Ubytek płynu E46 323

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam! co moze byc przyczyną ubytku płynu chłodniczego w e46 323. Ubywa ok 150 ml płynu na 1000km. Wszystkie połączenia , chłodnica wygladają na szczelne, zadnych wycieków nie mogłem odnaleźć. Olej ma normalny kolor i konsystencję. Co obstawiacie? co moze byc przyczyną ubytku? Moze Głowica, albo uszczelka? a moze nagrzewnica w srodku przepuszcza? Co prawda sprawdzałem pod dywanikami i nie ma wilgoci.... czy jest jakis element, który w tym silniku nagminnie pada, a mzoe byc odpowiedzialny za ubytek płynu?
  
 
Hmm czy przypadkiem nie wymieniales ostatnio plynu ??? Jesli tak dosc czesto spotkalem sie z rozszczelnieniem chlodnicy. Troche to dziwne ale mnie to kiedys spotkalo w e36 i to samo bylo u mojego kumpla. Patrzac od przodu auta w prawym dolnym rogu chlodnicy jest jakby plastikowe polaczenie z chlodnica jest to w zasadzie jedna calosc i to wlasnie tam cieklo wiec popatrz na zimnym i na cieplym silniku w to miejsce. Po zalaniu uszczelniacza w plynie do chlodnic wszystko bylo ok Jest tez taki uszczelniacz w proszku ale ponoc bezpieczniejszy w plynie.Ogladnij dokladnie i osluchaj tez pompe wody byc moze sie konczy i zaczyna popuszczac.Tak samo sprawdz wszystkie laczenia i przewody gumowe. Powodzenia

[ wiadomość edytowana przez: eryk325e36 dnia 2008-12-12 11:09:01 ]
  
 
Zmieniłem termostat no nowy (oryginał BMW) bo stary ponoć bardzo deliktanie przepuszczał. Jeszcze zmienił mi mechanik jakiś o-ring przy chłodnicy, bo też się pocił. Myslałem ze już będzie dobrze, ale dalej jest wyciek. Kurcze nic nie widać więcej, jakaś czarna magia?

macie jakieś pomysły co może być przyczyną wycieku?
  
 
A co z temperatura silnika ? wszystko normalnie tak jak powinno byc czy co?kopci ci na bialo?w zbiorniczku wyrownawczym babluje przy nagrzanym silniku?
  
 
Temperatura przez ostatnie pół roku idealnie trzyma się w środku skali. Niezależnie czy na zewnatrz było + 25, czy - 15. Czyli wszystko w jak najlepszej normie. Trochę kopci, ale przy takich temperaturach i duzej wilgoci na zewnatrz każdy kopci. Mechanik sprawdzał jakimś urządzeniem poziom dwutlenku węgla w płynie, nie ma go wcale. To badanie ponoć wykluczyło uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Co do bąblowania na ciepłym to nie sprawdzałem tego... przy jakiej temperaturze to sprawdzić - to znaczy ile minut o wyłączeniu nagrzanego silnika?


Jakie są objawy "kończenia się" pompy wody? Przy jakim przebiegu pompa kończy się w tych silnikach?
  
 
Odkrec korek od zbiorniczka i odpal maszyne i czekaj az osiagnie wlasciwa temperature miedzy czasie obserwuj czy nie babluje,co do pompy to roznie w e 36 nawalone mialem 250tys i nic jezeli nie zauwazyles wyciekow to sprawdz jak juz ciemno bedzie przy odpalonym silniku podnies maske i poswiec latarka -w ten sposob mozna wyczaic czy gdzies plyn nie paruje nawet w znikomej ilosci mozna to przylukac.Daj znac jak poszlo
  
 
Zastosowałem porady powyzsze. Podczas nagrzewania sie silnika zadnego bąblowania nie było. Potem po ciemku sprawdzałem z latarką ale nic nie parowało.... moze jeszcze dzis zrobie to samo drugi raz, ale powoli opadam z sił i nadzieji ze uda sie cos odnalezc.
  
 
Sa pewne plyny uszczelniajace uklad chlodzenia kiedys zastosowalem taki srodek w mercedesie i powiem szczerze ze pomoglo nazwy nie pamietam bo bylo to kope lat temu ,ale dodam ze w niczym ten srodek nie zaszkodzil wiem bo auto te jezdzi do dzisiaj ,pamietam ze byl to jakis markowy produkt
  
 
witam
posiadam model e46 330d od pewnego czau zapala mi sie kontrolka układu chłodzenia i ubywa płyn byłem serwisie bmw nie stwierdzono zadnych wycieków oczywiscie w oleju nie ma płynu samochód normalnie sie zachowuje nie kopci a płyn ubywa
około 05 l na 2 dwa tygodnie zauwazyłem ze płyn ucieka pdczas jazdy nie ma sladów wycieków sprwdzali tez pompe oraz cisnienie w kuładzie czy ktos mi pomoze ???
  
 
Sprawdź łączki przy nagrzewnicy,czasem padają oringi lub pękają plastyki.Sprawdź czy nie masz mokrej wykładziny pod dywanikami...częsty przypadek e36 więc może i tu