Wspomaganie kierownicy_olej silnikowy_carina e 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od niedawna stałem się właścicielem Cariny E 2.0 z 97r i jak każdy świeżo upieczony właściciel mam parę dylematów.
Pierwszy, to płyn od wspomagania. Na zbiorniczku są dwie podziałki od zimnego i ciepłego. u mnie jest tak że jeśli jest zimny, zarówno na włączonym i wyłączonym silniku poziom jest na max, natomiast na ciepłym silniku zarówno na włączonym jak i na wyłączonym silniku poziom jest w tym samym miejscu, a według podziałki na zbiorniczku to poziom max na zimnym jest poziomem min na ciepłym. Płyn wogóle nie zwiększa objętości. Czy trzeba go dolac? Jeśli tak to jaki najlepiej dolac?

Drugi to olej w silniku. Koleś jeździł na lotosie mineralnym 15w40. Ja chciałbym wlac coś lepszego ale czy po takiej wymianie nic się nie stanie i czy można tak zmienic olej na inny 15w40?
Czy wogóle to powinien byc 15w40 a nie inny?
Czy najlepszym rozwiązaniem jest wymieniac na taki sam?

Proszę o pomoc, pozdrawiam
  
 
Ja w tym samym modelu przy przebiegu 270 tys zalewam LOTOS semi syntetic (srebrne opakowanie) i jest ok. Cena tego oleju też nie jest wysoka.
Powiedz mi jakiego koloru posiadasz płym we wspomaganiu?
  
 
Może Cromm się wypowie to spec od oleju ale jak dla mnie to lotos jest niezłym gównem nieważne czy minerał czy syntetyk.
  
 
plyn do wspomagania to ATF, niewiem jak jest u mnie ale czesto na zimnym jak wyjezdzam z garazu gorzej mi szybko kierownica obrocic nie wiem czemu moze plyn juz stary...
Zekomo sie go nie wymienia ale moze po wymianie to cos da ?

Co do oleju.
Ja bym wywalil lotosa i wlal dobry olej 15w40 klasy Quaker State Super Blend Mineral a ze nie lubie extremymenty wiec nie polece w twoim przypadku zadnego poł ani full synt.
Kiedys pisalem ze gosc z taksowki narzekal na lotosa 10w40 ze mu silnik sie grzeje za bardzo przy jezdzie autostardowej na mobilu wszystko wrocilo do normy, co do lotosa 15w40 po 10 latach skonczył niesmiertelny silnik toyoty w naszej sztaplarce wiec cos jest na rzeczy
Ja bym wlał Quakera to naprawde jeden z najlepszych minerałów na rynku mam go w corollce E-10 juz pol roku i jest super.

tak pali na quakeze przy -6
http://www.youtube.com/watch?v=eLt0wT-Dd20
  
 
Cytat:
2009-01-28 00:19:13, gundis1985 pisze:
Witam. Od niedawna stałem się właścicielem Cariny E 2.0 z 97r i jak każdy świeżo upieczony właściciel mam parę dylematów. Pierwszy, to płyn od wspomagania. Na zbiorniczku są dwie podziałki od zimnego i ciepłego. u mnie jest tak że jeśli jest zimny, zarówno na włączonym i wyłączonym silniku poziom jest na max, natomiast na ciepłym silniku zarówno na włączonym jak i na wyłączonym silniku poziom jest w tym samym miejscu, a według podziałki na zbiorniczku to poziom max na zimnym jest poziomem min na ciepłym. Płyn wogóle nie zwiększa objętości. Czy trzeba go dolac? Jeśli tak to jaki najlepiej dolac? Drugi to olej w silniku. Koleś jeździł na lotosie mineralnym 15w40. Ja chciałbym wlac coś lepszego ale czy po takiej wymianie nic się nie stanie i czy można tak zmienic olej na inny 15w40? Czy wogóle to powinien byc 15w40 a nie inny? Czy najlepszym rozwiązaniem jest wymieniac na taki sam? Proszę o pomoc, pozdrawiam


wspomaganie-atf ,a poziom jest ok,tylko sobie go zapamiętaj żebyś wiedział czy ci go ubywa czy nie,jak działa wspoma jest ok, a co do oleju w silniku nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym. nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju.
pozdro.
  
 
nic złego nie stanie się silnikowi, jeśli zachowując te same parametry jakościowe i klasę lepkości zmienimy markę- czyli producenta
  
 
Witam.
Bardzo dziękuję za bardzo cenne porady.

I już odpowiadam na pytania:
jan_r: dziękuję za poradę o oleju. Skorzystam jednak z rady Cromm'a i wleję coś lepszego, ale niestety już mineralnego. Przeczytałem chyba w auto świecie gdzie bardzo odradzają powrót na pół lub synt. z mineralnego.
Kolor płynu we wspomaganiu....hmm...ciężko stwierdzic....jest chyba mocno zużyty. Najbliżej mu chyba do brązowego niestety
Cromm: Dzięki za bardzo dobrą radę. Pytałem bo bałem się poprostu zmienic na coś innego. Zmienię oczywiście też na 15w40, właśnie chyba na ten który poleciłeś.

Ze swojej strony dodam tylko że:
co do płynu do wspomagania kupiłem i dolałem mobil atf 220 (taki czerwony). dolałem zaledwie może dwie nakrętki od butelki w której go kupiłem i zauważam że teraz płyn jakby delikatnie na ciepłym silniku zwiększał swoją objętośc. Ale zadecydowałem że go wymienie, gdyż widac że jest zużyty.
chętnie podziękuję za instrukcję jak to zrobic.

co do oleju, oczywiście zmienie na ten polecony przez Cromm'a. lotosa mineralnego leje mój sąsiad do 126p bo mówi że najtańszy samochód zalewa się najtańszym olejem. a więc jeśli jest taki tani napewno nie jest dobry.

Pojawił się natomiast następny problem. po zapaleniu silnika kontrolka od oleju świeci się jakieś dwie, trzy sekundy zanim zgaśnie. Wcześniej gasła odrazu po uruchomieniu silnika wraz z całą reszta. Czy ktoś wie może o co chodzi?

Ponadto będę wdzięczny za namiary na jakąś literaturkę (najlepiej coś na miare książek wkł) do 3s-fe. niestety w książce wkł do cariny jest tylko 1.6 i diesle.

Ponadto ze względu na ins LPG (lovato) chciałbym wymienic świece. jeżeli miałby ktoś namiar na jakiś dobry model prosiłbym o podpowiedz.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Marcin
  
 
kolor oleju do wspomy to czerwony,a z tą wymianą to bym się wycofał,nawet w instrukcji nie ma podane wymiany,tylko przy jakimś remoncie,to jest jak z silnikiem,jest uszczelnione jak wymienisz to nowy wszystko wypłucze i może się rozciec ,w tym układzie nie ma nawet korka spustowego,ewentualnie przewod odkrącić,nie zalecam,moja rolka ma 19 lat płyn jest- jest ok bez wymiany wspoma chodzi,a co do kontrolki oleju to może być spododowane niską temperaturą,olej jest gęsty i trudniej mu wypełnić układ,przy ciepłym silniku też tak jest?a jeśli chodzi o świece to sugeruje orginały,one są dostosowane do silnika,ciepłota,elektrody,też mam lpg i jeżdze na orginałach-bez problemu.pozdrawiam.
  
 
dzięki syd, to naprawdę bardzo duża podpowiedź dla mnie. Więc dobrze wyczytałem w tym auto świecie że jak już poszedł mineral to już minerał do kiły mogiły
Więc olej który polecił Cromm jest ok bo to minerał tak syd?
Sory że tak dopytuje ale jestem taki trochę świeżak w toyotkach
jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. skręcając kierownica w lewo do oporu podczas jazdy zauważam znaczny spadek obrotów przy wciśniętym sprzęgle lub na luzie. Cari zachowuje się nieraz jakby już prawie miała zgasnąc. Czy coś jest nie tak z pompą? Ogólnie na wspomaganie nie narzekam działa ok.
Pozdrawiam
  
 
jeszcze popytam u fachmana o tą wymianę płynu.
Dzięki syd za rady.
Co do kontrolki to powiem szczerze że przez parę dni jak tylko kupiłem Cari też były mrozy i gasła odrazu. dopiero teraz od paru dni zauważyłem takie zjawisko, że gaśnie nieco poźniej.
Oczywiście, dzieje się to na zimnym silniku. Na ciepłym zawsze wszystko gaśnie odrazu. może to wina taniej klasy oleju.
syd, a Ty też masz 3sfe?
Oryginały znaczy jakie (możesz podac jakiś symbol)?
moja instalacja to żaden specjał, nie sekwencja, zwykła lovato, to się chyba nazywa potocznie drugiej generacji.
Pozdrowionka
  
 
nie, ja mam rolke z 4a-fe silnikiem,a możesz mi podać rocznik i model a najlepiej vin, są dwa rodzaje świec do tych silników
K20R-U11-standart wymiana chyba co 60tyś.km
K20TR11-te są chyba platyny,wymianaco 90tyś.km.
takie zaleca producent.pozdro.
  
 
jasne że mogę podaje: toyota carina e rocznik 97, przebieg 234 ty ś na tablicy ale ja zmieniłbym 2 na 3 tak z wyczucia. VIN sb164sbk10e047624
  
 
te świece to jest producent Toyota? w instrukcji znalazłem nippondenso i ngk
  
 
nie pamiętam dokładnie bym musiał sprawdzić w poniedziałek albo jutro jak mi się uda ale to są z denso albo ngk,toyota brała od nich produkt
  
 
Świece Denso K20R-U11 lub NGK BKR6EYA-11. Wymiana co 15tys.
Jakoś polubiłem bardziej Denso.
Z kontrolką ciśnienia oleju tak ma być. Popatrz jak jest ułożony filtr oleju.
Wspomaganie - wejdź pod auto i oglądnij czy masz dwa cienkie wężyki podciśnienia założone na zaworek przy pompie wspomagania.
Wymiana płynu - nie ma problemu. Opisane w czerwonej książce. Tylko żeby nie przesadzić z czasem pracy pompy bez płynu. Bez obaw, to nie silnik żeby się nagar osadzał. Nic się nie rozszczelni, a układ będzie miał lżej na świeżym oleum.
Sam to robiłem ze 3 razy i nic się nie dzieje.
Pozdro.
  
 
gasniecie na zimnym po 3sek to nic zlego tak te auta maja i to zupelnie normalne gasnie kontrolka szybciej tylko na cieplym silniku i na zupelnie swiezym oleju i swiezym filtrze.
Wystarczy przjechac te 1000km i juz kontrolka gasnie ciut dluzej jakies 1sek-2 dluzej.
Dlaczego ci radze mineral ano dlatego zebys kolego nie mial tzw. pecha i po wlaniu poł. albo full synettyka nie musial robic calej gory silnika a po co ?
Silnik na tym oleju wytrzyma wystarczajaco dlugo aby przezyc blache
Dawniej auta konstrukcyjnie z lat 80 i 90-tych robily setki tys. km na gorszych jakosciowo mineralach i bylo i niekiedy nadal jest dobrze.
popatrz na klase i jakosc oleju QW i porownaj go z niektorymi nawet polsyntetykami.

QUAKER STATE SUPER
BLEND MINERALNY SAE 15W-40

QUAKER STATE BLEND MINERAL 15W-40 jest olejem nowej generacji stworzonym na wysokiej jakości rafinowanych olejach bazowych oraz starannie dobranych dodatkach.

QUAKER STATE BLEND MINERAL 15W-40 ma zastosowanie do silników benzynowych (LPG),diesla (atmosferycznych lub turbo doładowanych) eksploatowanych nawet w najtrudniejszych warunkach przez cały rok. Olej ten zawiera specjalny system dodatków umożliwiający stosowanie go z paliwami o wysokiej zawartości siarki. Ta specjalna cech została stworzona aby wydłużyć okresy między wymianami oraz zapobiec zużyciu gładzi cylindrów.

*Bardzo silne właściwości myjące ograniczające gromadzenie się osadów w gorącej strefie silnika.
*Doskonałe rozprowadzanie ograniczające zbieranie się zimnych osadów
*Silne właściwości antykorozyjne i przeciwpieniące
*Wysoki i stabilny wskaźnik lepkości
*Niski poziom popiołu siarczanowego
*Doskonałe działanie redukujące zużycie pierścieni tłokowych oraz gładzi cylindrów

Typowa charakterystyka fizyczna

SAE 15W-40
Gęstość 15 C 0,887kg/l
Lepkość -20 C 6300mPa.s
Lepkość 40 C 110,30mm2/s
Lepkość 100 C 14,50mm2/s
Wskaźnik lepkości 135
Punkt zapłonu COC 212 C
Punkt płynięcia -30 C
Całkowita liczba bazowa 9,8mg KOH/g
Popiół siarczanowy 1,20%

Dane i certyfikaty

API SL/CI-4, ACEA E7, B3/B4, A3
MB 228,3/229,1, Man M3275,
Volvo VDS 2 (Pending), MTU Type 2
Cummins CES 20071/2/6/7,
Mack EO-M Plus, Global DHD-1
M 3275

Skopiowalem z mojej karty tech.


Do perzana, czy po wymanie oleum we wspomaganiu na nowy zauwazyles jakas poprawe w pracy ukladu zwlaszcza na zimnym silniku i podczas pierwszych porannych manewrow ?


pozdrowka
  
 
Cytat:
2009-02-20 21:47:59, gundis1985 pisze:
dzięki syd, to naprawdę bardzo duża podpowiedź dla mnie. Więc dobrze wyczytałem w tym auto świecie że jak już poszedł mineral to już minerał do kiły mogiły Więc olej który polecił Cromm jest ok bo to minerał tak syd? Sory że tak dopytuje ale jestem taki trochę świeżak w toyotkach jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. skręcając kierownica w lewo do oporu podczas jazdy zauważam znaczny spadek obrotów przy wciśniętym sprzęgle lub na luzie. Cari zachowuje się nieraz jakby już prawie miała zgasnąc. Czy coś jest nie tak z pompą? Ogólnie na wspomaganie nie narzekam działa ok. Pozdrawiam


przy max skręcie pompa nadal pompuje płyn w układzie ale że jest to kniec gdzie może pompować a nie ma tam zawortu przelewowego ściska płyn wtedy przydusza silnik i pompa aż zaczyna wyć,dlatego nie jest zalecane max skręcanie na postoju i nadmierny przytrzymywanie w tej pozyci,a że pompa jest napędzana przez pasek z wału to obciąża silnik dlatego obroty spadają, a co do oleju w silniku to tak 15W40 to minerał,ważne jest aby pamiętać o poziomie oleju w silniku,i o jego wymianie,ja mam rolke z 90roku 230tyś.i 100tyś chyba w pamięci,leje toyotowskiego minerała (15W40) 0.5litra dolewki od wymiany do wymiany co 10 tyś.ralka jeżdzi co najmniej 50 km.dziennie,wspoma bez wym oleju działa,w silniku zawsze jest olej na34 i wym.co 10tyś.rolka zasługuje na szacun.pozdro.
  
 
Cytat:
2009-02-21 00:16:49, Perzan pisze:
Świece Denso K20R-U11 lub NGK BKR6EYA-11. Wymiana co 15tys. Jakoś polubiłem bardziej Denso. Z kontrolką ciśnienia oleju tak ma być. Popatrz jak jest ułożony filtr oleju. Wspomaganie - wejdź pod auto i oglądnij czy masz dwa cienkie wężyki podciśnienia założone na zaworek przy pompie wspomagania. Wymiana płynu - nie ma problemu. Opisane w czerwonej książce. Tylko żeby nie przesadzić z czasem pracy pompy bez płynu. Bez obaw, to nie silnik żeby się nagar osadzał. Nic się nie rozszczelni, a układ będzie miał lżej na świeżym oleum. Sam to robiłem ze 3 razy i nic się nie dzieje. Pozdro.


a ja pracuje przy toykach 7 lat i oprócz napraw to nie wymieniałem nigdy oleju w wspomie,oczywiście nikt ci nie zabrania tego robić.pozdro.
  
 
dzięki koledzy za pomoc. Właśnie jak już pisałem, przeczytałem gdzieś, chyba w auto-świecie że minerala nie zmieniac lepiej na pół lub full syntetyk.
Zmienię na minerał tylko lepszy i będzie ok.

Co do kontrolki to dzięki, uspokoiliście mnie bo już się bałem że kupiłem auto które ma jakąś ukrytą (zrobioną na chwilę żeby sprzedac) wadę silnika

dzięki perzan za rady i dzięki syd za wyjaśnienie o co chodziło z pompą. Ja również oddaje duży szacun dla rolki syd'a

Również dzięki za pomoc z wyborem świec.
Co do płynu do wspomagania, dopytam fachmana jeszcze, ale wydaje mi się że raczej przydała by się wymiana bo to co jest w zbiorniczku wygląda na bardzo brudne.
U Ciebie syd pewnie jest czysty płyn dlatego jest ok.

A jaki olej polecacie do skrzyni? Jak będe zmieniał to odrazu obydwa, a kompletnie nie wiem co tam jest wlane, podejrzewam że to co było od nowości i nawet niewiadomo jaki jest tego poziom.
Pozdrowionka
  
 
do skrzyni tylko pelny syntetyk najlepiej VS200 mobila.
lepkosc 75w90 zmiana co 60tys km.