Różnice w filtrach oleju orginal vs micro vs Union

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam do was koledzy temat który wg. mnie wymaga zalozenia osobnego wątku.
Dzis kupilem filtr oleju do mojego 2C-E w hurtwni mozna powiedziec JC. UNION.
Ku mojemu zdziwieniu rozni sie znacząco od orginału i numerem i wysokością :wow:

Prosze zobaczcie orginał i nowy micro (podobno najlepszy japonski)



Na obach sa numery katalogowe, albo jak kto woli toyoty, EPC i tak orginał zalozony we włoszech ma numer 90915-30002 a micro ten sam tyle ze rozni sie ostatnio cyfra 90915-30003.

Wg. EPC do mojego silnika wymagany jest wlasnie ten drugi numer czyli 90915-30003 wiec co jest grane zalozyli we wloszech filtr od innego auta ?
Koledzy sprawdzcie od jakiej jednostki jest ten orginalny 90915-30002.

Co ciekawe na pudelku i micro i Union jest napisane ze filtry sa do 3C-E :wow: zglupialem.

Na tych 2 zdjeciach ponizej widac roznice miedzy 3 filtrami.
Z lewej micro po srodku orginal z ASO po prawej Union.
Roznica w wysokosci ewidentna w srednicy nie.






O co tu chodzi, zakladam zaraz tego uniona bo od srodka nie widze zadnej roznicy a wywale go i tak za 7500km bo co tyle wymieniam olej ale o co tu biega. :570: :hmm:
W Intercarsie i JC wlasnie do 2C-E pasuja w/w filtry nie ma innego.
  
 
Wydaje mi się że różnica wynika z racji różnych producentów filtrów, UNION, DENSO, MICRO. Jeżeli średnica, gwint jest OK i producent zaleca go do tego właśnie silnika to powinno być ok.

Ciekawe jakby jeszcze porównać filtry innych producentów MAN-a, FILTRONA, FRAAM jakie by były różnice w długości
  
 
No wlasnie nowy Union tyle co wlozony a w srodku pluka go nowy olej
Gwint pasuje i cala reszta ale te numery i powierzchnia filtrujaca nie daje mi spokoju
  
 
No dobra, a gdzie pytanie ?
I co Cię konkretnie gryzie, bo ja tu nie widzę żadnego problemu ?
Skoro twierdzisz że do Ciebie ma być filtr z końcówką 3 to znaczy że ten który miałeś założony nie jest do Twojego silnika. Znaczy się jest do d...y i nie należy go brać jako wzorzec do porównania i wcale mnie nie dziwią różnice konstrukcyjne.
Kup w ASO z końcówką 3 i wtedy porównaj.
Masz EPC ? Chyba tak skoro wiesz że masz mieć "3".
To czemu sobie nie sprawdzisz do jakich silników jest końcówka "2" ?
Tak na marginesie, to "2" jest najczęściej do 2L, 3L, 5L czyli kopciuchy 2,4/2,8/3,0. Już wiesz czemu jest wyższy ?
Pozdro.

  
 
Perzan nie mam EPC korzystam z tego co podalem w linku wiec nie moge sprawdzic po numerze czesci do jaiego silnika jest przypozadkowana.

Nowy Union juz zalozony ale wlasnie zdziwilo mnie to ze na pudelku z Uniona pisze ze filtry do jakiego 3C-E. dlaczego ? Co to za silnik
Ja wiem wiem czepiam sie ale zastanowilo mnie to o co tu biega powinno byc 2C 2C-E itp nie prawdaz ?
Nawet nie wiem co to za silnik kurcza .

Cos znalazlem w tym EPC onlinowym 1CDFTV..CDE110 i nie tylko nawet nowy AVE z 2006r. sie lapie

Swoja droga dowiedzialem sie ze Union produkuje filtry dla Micro i nie tylko ...

Musze uderzyc po EPC bo tak sie nie da dalej pracowac

[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2008-10-28 16:29:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2008-10-28 16:32:49 ]