MotoNews.pl
  

Fiat 500 abarth i weber 40 dcoe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przeglądałem sobie net i natknąłem się na dane techniczne całej gamy Fiatów 500 Abarth i Giannini..

i okazało się że najmocniejsza wersja (Abarth 695 SS) miała 38KM i była zasilana gaźnikiem Solex 34 PBIC. (niektóre modele miały gaźniki nawet IMB26 :| )

czyżby weber w 500tce Abartha to był jakiś mit?

dla zainteresowanych strona na której są te dane Fiat 500 Abarth & Giannini
  
 
Tylko nie wiem jakie rozwiązanie jest w tych solex-ach...... Bo naprzykład 40 DCOE- 40 to średnica przepustnicy!! a nie gardzieli, bardzo często to wszyscy mylą, bo w rzeczywistości gardziel wynosi (chyba bo już dokładnie niepamietam) około 32-34 mm, a w maluchu 28, więc myślę że nie ma aż tak wielkiej różnicy.
Może ta seria 34 PBIC miała właśnie gardziel 34mm a nie przepustnice..... Niewiem.... Nigdy ich niewidzialem.
  
 
w weberach "nr." oznacza przelot, nie gardziel... IMB 28 ma przelot 28mm i gardziel 24mm.. podobnie jest w Solexach np. Solex 40 addhe to odpowiednik 40dcoe czyli gaźnika o przelocie (sr. przepustnicy) 40mm

ps. weber 40 ma gadziele od 24mm do 36mm
  
 
Ja mam Solex-a 40 addha, i przelot, czyli przepustnica też ma średnice 40mm, a gardziel jest ok. 34mm. Ten gaźniczek śmigał w maluszku i bezproblemowo wszystko ze sobą grało
  
 
jak bede pamietal to zagladne do "bibli" abartha ale z tego co sie orientuje to wlasnie 500tki wersji abarth mialy straszne wynalazki jesli chodzi o gazniki ale o weberze 40 nic mi nie wiadomo, no ale moge sie mylic...
  
 
A te ceny rzędu 340 Euro, to ceny obecne tych samochodów ???
  
 
wszystkie ustawienia gażnika są zależne od modyfikacji silnika .Najlepiej byłoby składać na tym gazniku na pojemności koło 900 i zaworach 40mm ale to tylko teoria.Nie jest powiedziane że nie bedzie chulał.Ja tez miałem solexa ale ten gażnik jakoś mi dziwnie wyglądał jakiś mniejszy ale fakt że dwa razy lżejszy od webera