Zapieczony tłok zaciksu hamulca, odpowietrzanie hamulców...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Szukałem, ale nie znalazłem więc jak coś to sory, że powielam temat, ale potrzebuje pilnie pomocy, bo mam auto uziemione w garażu !!!

Panowie, a więc postanowiłem wymienić przednie klocki hamulcowe, lewe przednie koło super poszło szybko i łatwo tłok się wcisnął wszystko poczyściłem ogólnie super. Gorzej z prawym przednim otóż gdy wyjąłem klocki z zacisku okazało się, że mam porwaną gumową osłonkę tłoczka i widocznie nawpadało tam syfu i teraz nie mogę wcisnąć tłoczka, aby założyć nowe grubsze klocki. Prawdopodobnie czeka mnie wymiana zacisku, ale boję się, że nie poradzę sobie z tym, bo chyba będzie trzeba odpowietrzać później układ hamulcowy i ktoś mi mówił, że we wszystkich 4 kołach, a nie tylko w tym jednym w którym będę zacisk wymieniał... ??? Panowie normalnie rozpacz mnie zalewa, nie wiem co robić, BARDZO BYM PROSIŁ O POMOC

Zapomniałem dodać, że autko to E34 520i 24V 1992r. silnik M50 automat oczywiście z ABS.

[ wiadomość edytowana przez: Pietras_BMW dnia 2008-12-11 01:37:09 ]
  
 
Spryskaj wd40 i poczekaj dzień albo dwa.
Czy wciskając pedał hamulca nie wyciska się?
Ale co dalej czy masz nową gumę?
Jak puści to dobrze byłoby wycisnąć tłoczek na maxa wyczyścić obejżeć czy nie ma wżerów, nasmarować smarem do tłoczków załozyć nową gumę i na tym koniec.
  
 
Pedał hamulca wyciska się, ale wyraźnie widać, że coś jest nie tak z tym tłoczkiem, bo z tej strony właśnie klocki były w znacząco lepszym stanie niż z lewej strony gdzie wszystko poszło super. Jednym zdaniem to koło hamowało słabiej, dużo słabiej...
  
 
Witam.

Jeżeli chcesz to zrobić raz a porządnie, to musisz się zaopatrzyć w zestaw naprawczy zacisku hamulcowego. Powinna tam być nowa gumka na tłoczek zacisku oraz nowe gumki na prowadnice zacisku i smar.
Co do naprawy - musisz ścisnąć przewód hamulcowy w jego gumowej części, najlepiej żabkami samozaciskowymi, odkręcić zacisk od przewodu i włożyć w imadło. Gumki tłoczka nie wymienisz bez jego wyciągnięcia. Po wkręceniu zacisku w imadło trzeba wyciągnąć tłoczek, wszystko dokładnie wyczyścić, włożyć gumkę i tłoczek. Trzeba uważać, żeby nie podwinęła się gumka, bo ją zetniesz wkładając tłoczek. Dobrze jest mieć drugą parę rąk do pomocy . Trochę jest z tym zabawy, no ale zawsze możesz kupić nowy zacisk...
Po włożeniu tłoczka skręć zacisk z przewodem hamulcowym, zdejmij żabki z przewodu i zmontuj resztę. Jeżeli nie leciał płyn hamulcowy z odkręconego przewodu, wystarczy odpowietrzyć układ tylko przy tym jednym kole.

Pozdrawiam.
  
 
W swojej e30 316i wymieniałem ostatnio szczęki z tyłu. Okazało się, że tłoczki i w lewym i w prawym kole (te od strony przodu) były zapieczone, dały się rozruszać kombinerkami. Jeden tłoczek wypadł, więc konieczne było odpowietrzenie cylinderka.

Przed odpowietrzeniem spryskiwałem przez kilka dni odpowietrznik płynem wd40, poszło bez urwania odpowietrznika.

Dzwoniłem ostatnio do sklepu na ul. Narbutta 5 w Warszawie, ceny cylinderków do bębnowych hamulców wyglądają następująco:

- cylinderek oryginalny ~180zł
- dobry zamiennik ~75zł
- zamiennik który można zamontować i się nie obawiać ~35zł
- zestawów naprawczych tylnych cylinderków brak, wycofane z produkcji

- zestaw naprawczy do szczęk przednich ~80zł

- odpowietrznik szt. ~25zł

Przypominam o wymianie płynu hamulcowego, koszt niewielki, a układ hamulcowy nie rdzewieje (w starym płynie zbiera się wilgoć)


pozdrawiam
peterus