Zakup Toyoty Avensis II 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Własnei mialem kupic Toyotkę Avensis II 2.0 2004.
Byłem na jeżdzie próbnej w Toyocie (sprzedaje ja salon Toyoty)
Niestety jazda bardzo mnie rozczarowala.
Samochód wogóle nie mial przyspieszenia.
Sprzedawca mówi ze to dlatego ze samochód stal u klien ta ok 5 miesięcy i po kilkuset kilometrach sie rozjeździ.

Czy to mozliwe zeby tak było?
Ze od niejeżdzenia silnik zmulił sie i sie rozrusza?

Ma przejechane 87 tys - serwisowany caly czas w Toyocie więc w miare im ufam że nie jest kręcony.
cZY TAKIE STANIE BEZ JAZDY NIE POWODUJE TRWAŁEGO USZCZERBKU ?

POZDRAWIAM
PAWEŁS
  
 
Półtoratonowe dwulitrówki tak mają, 10 do 100 i ciężko coś mniej.

Rozjeździć to można żabę, jak wlezie na drogę.

Jeśli sprzedawca utrzymuje, że auto "się rozjeździ" po kilkuset kilometrach, to zażycz sobie kilkusetkilometrową jazdę próbną, np Wawa - Kielce - Wawa, na obwodnicy Białobrzegów sprawdź, co to może, tylko na Vectrę z kamerą uważaj.

Jeśli auto stało pod chmurką, to na pewno gdzieś na gładziach cylindrów pojawił się nalot, łożyska, itp zastały się, a hamulce pordzewiały.

Pasowałoby przelecieć auto po trasie i sprawdzić, o czym już pisałem wyżej.

pzdr
  
 
Zapomniałem dodać ze to jest benzyna.
Czy taki przestój nie ma wpływu na zuzycie?
Czy mogły poparcieć przewody, gumy, podrdzewieć elementy i co za tym idzie przyspieszyc zuzycie?

pozdo
Pawels
  
 
Cytat:
2009-03-17 15:36:12, pawelszu pisze:
Zapomniałem dodać ze to jest benzyna. Czy taki przestój nie ma wpływu na zuzycie? Czy mogły poparcieć przewody, gumy, podrdzewieć elementy i co za tym idzie przyspieszyc zuzycie? pozdo Pawels


Benzyna, czy nie w paliwie ktore tankujemy znajduje sie woda po tak długim postoju napewno napewno wewnatrz cylindrow osadzila sie woda to powoduje naloty, korozje a co za tym idzie szybsze zuzycie. Sposob na sprawdzenie auta jest duzo prostrzy niz "rozjezdzanie" w W-wie jest wiecej aso toyota niz jeden, zaplac za kompleksowe badanie to taniej niz dokonanie remontow lub wymian podzespolow. Milego kupowania.
  
 
A co powinno sie przebadac w stacji?
Na co zwrócic uwagę?

pawels
  
 
Sporo rzeczy. W tak nowym aucie dochodzi jeszcze sprawdzenie całej elektroniki, bo tu najczęściej wychodzą problemy.

pzdr
  
 
Ha, tak wogole to pierwsz rzecz, jezeli to auto bylo serwisowane w jednym aso to zarzadaj histori tego auta, nie zapomnij o jednej bardzo istotnej rzeczy aso niema z regoly w tym samym miejscu "warsztatu blacharskiego" dowiedz sie z jakim wspolpracuja i udaj sie tam. Zyjemy w dobie pc i wszystko musza miec w systemie. Jak byl bity w trakcie gwarancji lub z czyjejs winy (OC) to musialbyc robiony tam jezeli nie to a byl bity to se odpusc. Znam to z autopsji.
  
 
Historię znam.
Nie maiła żadnych napraw mechanicznych, jedynie jedna blacharską (lakieroawnie dzwi i błotnika (bez wymiany więc pewnie tylko lekka obcierka)
Pozatym wszystko ok.
Tylko ta moc.. przejechałem sie teraz swoja Cariną 1.6 zagazowana i ma takie same przyspieszenie.... to dla mnie dzwine..
Avensis zaczyna dopiero troszkę sie ruszać przy ok 4 tys obrotów.. Ponizej to wół...
Nie wiem co robić ... wszyscy mi mówia ze dłuższy pzestój moze mieć chwilowy wpływ na moc... i ze po jakimś czasie sie poprawi..
Ale co wtedy jak nie ?
  
 
Jeżeli to jest vvt-i to on dopiero od 4 tys ciągnie a pozatym nowsze auta więcej ważą wiec nie oczekuj cudów Moja Carinka spód ma całkiem całkiem ojciec nią kiedys jeździł a teraz ma avensisa 2.0 vvt-i i właśnie narzeka że od 4 ciągnie dopiero takto stoi w miejscu
  
 
Chcecie powiedzieć, że Carina ciągnie dobrze poniżej 4000 ??

Zgodzę się jeszcze na 3500 i ani obrotu/min mniej
Pozdro.
  
 
Pawelszu, jestes z w-wy, tam jest wielu userów Toyoty, niektorzy maja nawet avensis
Akurat na tym forum kojarze jedna osobe z podobnym avensisem z w-wy ale chbya sie ostatnio tu nie udziela. Zapytaj moze na avensis.info. Być może ktos pozwoli ci sie przejechac takim samym modelem, albo moze przejedzie sie tym ktory chcesz kupic i powie ci czy ta mułowatość jest normalna.

Z drugiej strony jesli sam sprzedawca przyznaje ze auto jest mułowate to chyba jednak coś jest nie tak.
Osobiscie to bym sie bal to kupic z takim 'niuansem' chyba zeby jakos zawrzeć w umowie klauzulę, ze jesli problem nie minie po 500 km to ta usterka zostanie usunieta na koszt sprzedawcy... ciekawe czy by na to poszli. Tylko czy by potem nie powiedzieli ze przeciez to normalne i ten typ tak ma i nie ma sie do czego przyczepic
  
 
Cytat:
2009-03-17 22:48:40, Pigletto pisze:
Pawelszu, jestes z w-wy, tam jest wielu userów Toyoty, niektorzy maja nawet avensis Akurat na tym forum kojarze jedna osobe z podobnym avensisem z w-wy ale chbya sie ostatnio tu nie udziela. Zapytaj moze na avensis.info. Być może ktos pozwoli ci sie przejechac takim samym modelem, albo moze przejedzie sie tym ktory chcesz kupic i powie ci czy ta mułowatość jest normalna. Z drugiej strony jesli sam sprzedawca przyznaje ze auto jest mułowate to chyba jednak coś jest nie tak. Osobiscie to bym sie bal to kupic z takim 'niuansem' chyba zeby jakos zawrzeć w umowie klauzulę, ze jesli problem nie minie po 500 km to ta usterka zostanie usunieta na koszt sprzedawcy... ciekawe czy by na to poszli. Tylko czy by potem nie powiedzieli ze przeciez to normalne i ten typ tak ma i nie ma sie do czego przyczepic


Stawiam na to drugie rozwiązanie,czyli ten typ tak ma
  
 
Moja 3s-fe ciągnie dobrze ze spodu nie wyglada to jak w turbo dieselach ale jak na benzyne 16v to nie moge narzekac
  
 
Witam,

Jestem od paru dni wlascicielem takiej ave z 2004 2.0 (D4 vvti) z przebiegiem 110 kkm, wczesniej mialem ave 1998 2.0 takze benzyna 220 kkm i powiem szczerze w osiagach nie widze duzej roznicy - do ok. 3 tys obrotow nowsza ave bardzo kiepsko przyspiesza
dopiero powyzej 3 tys. silnik ozywa i zaczyna duzo zwawiej wkrecac sie na obroty moze to efekt vvti?
Moze to kwestia przeczyszczenia kanalow dolotowych - gdzies czytalem o takiej przypadkosci tych silnikow?
Jesli jestes zainteresowany porownaniem osiagow to zapraszam do Pruszkowa na jazde probna.
  
 
Cytat:
2009-03-18 07:17:47, siooska pisze:
Moja 3s-fe ciągnie dobrze ze spodu nie wyglada to jak w turbo dieselach ale jak na benzyne 16v to nie moge narzekac



Eeee... tam. Zapnij 3 i spróbuj się pozbierać z 2000
Życie zaczyna się od 3500-3800
Pozdro.