Jak ustawić korektor hamulcy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam....wymiana pompy pomogła, ale nadal są to bardziej spowalniacze niz hamulce wiec pytanie jak w temacie, jak sie go powinno ustawiać bo jest tam możliwość obrotu go trochę w jednej osi na tej blaszce mocującej...z gory dzięki za odpowiedz
  
 
ech, zrabalo mi sie motonews i wszystko sie poszlo pasc na lake
w skrocie jeszcze raz.
Sprawdz klocki czy nei sa zaolejone/nawilgniete plytnem hamulcowym
Wyjmij klocki, powciskaj pedal hamulca -sprawdz czy oba tloczki chodza, zarowno po lewej, jak i po prawej(razem 4 sztuki-przod)
Jesli jest ok, nie ma wyciekow nieszczelnosci,wszystko jest sprawne i wyregulowane to masz za duze wymagania.
Pamietaj ze 70% sily hamowania to przod - korektor odpowiedzialny jest tylko za tyl.
Jelsi chcesz sie nim pobawic to tuKorektor hamowania
Zakladam ze odpowietrzales jak nalezy- od kola najdalej odsunietego od pomy(czyli jesli masz europejska wersje to prawe tylne, lewe tylne, znow prawe tylne mozna, i znow lewe tylne(bo lubi tedy wedrowac babelek)- pozniej prawy przod i lewy przod.
Nabijasz cisnienie, trzymasz pedal, i dopiero zwalniasz odpowietrznik, i tak 3 razy minimum, albo do momentu az bable przestnana sie wydostawac. Rurka przezroczysta i plyn=niezbedne

Sprawdz pod oslonkami przeciw pylowymi czy nei jest mokro.
Hamulec reczny MUSIO byc dobrze wyregulowany-ma to wplyw na prace calego systemu hamulcowego- tak tak - hydraulicznego systemu.

  
 
Hej....jak rozumieć "dobrze" ustawiony ręczny, chodzi oto żeby byl dobrze naciągnięty, tak aby odległość między okładzinami a bębnami była jak najmniejsza ?

Pozdrawiam
  
 
tak jak mowi ksiazka - o ile dobrze pamietam-a moze i zle pamietam- to trzeba ze 2 zabki naciagnac dzwignie, -pozniej wyregulowac linke -itd itp
Na klubowym frp powinna byc ksiazka, jest tam masa rzeczy- a moze na stroie jest ? PSIA KREW - NIC na tej stronie nie ma ! a przede wszaystkim nic nowego i malo co starego- wszystko stoi -a ja sie znow wkurzam na to - ech
  
 
hehe fakt na stronie to troche stoi wszystko, ale szczescie forum zyje i tak narazie utknelismy na zwalonym zacisku chyba, to tloczka za nic nie daje sie wcisnac :/ ale dzieki za info bedzimey probowac

Pozdrawiam
  
 
Odkopuję, bo nigdzie nie znalazłem

Wymieniłem korektor w Nivie. Teraz chciałbym to ustawić. Znalazłem gdzieś na formum UK, że pomiędzy drążkiem a podłogą ma być 150mm.

1. akurat nad drążkiem podłoga nie jest płaska tylko pod kątem. Rozumiem, że mam mierzyć w pionie do tego ukośnego kawałka podłogi?

2. Jak czuły jest ten układ? Jeśli zrobię 160mm albo 140mm to już będzie tragedia, czy nie ma problemu?

-----------------
Lada Niva - auto-biegunka
  
 
A co chcesz tam regulować?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
No jego nachylenie
w stosunku do tej dźwigni co jest połączona z mostem

-----------------
Lada Niva - auto-biegunka
  
 
Żadnego filmu na YouTube nie mogę o tym znaleźć. Pewnie jest, ale mój rosyjski kuleje
Chodzi o tę regulację, która jest robiona tu na 3 ostatnich zdjęciach: LINK

-----------------
Lada Niva - auto-biegunka
  
 
OK, wracam z tematem. Jak to ch...stwo ustawić?

Byłem dzisiaj na przegladzie, na pewniaka wjeżdżam an tylne hamulce a tu dupa. Wszystko już mam tam wymienione, od pompy po korektor, tłoczki i szczęki.

Przegląd przeszła, bo coś tam hamowało, w dolnych granicach normy, ale myślałem, że będzie lepiej po takiej naprawie, diagnosta też mówił, że mogło by być lepiej.

Przód żyleta.

-----------------
Lada Niva - auto-biegunka
  
 
Cytat:
2020-09-09 19:09:07, Kamil_H pisze:
OK, wracam z tematem. Jak to ch...stwo ustawić? Byłem dzisiaj na przegladzie, na pewniaka wjeżdżam an tylne hamulce a tu dupa. Wszystko już mam tam wymienione, od pompy po korektor, tłoczki i szczęki. Przegląd przeszła, bo coś tam hamowało, w dolnych granicach normy, ale myślałem, że będzie lepiej po takiej naprawie, diagnosta też mówił, że mogło by być lepiej. Przód żyleta.



A jak ustawienie ręcznego? - od naciągu ręcznego zależy skuteczność tylnych hamulców.

Z tym korektorem to jest tak, że on się zaciera w jakiejś pozycji i nic się z tym nie zrobi - pozostaje wymiana na nowy.
Regulacja korektora to fikcja. Przykręca się go w takiej pozycji, jak się wpasuje.

Kilka razy wymieniałem ten element w swojej karierze.
A13
  
 
I to jest konkret. Dzięki wielkie. Ręczny mam ustawiony dość wysoko, bo z moich doświadczeń wynika, że jak ustawię na 3 ząbki, to linka ma za mały skok i po 3 miesiącach jest zapieczona.

Czyli jednym słowem ta konstrukcja jest sama w sobie do d..

-----------------
Lada Niva - auto-biegunka
  
 
Załaduj do bagażnika płytę betonową i od razu będzie lepiej hamować. 🤣🤣

-----------------
H... na to kŁADE i tak dalej jade!!
Jedyny LADZIERZ w Miastku
  
 
Z tą płytą można sprawdzić. Jak bagażnik pójdzie w dół, tłoczek z korektora powinien się wysunąć i tył powinien brać, jak żyleta.

Tam na dole korektor jest osłonięty gumą, która powinna być wypełniona smarem. Jednakże dostaje się tam woda i nie odpływa. Później to wszystko koroduje. Czasami, jak ten tłoczek się zatnie w dolnej pozycji, to blokuje tył i robi się niebezpiecznie. Pół biedy jak się zatnie, że nie blokuje kół - wtedy hamuje słabo, ale nie ma zagrożenia.

Generalnie wymiana nie należy do przyjemnych - syf leci z podwozia do oczu i płyn. Jak nie wymieniałeś przez ostatnie 5 - 7 lat przewodów hamulcowych, to szansa, że je odkręcisz wszystkie w całości jest zerowa (0%). Tak więc z nowym korektorem najlepiej od razu kupić nowe przewody. Nie wiem, czy wystarczą tylko te dwa nowe co dochodzą do korektora, czy odkręcając jeden przewód rozwalimy kolejne i trzeba będzie wymienić wszystkie z tyłu od pompy do kół.

Miałem jeden przypadek taki, że nowy korektor ciekł po pół roku, nie byłem zadowolony, ale wtedy udało się odkręcić wszystkie przewody bez skuchy.

A13
  
 
Tak jak pisałem, korektor nówka funkiel ruski oryginał. Popatrzę jeszcze z tym tłoczkiem, albo oleję całkowicie...


-----------------
Lada Niva - auto-biegunka

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2020-09-10 17:33:12 ]
  
 
Korektor w Nivie musi być i łatwo go sprawdzić.Drążek skrętny nie może pozwolić żeby w trakcie hamowania trzpień korektora wysunął się dalej niż milimetr bez względu na obciążenie tyłu.Czyli drążek cały czas napiera na trzpień korektora.I druga sprawa-jak wymieniałeś korektor i odpowietrzałeś hamulce tylne to trzeba też odpowietrzać zacisk przedniego prawego koła.Jedna sekcja pompy hamulcowej zasila tył i któryś tłoczek przedniego prawego zacisku,ale najlepiej odpowietrz cały zacisk.