Continental do końca sezonu
Opony tył 225/55/16 Pirelli P7 około 6 mm

Z ciekawostek:

Nie zeruje się wskazanie średniego zużycia paliwa na komputerze pokładowym po odłączeniu akumulatora nawet na kilka dni.
Wartości i wykresy mocy i momentu obrotowego inne niż deklaruje producent samochodu.
Przyspieszenie G-techem to powtarzalne 7.00 sek do 60 mil.
Prędkość maksymalna powyżej 240 km/h (sprawdzane na autostradzie)
Błąd licznika przy 200 km/h to 2,5% (sprawdzane dwoma hamowniami Maha i Dynomet)

Dorzucam do samochodu trochę części zapasowych nowych i używanych razem z grubą teczką wszystkich dokumentów i książek)

Trzylitrowe ople są ze mną od 10 lat.
Najpierw Senatory póżniej Omega A (C30SEJ) - to autko nadal pozostaje w rodzinie i ma się całkiem dobrze, a teraz ta Omega B (X30XE)

Szczegóły dotyczące zbliżających się przeglądów, wymian lub planowanych napraw podam na priv

Z osiągnięć klubowych:

Puchar XVI LOB Party na 1/8 mili.
Pierwszy raz brałem udział i się udało, hehe


Omega B FL mnie nie interesuje, a obecne autko sprzedaje ze względu na gabaryty i problemy parkingowe w moim mieście.

Nie jest mi potrzebne już tak duże autko kombi.

Omegę będzie można obejrzeć, przejechać się, posłuchać , opukać, podotykać na najbliższym LOB Party.

Cena – 16000 zł, bez Prinsa VSI 14000 zł

Pozdrawiam mega_3

Zagazowany wolny caravan z niewłaściwym silnikiem


hehehehehehe

kontakt priv i gg - 2759523 (wieczorem)




[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2008-09-14 23:46:14 ]