Avensis 04" blad 0093 !!! Proszę O POMOC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy Proszę o pomoc a w szczególności Bigelektron(a) . Właśnie powiększyła mi się rodzina i postanowiłem kupić duży rodzinny samochód. Jednakże jest z nim problem . Samochód jeździ, przyspiesza normalnie nie ma z nim żadnego problemu lecz choruje na błąd P0093. Spadają obroty silnika zapalają się kontrolki check engine, i trzeba go odpalić jeszcze raz. Najczęściej problem pojawia się przy ruszaniu ze świateł. Próbowałem go skasować za pomocą komputera. Ze skutkiem pozytywnym jednakże problem ten powrócił dosłownie po paru minutach.Błąd ten niekiedy potrafi sam zniknąć, po czym pojawić się w najmniej nie oczekiwanym momencie. Nikt nie jest w stanie pomoc, a w ASO w warszawie, udzielają wymijających odpowiedz. Najchętniej wymienili by pół silnika. Dowiedziałem się z forum iż jest to coś związanego z nieszczelnością układu paliwowego. Co mam zrobić?

[ wiadomość edytowana przez: nightmonster dnia 2009-02-25 22:14:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: nightmonster dnia 2009-02-25 22:15:10 ]
  
 
dodam ze jest to silnik disel D4D 116 km czy coś koło tego.
  
 
Pol silnika to chyba nie
Ten kod oznacza duzy wyciek paliwa z listwy common raill.
Jezeli niema widocznych wyciekow z ukladu,to powodem moze byc listwa paliwowa lub ktorys wtryskiwacz sie podwiesza.
Trzeba to zdiagnozowac,co nie jest latwe ale tez nie jest niemozliwe.
Wszystko zalezy od czestosci wystepowania objawu.
  
 
Dziękuje za Pana nie ocenioną pomoc. Teraz już wiem gdzie szukać problemu.A jeszcze jeżeli bym powiedział ze dzieje się często? to która z przyczyn byłaby bardziej prawdopodobna? listwa czy wtryskiwacz? Czysto hipotetycznie, I jeszcze koszta wymiany całej listwy w serwisie? bo nie wiem czy już się wieszać na kablu od prodiża czy jeszcze nie..
Jeszcze raz dziękuje za fachową poradę i pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-02-26 18:57:47, nightmonster pisze:
Dziękuje za Pana nie ocenioną pomoc. Teraz już wiem gdzie szukać problemu.A jeszcze jeżeli bym powiedział ze dzieje się często? to która z przyczyn byłaby bardziej prawdopodobna? listwa czy wtryskiwacz? Czysto hipotetycznie, I jeszcze koszta wymiany całej listwy w serwisie? bo nie wiem czy już się wieszać na kablu od prodiża czy jeszcze nie.. Jeszcze raz dziękuje za fachową poradę i pozdrawiam.


Jak czesto... to latwo znalezc winowajce.
Mam takie zaslepki ktore wkrecam zamiast wtryskiwacza,i jade na 3 cylindrach,po czym zmieniam miejscami az zjawisko przestaje wystepowac,wtedy jezeli uzyskam powtarzalnosc czyli np zaslepka na 3 cylindrze jest ok podlaczam wtrysk jest zle podpinam zaslepke znowu ok,i tak pare razy ,to mam pewnosc ze wtryskiwacz 3 cyl robi spadek cisnienia.
Jezeli wyklucze wtryski zostaje listwa- czyli zawor przelewowy-niezmiernie rzadka usterka.
Pompa jeszcze sie nie zepsula w ten sposob aby dawac taki kod bledu.
Mozna oczywiscie wyjac 4 wtryski i wyslac do Mabi do sprawdzenia,ale to kosztuje znacznie drozej niz diagnostyka,i jest to jedyne wyjscie w przypadku kiedy objaw wystepuje rzadko.
Chcialem zaznaczyc ze to co tutaj napisalem nie jest diagnostyka ,a jedynie oszacowaniem mozliwych usterek,pomijam rzeczy oczywiste jakie sprawdza sie na poczatku czyli masy na nadwozie ,silnik i modul EDU.
Wtryski do 1CD kosztuja okolo 1200 za sztuke, a listwa niewiem ile aktualnie bo Toyota juz pare razy obnizala cene o polowe


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-02-26 20:22:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-02-26 20:26:36 ]
  
 
To lepszy sposób niż odrazu wywalać wszystkie wtryskiwacze.
W takim razie idę działać a jak będzie Pan w Warszawie bądź okolicach to zapraszam na piwo. jeszcze raz dziękuje. I będę informował o owocnych lub mniej owocnych moich poczynaniach.