MotoNews.pl
  

Jak wywołać kody błędów CARINA E ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomóżcie
Przeglądam to forum od paru godzin i nie mogę znaleźć opisu jak wywołać kody błędów w carinie e 1997r. Może ktoś wie??
  
 
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=191537&c=18&hq=sam+naprawiam&f=23&m=flat prosze bardzo na poczatku watku 3 linki do sciagniecia instrukcja w ktorej wszystko pieknie opisano
  
 
mam tą książkę, ale nie rozumiem tego opisu
Może to dla mnie za skomplikowane i coś robię źle, bo ni cholery, nie działa

W książce jest napisane:
- w złączu diagnostycznym zewrzeć styki TE1 i E1
- włączyć zapłon
- uruchomić silnik i jechać z prędkością 10km/h
- wyjąć zworkę i połączyć styki TE1 i E1
- odczytać kody błędów


zewrzeć styki - ok
włączyć zapłon - ok
uruchomić silnik i jechać... - ok
wyjąć zworkę (jaką zworkę?) i połączyć znowu styki? - czy to znaczy, że miały być cały czas zwartei i potem trzeba je rozłączyć i znowu połączyć? i to wszystko w czasie jazdy z prędkością 10 km/h
Jak dla mnie to trochę nieczytelny opis

Czy mógłby mi to ktoś przetłumaczyć na polski?

Po kilku kombinacjach zwierania i rozwierania styków TE1 i E1 doszedłem tylko do tego, że kontrolka silnika pulsowała mi jednostajnym rytmem.- czy to coś znaczy?
  
 
zacytuje jeden temat, bo KTOŚ USTAWIŁ GO JAKO NIEWIDOCZNY

Cytat:
2004-06-05 22:44:51, CarinaGTI pisze:
wyciek okazał się prosty- p0ompa oleju uszczelka o bardzo dziwnym kształcie (wygimnastykowana) dopóki nie mam uszczelki brand new zasklepiłem bardzo mocną pastą wolnoschnącą i nic nie cieknie
co do czujnika ciśnienia- banalnie propsty powód styk wystarczyło przeczyścić i jest oki, wężyk mam bardzo mocno przyutwierdzony a poza tym jeśli spadłby to na wolnych obrotach też by szalał do góry z obrotami a nie szalał
tak a propos prezentuje kody usterek

KODY USTEREK
11...pamięć elektronicznego urządzenia sterującego
12...sygnał prędkości obrotowej
13...sygnał prędkości obrotowej
14...sygnał zapłonu
16...sygnał przekładni automatycznej.
18...obwód akumulatora
21...sygnał sondy lambda
22...czujnik temp. cieczy chłodzącej
24...czujnik temp. zasysanego powietrza
25...niewłaściwy skład mieszanki paliwow-powietrznej
31...sygnał czujnika podciśnienia
33...sterowanie regulatora prędkości obortowej biegu jałowego
41...sygnał czujnika położenia przepustnicy
42...sygnał czujnika prędkości jazdy samochodu
43...sygnał rozrusznika
51...sygnał włączonej klimy
52...sygnał czujnika spalania stukowego
53...sygnał kontroli spalania stukowego(zmniejszenia wyprzedz. zapłonu)

KODY USTEREK ABS
jeśli lampa miga równomiernie z pzrerwami co 0.25 sekundy-brak kodów w apmięci. Jeśli są kody to miga w sposób następujący:
- gaśnie na 4s.
- wysyła pierwszą serię mignięć co 0.5s oznacza to liczbę dziesiętną (10,20,...)
- gaśnie na 1.5s
- wysyła drugą serię oznaczjącą liczbę jednostkową (11,21,...)
później gaśnie an 4s i zaczyna w sposób identyczny wystukowywać i kolejny kod(o mile jest takowy).

co trzeba zewrzeć by sprawdzić??
Otóz- patrząc na złącze od strony błotnikana diagnostyczne pierwszą część drucika wkałdamy w trzecią "kolumnę" (TE1) od podszybia w najbliższą nam pozycje a drugą część do ostatniej"kolumny" trzech wtyków w pozycję środkową i włączamy zapłon

Jak wye;liminować??
odłączyć aku na ca. 10minutek

OBIECANE KODY:
11...przekźnik elektrozaworów
12...przekźnik elektrozaworów
13...przekażnik silnika elektr. pompy hydraulicznej
14...przekażnik silnika elektr. pompy hydraulicznej
21...elektrozawór prawego przedniego hamulca
22...elektrozawór lewego przedniego hamulca
23...elektrozawór prawego tylnego hamulca
24...elektrozawór lewego tylnego hamulca
31...czujnik prędkości koła przedni prawy
32...czujnik prędkości koła przedni lewy
33...czujnik prędkości koła tylni prawy
34...czujnik prędkości koła tylni lewy
35...otwarty obwód hamulców przedniego lewego i tylnego prawego
36...otwarty obwód hamulców przedniego prawego i tylnego lewego
37...błąd informacji z czujników hamulcowych tylnich
41...zbyt niskie napięcie akumulatora
51...pompa hydrauliczna
uuuuuffffffffffffffffff
mam andzieje że pomoże wam



Cytat:
2008-06-20 13:21:07, Talus pisze:
ja miałem inaczej
ale dla porządku napisze, że TE1 - E1 dotyczą silnika (miga lampka silnika)
a styki TC - E1 są od ABSu znalazłem to "u konkurencji"
i w razie błędu ich obwiniać


to zdjęcie jest zrobione tak jakby patrząc od silnika
...no i Cari nie ma błędów

  
 
[quote]
2008-10-21 20:23:24, Yabadabadoo pisze:
mam tą książkę, ale nie rozumiem tego opisu Może to dla mnie za skomplikowane i coś robię źle, bo ni cholery, nie działa W książce jest napisane: [i]- w złączu diagnostycznym zewrzeć styki TE1 i E1 - włączyć zapłon - i odczytac kody wszystko.
Reszte egzorcyzmow to chyba autor dodal od siebie po wciagnieciu sciezki z lusterka przez fifke


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2008-10-22 00:04:27 ]
  
 
za pomoca spinacza biorowego spinasz TE1 i E1 w zlaczu diag. na przekreconym zaplonie i liczysz ilosc migniec lampi check engine.
np. 21 to masz 2 migniecia szybkie sek przerwy i jedno migniecie pozniej odstep juz nie pamietam 2-3sek. i powtarza sekwencje czyli albo powtarza dany kod jeszcze raz albo nastepny w zaleznosci jakie masz bledy.
Tak ja to robie.

pozdrowka
  
 
OK!
Dzięki już wszystko jasne
Jest dobrze, kontrolka miga jednostajnie, a wg książki (tej samej, której autor coś wciągał ) oznacza to brak błędów.
Dzięki za pomoc.