[zlece] budowe lawety lub zakupie gotowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Chce zakupic lawete taka bym mogl powozic z kategoria B ( nie mam czasu na robienie E do B ) . Zeby tak bylo DMC takowej lawety nie moze przekroczyc 1449 kg przy mozliwie jak najnizszej masie wlasnej lawety.

Znalazlem producenta przyczep z Tomaszowa czy Piotrkowa ale gosc ma lawety 400 kg ktore po prostu mozna zarejestrowac na DMC zalozone z gory do 2000 bodajze. Powiedzial ze moze tez zarejestrowac taka na 1449 ale wtedy wychodzi ze moge powiezc auto nie ciezsze niz 1049 kg a przydaloby sie dodatkowo przynajmniej ze 100 kg. Jestem pewien ze sie da konstrukcyjnie cos takiego stworzyc, kwestia tylko gdzie takie rzeczy sie tworza i za ile...

Bede wdzieczny za namiary.

  
 
Cytat:
2008-11-17 23:52:43, borysirl pisze:
Jak w temacie. Chce zakupic lawete taka bym mogl powozic z kategoria B ( nie mam czasu na robienie E do B ) . Zeby tak bylo DMC takowej lawety nie moze przekroczyc 1449 kg przy mozliwie jak najnizszej masie wlasnej lawety. Znalazlem producenta przyczep z Tomaszowa czy Piotrkowa ale gosc ma lawety 400 kg ktore po prostu mozna zarejestrowac na DMC zalozone z gory do 2000 bodajze. Powiedzial ze moze tez zarejestrowac taka na 1449 ale wtedy wychodzi ze moge powiezc auto nie ciezsze niz 1049 kg a przydaloby sie dodatkowo przynajmniej ze 100 kg. Jestem pewien ze sie da konstrukcyjnie cos takiego stworzyc, kwestia tylko gdzie takie rzeczy sie tworza i za ile... Bede wdzieczny za namiary.


swego czasu wiozłem na jednoosiowej lawecie 124 ładowność ok 1150 kg dmc 1550 gość mówił że za rok (czyli jeszcze pare miesięcy) będzie ją sprzedawał za ok 5tyś zł ...
przyczepa była z Andrychowa z wypożyczalni goliat o ile dobrze pamiętam

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Ja ostatnio przekopałem internet, da się kupić taką, trzeba tylko troche poszukać albo poczekać na okazję. Jeśli nie zależy ci na nowej szukaj na allegro, zobacz np to: LAWETA

-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
Szukaj od chłopaków co wożą CC SC 126p Picanto na zawody zazwyczaj większość jednoosiówek ma niskie DMC i możesz latać takim zestawem na kategorii B
  
 
rzeczywiście jedna oś ma niskie DMC, tylko pamietaj o tym że na jednej osi o wiele gorzej się jeździ i większoś masy siada Ci na kule... ja mam przyczepe na dwóch osiach do 2T i ją targam za moim fiatem (pomimo że nie powinienem) ale daje rade, bo na jednej osi to by nie było szans... zrobienie takiej lawety na dwóch osiach to drogo wychodzi, polecam szperanei po allegro.
  
 
ja ma przyczepe DMC 750kg nie trzeba wtedy OC i przeglado robic, na jednej osi, os mma grubosciennka 1cm scianka i woze 2,5 tony bez zadnych znak zuzycia fakt ze auto ma ciezko ale czasami tzreba, ja woze szayo wazy 400kg ale cieniasa co w2azy tone tez wozilem i jest luz opodstawa to os, kola z oponami wzmacnianymi np od trucka 14" i zawiecha, amory daj komfort na pusto, daj odboje gumowe, resory wzmocnione piorem dodatklowym i sprezyny os musi byc przesunieta do tylu od srodka o jakies zalezy jakadluga duszem musi miec ztego co pamietam 1,30m i wtedy iodelaniee sie prowadzi robilem taka przyczepe jak opisuje sam takze moge cos ewentualnie podpowiedziec

moja ejst nietypwoa bo ma burty a ja zdejme klape tylnia to mam najazdy i sie wjezdza autem i jestgit, taka mala niepozorna+


fotki



[ wiadomość edytowana przez: zawodnik dnia 2008-11-18 09:43:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: zawodnik dnia 2008-11-18 09:44:15 ]
  
 
no dobra ale to nie zmienia postaci rzeczy ze w dowodzie masz dmc 750 kg...
  
 
Cytat:
2008-11-18 09:40:20, zawodnik pisze:
ja ma przyczepe DMC 750kg nie trzeba wtedy OC i przeglado robic, na jednej osi, os mma grubosciennka 1cm scianka i woze 2,5 tony bez zadnych znak zuzycia fakt ze auto ma ciezko ale czasami tzreba, ja woze szayo wazy 400kg ale cieniasa co w2azy tone tez wozilem i jest luz opodstawa to os, kola z oponami wzmacnianymi np od trucka 14" i zawiecha, amory daj komfort na pusto, daj odboje gumowe, resory wzmocnione piorem dodatklowym i sprezyny os musi byc przesunieta do tylu od srodka o jakies zalezy jakadluga duszem musi miec ztego co pamietam 1,30m i wtedy iodelaniee sie prowadzi robilem taka przyczepe jak opisuje sam takze moge cos ewentualnie podpowiedziec moja ejst nietypwoa bo ma burty a ja zdejme klape tylnia to mam najazdy i sie wjezdza autem i jestgit, taka mala niepozorna+ fotki [ wiadomość edytowana przez: zawodnik dnia 2008-11-18 09:43:52 ] [ wiadomość edytowana przez: zawodnik dnia 2008-11-18 09:44:15 ]



jak to do 750kg nie trzeba OC ? chyba raczej przeglądów nie trzeba robić co roku , ale oc trzeba płacić

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
jak ja szukalem na allegro to kolo 2500-3tys chodza takie wlasnie mniej wiecej kolo 400kg i ladownosci kolo 1100-1200
  
 
Cytat:
2008-11-18 11:03:40, mar125 pisze:
jak to do 750kg nie trzeba OC ? chyba raczej przeglądów nie trzeba robić co roku , ale oc trzeba płacić

zmeczenie, oc trzeba placic, nie tzreba miec winiety

no w dowodzie ejst DMC 750 i tak samo robia chlopaki z RC
  
 
Odkopie bo mam pytanie - czy dalej można zarejestrować samoróbkę przyczepkę do 750kg bez hamulca robiąc tylko przeglad zerowy na stacji diagnostycznej, bez opinii rzeczoznawcy? Czy to nadal może być laweta czy coś może "usprawnili"? Bo przez jechany viatoll chce taka zbudować, częsci są tanie tylko nie wiem jak z przepisami.
  
 
Ja zarejestrowałem ze dwa miesiące temu lawetę samoróbkę dmc 1280. Poszedłęm do WK tam dali mi druczek do wypelnienia co to i że oswiadczam, że nie ukradłem materiałów na nią Wydali mi: wniosek o nabicie nru ramy, probne tablice i dowod - na tym pojechalem na wagę(złom) i do stacji diagnostycznej. Diagnosta nabił nry i określił masy. Z tym pojechalem spowrotem do wk i tam dali mi docelową tablice i tymczasowy dowod, po 2 tyg odebralem docelowy dowod i tyle.
Z przyczepką lekka jest to samo ztcw.
  
 
Nawet 750 kilo jak podepniesz pod busa lub terenówke która ma 2800 to i tak Viatoll obowiązuje.
Trzeba sie pilnowac bo łapia za taka paranoje.
Z drugiej strony ja kupiłem viatolla naładowanego za 120pln
i cały sezon jeździłem i sie nie skończył wiec jak ktoś chce specjalinie lawete budować bo ma za ciężką to chyba bzdura.
  
 
Wszystko po staremu narazie rejestrowałem ze trzy miesiące temu
  
 
Cytat:
2011-10-20 11:33:01, pioban pisze:
Nawet 750 kilo jak podepniesz pod busa lub terenówke która ma 2800 to i tak Viatoll obowiązuje. Trzeba sie pilnowac bo łapia za taka paranoje. Z drugiej strony ja kupiłem viatolla naładowanego za 120pln i cały sezon jeździłem i sie nie skończył wiec jak ktoś chce specjalinie lawete budować bo ma za ciężką to chyba bzdura.



No ale ja nie jezdze suvami a busa mozna do 2700 znalezc jakby co. Ja nie mam B+E wiec mam dwa powody ale skoro jest tak jak jaqo pisze to jeszcze rozwaze czy 750 czy ciezsza z hamulcem.
Dzieki
  
 
yapko rob ciezsza z hamulcem, jak dobrze zrobisz to komfort nieporownywalny - ja poza przyspieszaniem prawie nie czuje, ze mam lawete przypieta do auta. 4 kola hamowane, zawieszenie i 330 kg wagi ztcp.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-10-21 11:36:24 ]