MotoNews.pl
  

Carina E Chlapanie oleju z wlewu i podmuch powietrza ??????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam okazję kupić Toyotę Carinę e 1992 rok 213 tys. przebiegu. Zastanawia mnie tylko fakt, że jak odkręcę korek wlewu paliwa czuję jak wypycha go do góry poprzez dmuchające powietrze, poza tym chlapie olejem na wszystkie strony wszystko pod maską było w kropki.... I stąd pytanie do DOŚWIADCZONYCH forumowiczów czy ten typ tak ma... i jest to absolutnie normalne zjawisko... czy nie kupować ponieważ jest to objawem kresu żywotności silnika. Bardzo proszę o porady bo nie chcę się kolejny raz wpakować w kichę (( z góry dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. dodam, że olej jest do wymiany ale nie wiem czy ma to coś do rzeczy :/

[ wiadomość edytowana przez: sosna561 dnia 2009-03-01 09:34:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: sosna561 dnia 2009-03-01 09:35:30 ]
  
 
w baku zawsze robią się ciśnienie ponieważ paliwo wytwarza opary norma, ale pod maską nic nie powinno być pochlapane olejem chyba że korek wlewu oleju nie był przykręcony ,nie było go ,to mogło pochlapać,lecz nie sugeruj się niczym ,jeśli się nie znasz to zapłać 100 lub 200 i jedź na jakiś przegląd ,nawet najbardziej odpicowana bryka może okazać się niezłą kupą złomu.pozdrawiam,jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości to pytaj.
  
 
chodzi mi o to, że było w kropki jak odkręciłem korek... tak to nic.. ponoć oleju nie bierze.. wiesz to znajoma sprzedaje... wiec raczej nie bierze a jeżeli chlapanie i wydmuchy to cos poważniejszego po prostu o tym nie wie... czy takie chlapanie po odkręceniu kurka i taki podmuch to wina konstrukcji i pracy tego silnika??? jest to benzyna 1,6
  
 
jeśli chodzi ci o to jak silnik pracuje to może chlapać przez otwór wlewowy oleju ponieważ przy tym otworze jest wałek rozrządu który się kręci i może wyrzucać olej i powietrze też może być czuć bo w skrzyni korbowej wytwarza się ciśnienie.jeśli chodzi ci o te kropki to napisz gdzie one się znajdują bo napisałeś "poza tym chlapie olejem na wszystkie strony wszystko pod maską było w kropki..." tak więc o co dokładnie chodzi???
  
 
wszystko było ok jak byl kurek zakrecony tylko jak go odkręciłem to zaczelo wywalać i bylo tyle tego że upaćkało prawie każdą część pod maska i mnie tez trochę, ta ilość wyrzucanego oleju mnie zaniepokoiła i ten podmuch jak odkręciłem kurek
  
 
Mam corollę z 90 r z silnikiem 2EE 1.3 Na liczniku ma 280tys (a może i więcej bo kupiłem jak miała 160 tys ) i nie zauważyłem aby pod korkiem wlewu oleju było jakieś ciśnienie.W pokrywie zaworów jest zamontowana przesłona z blachy i dlatego olej nie może byc wyrzucany otworem wlewowym.Może w Carinie niema tej przesłony, ale ciśnienie w skrzyni korbowej to może byc oznaka nieszczelnosci w układzie tłok-cylinder.Myślę ze najlepiej ten silnik pokazac dobremu mechanikowi, ale koniecznie przed zakupem.
  
 
Cytat:
2009-03-01 15:09:37, akord5 pisze:
Mam corollę z 90 r z silnikiem 2EE 1.3 Na liczniku ma 280tys (a może i więcej bo kupiłem jak miała 160 tys ) i nie zauważyłem aby pod korkiem wlewu oleju było jakieś ciśnienie.W pokrywie zaworów jest zamontowana przesłona z blachy i dlatego olej nie może byc wyrzucany otworem wlewowym.Może w Carinie niema tej przesłony, ale ciśnienie w skrzyni korbowej to może byc oznaka nieszczelnosci w układzie tłok-cylinder.Myślę ze najlepiej ten silnik pokazac dobremu mechanikowi, ale koniecznie przed zakupem.


może to oznaczać nieszczelność ale nie koniecznie,nie ma co dramatyzować ,ruch części w silniku(wał korbowy,korby i tłoki}też wytwarzają ciśnienie-po to jest zamontowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,a jeśli uważasz że to nieszczelność w układzie tłoko-cylindrowym to powiedz mi z czego bierze się nieszczelność w skrzyni biegów,bo tam też jest ciśnienie i również jest zamontowane jej odpowietrzenie,w motorze 4a-fe zaraz pod korkiem wlewowym oleju widać koło zębate wałka rozrządu i nie ma zamontowanej przysłony w tej części pokrywy.pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-03-01 15:34:06, syd pisze:
może to oznaczać nieszczelność ale nie koniecznie,nie ma co dramatyzować ,ruch części w silniku(wał korbowy,korby i tłoki}też wytwarzają ciśnienie-po to jest zamontowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,a jeśli uważasz że to nieszczelność w układzie tłoko-cylindrowym to powiedz mi z czego bierze się nieszczelność w skrzyni biegów,bo tam też jest ciśnienie i również jest zamontowane jej odpowietrzenie,w motorze 4a-fe zaraz pod korkiem wlewowym oleju widać koło zębate wałka rozrządu i nie ma zamontowanej przysłony w tej części pokrywy.pozdrawiam.


Nie mylmy zawirowan powietrza z cisnieniem.
W skrzyni biegow odpowietrznik jest po to aby wyrownywac roznice cisnienia wynikajaca z rozszerzalnosci cieplnej oleju i powietrza wewnatrz do cisnienia atmosferycznego.Ruch elementow wewnatrz nie podnosi cisnienia.
To jakbys twierdzil ze biegajac w ciasnym pomieszczeniu podnosisz w nim cisnienie.
Wewnatrz silnika w skrzyni korbowej i polaczonej kanalami przestrzeni pod pokrywa zaworow,normalnie utrzymywane jest stale podcisnienie -sprzyja to wytracaniu sie tzw mgly olejowej ktora smaruje gladzie cylindrow.
Podcisnienie uzyskuje sie poprzez odprowadzanie spalin z tzw przedmuchow ,czyli nieszcelnosci polaczenia gladz- tlok do kolektora ssacego poprzez tzw odme -odoleiwiacz-sito na ktorym wytracaja sie opary oleju splywajac z powrotem do silnika,a spaliny sa przepalane powtornie.
Jezeli odkrecisz korek oleju wyrownujesz cisnienie do atmosferycznego,a zaraz potem powstaje nadcisnienie wywolane przedmuchami-tym wiekszymi im bardziej zuzyty silnik.
Na dodatek jezeli konstrukcja wlewu oleju jest taka ze widac walek rozrzadu,to olej jest tym bardziej wychlapywany z silnika i jest to normalne.
Jedyny prosty test ktory odzwierciedla stopien zuzycia silnika to pomiar cisnienia sprezania +proba olejowa.Odkrecanie korka na pracujacym silniku nie obrazuje niczego,a jedyny efekt to piegowata geba

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-03-01 19:58:36, Bigelektron pisze:
Nie mylmy zawirowan powietrza z cisnieniem. W skrzyni biegow odpowietrznik jest po to aby wyrownywac roznice cisnienia wynikajaca z rozszerzalnosci cieplnej oleju i powietrza wewnatrz do cisnienia atmosferycznego.Ruch elementow wewnatrz nie podnosi cisnienia. To jakbys twierdzil ze biegajac w ciasnym pomieszczeniu podnosisz w nim cisnienie. Wewnatrz silnika w skrzyni korbowej i polaczonej kanalami przestrzeni pod pokrywa zaworow,normalnie utrzymywane jest stale podcisnienie -sprzyja to wytracaniu sie tzw mgly olejowej ktora smaruje gladzie cylindrow. Podcisnienie uzyskuje sie poprzez odprowadzanie spalin z tzw przedmuchow ,czyli nieszcelnosci polaczenia gladz- tlok do kolektora ssacego poprzez tzw odme -odoleiwiacz-sito na ktorym wytracaja sie opary oleju splywajac z powrotem do silnika,a spaliny sa przepalane powtornie. Jezeli odkrecisz korek oleju wyrownujesz cisnienie do atmosferycznego,a zaraz potem powstaje nadcisnienie wywolane przedmuchami-tym wiekszymi im bardziej zuzyty silnik. Na dodatek jezeli konstrukcja wlewu oleju jest taka ze widac walek rozrzadu,to olej jest tym bardziej wychlapywany z silnika i jest to normalne. Jedyny prosty test ktory odzwierciedla stopien zuzycia silnika to pomiar cisnienia sprezania +proba olejowa.Odkrecanie korka na pracujacym silniku nie obrazuje niczego,a jedyny efekt to piegowata geba


no to właśnie pomyliłem pojęcia ,ale big od tego jesteś aby pomagać i uświadamiać innych,człowiek uczy się cale życie ,dlatego wielki mam szacunek do twojej wiedzy,dzięki za uświadomienie ,pozdrawiam.
  
 
ehh no więc pozostaje pomiar... dzieki za rady, mój kumpel ma carinę dzisiaj zobacze jak to u niego wygląda. orientuje się ktoś może ile kosztuje pomiar ciśnienia z tą próbą ??
  
 
Równowartość zegara do pomiaru kompresji i 100ml oleju ?

No chyba, że pojedziesz z tym do kogoś, ale dobrze byłoby zrobić pomiar na zimno, a potem dopiero ( jak zaleca Toyota ) na gorąco : wtedy masz jakiś punkt odniesienia.

pzdr
  
 
kurde wiecie jak dla mnie to clue problemu jest takie- po co odkręcać korek oleju na pracującym silniku? i dziwić się że chlapie;p