POLONEZ CARO 1.4 GLI 1996

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i po dwóch latach posiadania chce pokazać mój pojazd


POLONEZ 1400GLI + LPG 1996r




nowy gril, a za nim dwa wiatraki




w tylnim zawieszeniu stabilizator od kombi




kierownica ritmo 130TC , grokliny , nakładki sparco




wspomaganie ZF




RUST CONTROL żebym zdążył się nim nacieszyć


  
 
Cos widze ze ten RUST CONTROL raczej sie nie sprawdza Jaki to jest kolor ? A tak wogole to ladne auto , fajnie zamontowane wspomaganie , kolo pasowe dorabiales , czy zalozylec orginalne dwubiezniowe rovera ? I pompa jest od ohv'ki ?
  
 
rust nie zdążył zadziałać ponieważ podłączyłem go 3-dni temu.
(robiąc kolejne zaprawki zoriętuje się szybkość o skuteczności podłączonego użądzenia)

kolor ciemno zielony jakich wiele, co ciekawe jedne z drzwi pod tapicerką ciemnoniebieskie (tak to jest jak się kupuje od policjanta)

wspomaganie posiada pąpe oleju od kąpletu ZF (to jest ta wcześniejsza ?)
koło pasowe od rovera 214 (z 4-rema rowkami) , a na pompie dotoczone (3 rowki - bo pasek tej długości występował z trzema ząbkami)
w razie potrzeby "odgrzeje kotleta" i ściągne temat o wspomaganiach w poldroverze.

jednocześnie będe miał kilka pytań odnośnie zmian w tym modelu i żeby nie robić zamieszania na głównym (niektóre mogą być "tendencyjne") będe wklejać i pytać ?
  
 
Wpadnij w środę po 18-ej do Alfy, parking poziom -2, pooglądamy
  
 
dzięki za zaproszenie

jednak wole pytać na forum bo bez zdjęć nie da rady.


1) żeby podłączyć wskażnik ciśnienia oleju do poldrowera :

-potrzebne jest mocowanie filtra z dwoma czujnikami od rovera



-czy poprostu wstawia się trójnik ?

2) żeby wstawić dodatkowo chłodnice oleju :

-zmieści się tam "sandwich plate"
(ten akurat nie wiem czy wpuści olej w duży obieg)
żeby zmienić filtr trzeba pewnie odkręcać całe mocowanie filtra - jednak .... czy to się zmieści ?



-czy można do chłodnicy wykożystać sandwicha z rovera 620sdi



3) czy prubował ktoś dopasować do poloneza na szerokim rozstawie felgi :

-KBS od UNO TURBO 13/7
(mniejsze raczej da BOREWICZA)



-FIAT PANDA 15/5,5



4) czy prubował ktoś dopasować silnik MG ( np. ZR) bez aparatu zapłonowego ( cewki obok świec) ?



5) czy można kupić w sklepie grubsze (9mm. POLONEZ kombi , 8mm. pióra orginalne) pióra od kombiaka
(zamawiając w sklepie od poloneza kombi i tak dostajemy 8-mio mm.)
czy jedyne wyjście to szrot i trzecie pióro ?

Z GÓRY DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI I POZDRAWIAM
  
 
Gdzie można zamówić resory od Poloneza kombi? Chętnie bym kupił dwie sztuki. One mimo tej samej grubości piór są sporo sztywniejsze niź od nie-kombi. Mam takie w jednym z Polonezów założone i różnica w prowadzeniu, a zwłaszcza w "siadaniu" na dołach pod obciążeniem jest wielka. W sumie to auto stoi tak samo wysoko - rożnica jest tylko w działaniu.
  
 
z tego co dowiedziałem się w sklepie :

- 8mm. pióro stosowane było w osobowych polonezach
- w wersji kombi miało 9mm. (przystosowane do większego obciążenia)

prubując zamuwić w sklepie pióro od wersji kombi i tak dostaniemy te 8-io mm.
jednak musi ktoś to potwierdzić , zmieżyć .

kiedyś "sportowcy" kombinowali w fiatach z piórami od DF kombi , w POLONEZIE ich odpowiednikiem jest jest wersja KOMBI.

  
 
Witam Ciebie mój wspólniku

Twój Polonez jest świetny, tak jak Twoje pozostałe pojazdy
Mam do Ciebie takie pytanie. Robiłeś coś z przednią kratą?
Ciekawi mnie jakby sprawował się tutaj silnik K16 1,8
  
 
witam

przednia atrapka została złożona z dwóch i posklejana (prawie jak orginał)
K16 1,8 mógł by zadziałać jak młynek do kawy na rodzynki (skrzynię biegów i tylni most)
moim zdaniem 1,6 111km był by najodpowiedniejszy - i dobrze ciągnie od dołu (z tego co wyczytałem silnik od MG - bez aparatu zapłonowego wymaga nowszej elektroniki, prucia kabli więc odpada)
  
 
szarpnołem się na pare złoty




90mm - średnica większa od kubka
(na szczęście wydaje się mniejsza w wielkim tyle poloneza)





dobrze dopasowana (jak na prywaciaża)





swoim odgłosem nie jest zbyt uciążliwa

  
 


na 5-tym biegu coś nawaliło z linką
  
 
...masz chłopie nerwy
Ja swoim wydębiłem 180 km/h i już miałem lekko ciepło. Od 160 km/h szum powietrza był nieciekawy. Miałem wrażenie że zaraz odfrunę...
  
 
spoko licznik nie wytrzymał i pokazywał zbyt dużo
przy tych obrotach na 5-ce było ok 170km/h
  
 
Jarek, a prędkościomierz przy mniejszych prędkościach też świruje

Jakbyś chciał to mam dwa takie zegary, to można prędkościomierz przełożyć
  
 
prędkościomierz przy niższych prędkościach np. 40km cyklicznie podskakuje do 60km , przy 100km do 130km zdecydowanie płynniej.
prawdopodobnie coś jest z linką - zacina się i odbija sprężynując

jeśli to wina prędkościomierza się
  
 
fotka podglądowa felg RG docelowo były by KBS-y z UNO TURBO

jak wam się widzi szeroka 7-mio calowa 13-tka w POLONEZIE ?






poszeszki nieuniknione
  
 
deskorolka
  
 
deskorolka - jednak na grubsze gumy można sobie pozwolić

wariant nr. 2 to 15-cie cali od FIATA PANDY

orginalna 13-ka
13 175/70 - 576mm obwodu
13 185/70 - 590mm obwodu (na podstawie gazetowego art.)

15 185/55 - 585mm obwodu (na dziurach nie poszalejesz)
  
 
nudziło mi się


13-tki



i 15-tki


  
 
opuszczany tył o 30mm



po skruceniu



obspawaniu



gotowe



przy okazji zapytam czt jtst możliwość zakupu tulei metalowo gomowych wchodżących w wieszak ???????

poadro