| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
swierszczu79 Sympatyk FEFK Ford Escort Chrzanów | 2009-02-01 12:50:51 Witam zainteresowanych... Dla tych co mnie odesla do wyszukiwarki pisze odrazu ze juz tam bylem i nie znalazlem jednoznacznych odpowiedzi :-|
Ostatnio mialem problem z chlodnica, z dzialaniem ukladu chlodzenia itp... teraz wydaje mi sie ze jest OK ale... prosze o napisanie zorientowanych w temacie jak zachowuje sie uklad chlodzenia od uruchomienia silnika po wlaczenie wentylatora gdy za cieply... dla przykladu opisze jak zachowuje sie moj 1.8 16v 92' wlaczam silnik, po 2-3min wskazowka przesuwa sie po bialym polu... w miare uplywu czasu nagrzewaja sie weze od nagrzewnicy oraz grube weze - chlodnica wydaje sie byc zimna... ogrzewanie kabiny dziala bez zarzutu... podczas jazdy wskazowka utrzymuje sie w okolicach literki N a waskie weze oraz zbiornik wyrownawczy nadal zimne... Dopiero jak wskazowka minie N i zblizy sie troche do czerwonego pola zaczynaja byc cieple waskie weze oraz chlodnica... Gdy wskazowka jest bardzo blisko czerwonego pola wlacza sie wentylator... Powiedzcie mi koledzy i kolezanki czy wszystko jest OK?? Czy tak ma to dzialac??
|
kolo21dg Sympatyk FEFK Mondeo mk4 Dąbrowa Górnicza | 2009-02-01 13:00:16 wszystko jest ok
Na początku masz zimną chłodnice bo silnik działa na małym obiegu wody, czyli układ chłodzenia w silniku i nagrzewnica. Gdy woda osiągnie optymalną temperaturę, termostat otwiera duży obieg i kieruje wodę przez chłodnice. Siłą rzeczy temperatura urośnie i gdy pęd powietrza nie daje rady schłodzić cieczy uruchamia się wentylator.
Na moje oko wszystko działa bez zarzutu
Zacznij się bać gdy zacznie gotować i wyrzucać wodę [ wiadomość edytowana przez: kolo21dg dnia 2009-02-01 13:05:10 ] |