Uciekające napiecie - moze cos innego- BŁAGAM POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie szukałem w wyszukiwrce cały dzien i nieznalazłem odpowiedzi na dolegliwość w jaka zapadło moje espero 1,5
W piatek odpaliłem samochód jak nigdy zawracałem i tak za szybko posciłem sprzegło i mi sgasł... i koniec kaplica kontrolki ledwo sie swiecą a silnik ani rusz.
Pierwsza teza padł akumulator, ale podładowałem go i odpalił pojezdziłem po miescie i w drodze powrotnej podjechałem pod sklepem, po 10 min juz niechciał odpalic , wiec druga mysl cos sie spieprzyło w srodku w akumulatorze, poprosiłem panów smakoszy taniego wina i pomogli mi odpalic auto z "popychu" wróciłem do domu i włozyłem prawie nówke akumulator z innego auta. Odpalił!! Mysle kupie aku i po krzyku sprawdzałem jeszcze kilka razy czy odpala i było git. Rano wsiadam do auta po postoju prawie 12 godzin i co dupa nawet nie miąknie Dzis naładowałem akumolator i po upływie 4 godzin po odłaczeniu od prostownika kąntrolki na desce ledwo sie swieciły a rozrusznik z wielkim bulem obrócił sie trzy razy i padł.

sprawdzałem miernikiem ładowanie na jałowym przy wyłaczonych odbiornikach i ładowanie wynosiło 13,8V


Panowie BŁAGAM POMOCY gdzie moze mi spirdzielac prąd?????
  
 
Cytat:
2008-09-29 20:05:59, Maksimus_skc pisze:
Panowie BŁAGAM POMOCY gdzie moze mi spirdzielac prąd?????



Wszędzie... na początek polecam amperomierz i wypinanie po kolei bezpieczników.
  
 
Sprawdz dokładnie parametry aku.Na prostowniku możw mieć odpowiedni Voltaż ale z Amperażem bywa deczko inaczej tzn na prostowniku prąd ładowania oscyluje koło 0-1 .Przy uszkodzonym ,zasiarczonym o kiepskim stęrzeniu elektrolitu aku może dawać podobne objawy.Czyli -na prostowniku -naładowany a po krótkim czasie is dead.Zgłoś się na pomiar pojemności i elektrolitu do serwisu bądz skombinuj aerometr i sprawdz sam.4-5l elektrolitu to jakieś15zł.Ładowanie w autku diść łatwo sprawdzić -po odpaleniu zdejmujesz klemy i załączasz światła,nawiew max.-ma chulać
Prąd może spitalać wszędzie.Na postoju to aku gł.zasila alarm,radio,podświetlanie lampek ośw. wewn bagażnika,czasem zawór LPG( )i jeszcze pare innych drobiazgów.Można pobory sprawdzić Amperomieżem(znajdziesz w wysukiwarce coś na temat)
  
 
dobra a jaki macie pobór prądu powiedzmy tylko z włączonym alarmem, mi wskazuje ok 0.8 A to chyba dużo bo jak przynajmniej jeden dzien auto stoi to już następnego dnia bez bustara nie odpale
  
 
Cytat:
2008-09-30 17:52:37, Kula69 pisze:
dobra a jaki macie pobór prądu powiedzmy tylko z włączonym alarmem, mi wskazuje ok 0.8 A to chyba dużo bo jak przynajmniej jeden dzien auto stoi to już następnego dnia bez bustara nie odpale


Pobór prądu 0,8A to jest ok. 10W czyli tyle co żarówka oświetlenia bagażnika. Jeśli akumulator jest ok. to następnego dnia odpali silnik.
Lecz i tak pobór prądu rzędu 0,8 A z wyłączonymi odbiornikami jest zbyt duży jak na Espero
  
 
ladowanie 13,8 na wylaczonych odbiornikach to za malo !

Ja na wylaczonych mam 14,56 a na wlaczonych swiatlach i radiu 14,4.

Prad moze uciekac poprzez zwarcie jakiegos elementu do masy. Moze byc zwarcie na rozruszniku (mialem cos takiego w poprzednim aucie) Popatrz na ksiazke serwisowa (ktora mozna sciagnac z neta na rozdzial 14 elektryka,w II tomie, tam sa wszystkie obwody opisane co gdzie i jak) Jesli auto stalo 10 minut jak byles w sklepie i nie odpalilo to twoj stary aku sam moze powodowac zwarcie. sprawdz napiecie na odlaczonych klemach. Ale dlaczego prawie nowy by padl to jest zagadka. Najlepiej poparzec na wieksze uklady elektryczne np gl obw silnika. Moze to tez byc duperelka typu przewod c.z swiera sie do blachy drzwi tylko czy to by rozladowalo AKU ?
  
 
Czyli tak jak piotrek pisał:

Wyciągnij wszystkie bezpieczniki (ze skrzynki przy lewym kolanie) a następnie wkładaj je pojedynczo i na amperomierzu włączonym w szereg do akumulatora stwierdzisz w jakim obwodzie jest jakiś duży "nienormalnie duży" upływ.

Następnie zajmij się tym obwodem.

Chyba, że będziesz miał upływ po wyjęciu wszystkich bezpieczników.... ale nie sądzę.

  
 
Cytat:
2008-09-30 20:15:20, nawigator5 pisze:
Chyba, że będziesz miał upływ po wyjęciu wszystkich bezpieczników.... ale nie sądzę.




Przy takiej opcji to zostaje zwarcie na altku lub rozruszniku

Napisałem mu już kilka dni temu na priva co i jak
  
 
Ile mA pobiera sprawny Esperak na postoju? Oczywiście z zamkniętymi drzwiami (zgaszona kontrolka ich otwarcia), wyłączonym alarmem i zupełnie odłączoną syreną, jeśli takowa ma własne zasilanie.
  
 
ELEKTRYK!!!!! ELEKTRYK!!!! ELEKTRYK!!!!!

Czy tak trudno podjechać i sprawdzic u fachowca????
  
 
O ile pamiętam to u mnie było coś w granicy 300-600 mA
Podtrzymanie pamięci radia, zegarka i komputera
  
 
Cytat:
2009-10-27 21:22:46, krzychu_ch pisze:
O ile pamiętam to u mnie było coś w granicy 300-600 mA Podtrzymanie pamięci radia, zegarka i komputera



zapomniales o alarmie a tak na powaznie to 300-600 to niezla rozbieżność ja w zeszlym roku mialem pobor w okolicach 520-525 (mierzone u elektryka bo aku padal po paru chwilach)
  
 
No dobrze, a zdrowy Esperak, ile bierze?
Wyniki z wyłączonym (ale nie odłączonym) alarmem 102 - 116mA oraz włączonym 113 - 133mA można uznać za "w normie"?