MotoNews.pl
  

Auris 1.4 16V - czy to dynamiczne auto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Rodzina chce kupić samochod Toyotę Auris 1.4 16V, wersję Terra. Samochod jest dosyć cięzki (ok. 1300 kg) i zastanawiam sie czy ten silnik będzie wystarczająco dynamiczny czy przekonać ich do 1.6 16V? Przyśpiesienie do 100 km w granicach 13s to nie jest rewelacja. Jeżeli ktoś ma takiego Aurisa to niech napisze czy da się tym samochodzikiem jeździć dynamicznie? Jak jego elastyczność i głośność przy wyższych oborotach i prędkościach (gdzieś wyczytałem ze jest bardzo głośny powyżej 130km/h)??


[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2008-11-02 11:59:41 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
dynamicznie 1.4 benzyna a to dobre.To jakbys zapytal czy jak dosiadziesz 80 letnia staruszke na barana to czy pogalopujesz jak na pelnokrwistym Arabie.
Silnik ponizej 2.0 nie nadaje sie do dynamicznej jazdy ,a silnik benzynowy to juz wogole.Jak chcesz dynamicznie jechac 1.4 to spalisz mnostwo paliwa narobisz pelno halasu a i tak nie pojedziesz.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
To wiem Aurisa w benzynie o poj 2.0 nie ma A tak na serio to chodzi mi o w miarę sprawne poruszanie się, przeraziła mnie wartość przyspieszenia od 0 do 100 km i dlatego pytam czy ktoś miał styczność i jak się ten silniczek zachowuje??
  
 
Cytat:
2008-11-01 23:08:19, peterchen pisze:
To wiem Aurisa w benzynie o poj 2.0 nie ma A tak na serio to chodzi mi o w miarę sprawne poruszanie się, przeraziła mnie wartość przyspieszenia od 0 do 100 km i dlatego pytam czy ktoś miał styczność i jak się ten silniczek zachowuje??


Powaznie ...to jak lubisz to przyjemne uczucie podczas przyspieszania kiedy moze nie wszyscy ale przynajmniej wiekszosc sierot zostaje w tyle to z 1.6 bedziesz zadowolony,a z 1.4 raczej nie.
Niewiem jak ty ale ja zanim wybralem silnik jaki chce w moim nowym aucie ,meczylem paru dilerow jazdami testowymi,i tobie tez polecam ,bo najwieksza to tragedia kupic sobie samochod z ktorego potem nie bedziesz zadowolony.
Oczywiscie nic nie pobije Diesla ale to juz kwestia gustu.
1.4 to silnik dla kapelusznikow bo niema czym jechac ,malo pali kiedy uzywasz go do leniwego przemieszczania sie z miejsca na miejsce.
Jezeli go popedzisz to sie okaze ze spali tyle samo albo i wiecej niz 1.6 a przyjemnosci i tak nie bedzie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2008-11-01 23:08:19, peterchen pisze:
To wiem Aurisa w benzynie o poj 2.0 nie ma A tak na serio to chodzi mi o w miarę sprawne poruszanie się, przeraziła mnie wartość przyspieszenia od 0 do 100 km i dlatego pytam czy ktoś miał styczność i jak się ten silniczek zachowuje??


Jeszcze jedno nie patrz na parametry ,bo co z tego kiedy rozpedzisz go od 0-100 w np 12 sek krecac do odciecia ,skoro w praktyce wazny jest but w przedziale 2000-3500 bo wtedy masz najmniejsze spalanie i najczesciej tych zakresow uzywasz podczas normalnej exploatacji.Tylko jazda probna i porownanie najlepiej jednego po drugim,wykaze czego potrzebujesz.
Zbyt czesto mam klientow ktorzy np nakarmieni tym co ma wyuczone na szkoleniach sprzedawca...o dynamicznym silniku i elastycznej skrzyni biegow po tygodniu stwierdza ze auto nagle stracilo moc ....podczas gdy wiadomo ze nigdy tej mocy nie mialo ,prysnela magia zabiegow socjotechnicznych sprzedawcy to wszystko.Klient zapakowal rodzine i okazalo sie ze wszyscy jada a on stoi na drodze podczas przyspieszania ze swiatel.Dlaczego ?bo mu braklo newtono- metrow przy niskich zakresach a te sie biora z pojemnosci lub z obrotow silnika.
Jedziesz sam i jeszcze jako tako masz przyspieszenie ...wsiada 3 0soby i masz super mula.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
dokladnie zgadzam sie z poprzednikiem moje auto wazy mniej niz 1300 kg i silnik 2.0 mozna powiedziec ze jest dynamiczny przy takiej masie wracajac do tematu albo 1.6(skoro wiekszych nie ma) albo diesel. Co do jazd testowych to wrecz koniecznosc
pozdro i udanego wyboru
  
 
Ja auta nie kupuje tylko rodzina stw że wolą 1.4 bo mniej pali (wiadomo jakie są ceny benzyny teraz) bo bedą jeździć po mieście (a uważają że do tego nie potrzeba mocnego silnika) Sam bedę czasem korzystał z tego samochodu i boję się właśnie że bedzie strasznie mulił bo 1.4 przy masie nieco ponad 1000 kg to nie jest jeszcze źle ale mam wrażenie że 1.4 przy masie 1300 kg to może być porażka a wiadomo że silnika w samochodzie nie wymieni Stąd generalnie moje pytanie czy ktoś mial styczność z tym silniczkiem i jak to wygląda w praktyce. Ja jeżdziłem nową corolla z silnikiem 1.6 124 km i mogę powiedzieć ze ten silnik zapewnia w miarę przyzwoite osiągi zarwowno w mieście jak i na trasie ale demonem też nie jest dlatego boję się że ten 1.4 to bedzie jedna wielka zamuła aczkolwiek z tego co ludzie piszą w necie to są nic pozytywnie zaskoczeni.
  
 
Kolega ma aurisa 1.4. i wolałby mieć 1.6. Jak chcesz ekonomicznie jeździć to ten samochód ma zapalane lampki, kiedy masz zmienic bieg, aby ekonomicznie jechac. 1.4 pali tyle samo co 1.6 praktycznie. Przy ostrej jeździe nawet więcej. Więc nie samą pojemnością człowiek żyje
  
 
Jeśli rodzina chce ekonomicznie jeździć i to głównie po mieście to niech biorą 1.4. Mniejsze ubezpieczenie i mniejsze spalanie i pewnie tańszy w zakupie. W mieście raczej przyśpieszenie nie ma takiego znaczenia. Do w miarę sprawnego poruszania się powinien taki silnik wystarczyć ale dużo więcej bym nie oczekiwał.
Na jeździe próbnej warto sprawdzić jak się jedzie przy włączonej klimie.
  
 
Dzięki wielkie za wszelkie opinie
  
 
Ta waga cos ciezka, jestes pewien ze to nie masa calkowita dopuszczalna 1300KG ?
Jak dla mnie silniczek w poprzedniej E-10 1332ccm i 88KM nadawal sie do w miare dynamicznego przemieszczania jak nie zapakowalem wiecej ludzi do srodka.
Np. silnik 1.6 w SX4 to juz muł tam powinien byc 2.0 jak nic.

Nie jezdzilem ŻĄBĄ ale z tego copiszesz i twoich potrzebach to wybral bymmiedzy 1.6 a D-4D.
  
 
Masa powinna się zgadzać - Auris z D-Catem waży 1450kg, więc 1.4 ma szanse mieć 1300... tyle, co Camry SV10 ( 2.2 ) w sedanie

pzdr

  
 
Hehe wybór nie należy do mnie rodzina zdecydowała się jednak na 1.4 chyba polacy maja jakiś uraz do większych silników bo żyją w przekonaniu ze im wieksza pojemność tym większe zużycie paliwa a to do końca nie jest tak
  
 
Wszystko zależy od punktu odniesienia. Jak dla mnie 1.4 VVT-i 97 KM to rakieta, gdybym wsiadł do 1.6 to chyba bym się zabił
(aktualnie 1.8D 67 KM) .
Fakt, że coraz więcej samochodów wyposażana jest w mocniejsze silniki i stąd coraz więcej kierowców wybiera mocniejsze auta.
Auris ma 1.6 DualVVT-i, więc silnik jest znacznie nowszym i mocniejszym od 1.4, a przy tym róznica w spalaniu niewielka.
A 126KM dla niektórych (również z naszego forum) może okazać się wołem drabiniastym, którym nie da się jeździć.
  
 
1.6 nie jest wcale dużo droższy ani w zakupie, ani w utrzymaniu. za to jest dużo przyjemniejszy podczas jazdy...