MotoNews.pl
  

Czujnik połozenia przepustnicy Corolla E11 4E-FE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Potrzebuję ustawić przepustnicę do fabrycznego położenia, bo mi debil gazownik ją przestawił podczas regulacji. Z tego co wiem, śrubka jest, ale tylko do ustawienia punktu wyjściowego przez fabrykę, aby komputer poprzez czujnik położenia przepustnicy miał informację o jej pełnym zamknięciu. W tej chwili komputer sobie nie radzi z ustawieniem wolnych obrotów na benzynie, a przed regulacją tego nie było. W żadnych fachowych książkach nie ma nic o regulacji tej przepustnicy, bo się jej nie reguluje. I tu moja prośba, czy mógłby któryś z kolegów (posiadających tak owe autko jak ja i pewny, że nikt tam wcześniej nie kręcił, najlepiej w autku bez gazu) zdjąć kostkę z czujnika położenia przepustnicy (na wyłączonym zapłonie) i pomierzyć rezystancję pomiędzy wszystkimi pinami przy zamkniętej przepustnicy. Będę bardzo wdzięczny, ustawię sobie na tej podstawie przepustnicę tak jak być powinna i będę się trzymał z dala od tych gaziarzy domorosłych.
Liczę na waszą pomoc i pozdrawiam.
  
 
Pokrecil samym czujnikiem TPS czy tylko pokrecil sruba zderzakowa podparcia dzwigni przepustnicy??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Na pewno kręcił tylko śrubką podparcia przepustnicy zmieniając kąt jej otwarcia (ustawiał sobie obroty na gazie). Wygląda na to że czujnik położenia przepustnicy u mnie nie ma możliwości regulacji, jest na stałe przykręcony do obudowy przepustnicy dwoma śrubami, które ustalają jego położenie. Dlatego też odczyt z czujnika, w aucie gdzie jest to wszystko jest ustawione fabrycznie, pozwoliłby mi przywrócić ustawienie przepustnicy do oryginalnego położenia. Wystarczy mi odczyt rezystancji pomiędzy dwoma górnymi pinami czujnik przy zamkniętej przepustnicy. Z góry dziękuję za poświęcenia kilku minut na wykonanie potrzebnego mi pomiaru, myślę że komuś na przyszłość może się też to przydać, jakby trafił na takiego gazownika jak ja.
  
 
A to nie jest przypadkiem ustawiane fabrycznie indywidualnie dla każdego autka? Bo jeśli tak to nic Ci nie dadzą te rezystancje.
  
 
Teoretycznie fabryka ustawia każdą przepustnicę indywidualnie, gdyż nie da się zawsze tak samo co do milimetra przykręcić czujnika położenia przepustnicy. Ale pewna, niestety mi nieznana wielkość rezystancji tego czujnika, jest informacją dla komputera o zamkniętej przepustnicy (czyli, że nie naciskamy pedału przyspieszenia) i od tego momentu to on decyduje o wolnych obrotach mając do dyspozycji silniczek krokowy, dawkę wtryskiwanego paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu. Dlatego też po fabrycznym ustawieniu rezystancja na czujnika jest we wszystkich autach taka sam, a kąt otwarcia przepustnicy nie koniecznie (wynika to z niedokładności wykonania całej przepustnicy), ale jest on w granicy błędu, który komputerowi nie przeszkadza w ustawianiu wolnych obrotów, gdyż ma możliwość przymykania dolotu powietrza silniczkiem krokowym. Jeżeli ustawiona jest niewłaściwie, co komputer poprzez czujnik położenia przepustnicy odbiera jako naciskanie pedału gazu i silnik traci wolne obroty, a dodatkowo funkcje "cut off" co wpływa znacząco na spalenie w warunkach miejskich, gdzie najwięcej hamujemy silnikiem.
  
 
I właśnie dlatego powinieneś opieprzyć gazownika, a nie ruszać TPSa. Przepustnicę domknąć tak jak była i zażądać żeby nie walił w gumy tylko ustawił instalację albo ją sobie zabrał w cholerę.
To nie stary gaźnik gdzie takie numery się robiło tylko wtrysk i od regulacji biegu jałowego jest elektronika + zawór ISC, a nie przepustnica !
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-03-31 13:09:06, robertja22 pisze:
Teoretycznie fabryka ustawia każdą przepustnicę indywidualnie, gdyż nie da się zawsze tak samo co do milimetra przykręcić czujnika położenia przepustnicy. Ale pewna, niestety mi nieznana wielkość rezystancji tego czujnika, jest informacją dla komputera o zamkniętej przepustnicy (czyli, że nie naciskamy pedału przyspieszenia) i od tego momentu to on decyduje o wolnych obrotach mając do dyspozycji silniczek krokowy, dawkę wtryskiwanego paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu. Dlatego też po fabrycznym ustawieniu rezystancja na czujnika jest we wszystkich autach taka sam, a kąt otwarcia przepustnicy nie koniecznie (wynika to z niedokładności wykonania całej przepustnicy), ale jest on w granicy błędu, który komputerowi nie przeszkadza w ustawianiu wolnych obrotów, gdyż ma możliwość przymykania dolotu powietrza silniczkiem krokowym. Jeżeli ustawiona jest niewłaściwie, co komputer poprzez czujnik położenia przepustnicy odbiera jako naciskanie pedału gazu i silnik traci wolne obroty, a dodatkowo funkcje "cut off" co wpływa znacząco na spalenie w warunkach miejskich, gdzie najwięcej hamujemy silnikiem.


Tak jak pisal Perzan przepustnica ma byc calkowicie domknieta,a podparta sruba zderzakowa tylko na tyle ze jak ja domkniesz na sile reka to nie moze sie kleszczyc w gardzieli ,a rezystancja TPSu niema tutaj znaczenia bo i tak niema mozkliwosci regulacji.
Po wyregulowaniu podparcia dzwigni przepustnicy,zdejmij kleme na 5 minut a potem pare razy wlacz zaplon ale nie uruchamiaj silnika,przyuczy sie punkt zerowy,mozesz tez powachlowac gaz do dechy i do zera.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Tak doklejając sie do tematu, czym czyscicie przepustnice i jak to robicie ?
  
 
Cytat:
2009-04-02 08:22:59, Cromm pisze:
Tak doklejając sie do tematu, czym czyscicie przepustnice i jak to robicie ?


WD 40 lub cos na bazie nafty plus szmata lub papier warsztatowy.W modelach w ktorych bieg jalowy jest stabilizowany zaworem ISC czyszczenie przepustnicy niema sensu ,bo niczego nie zmienia.Oczywiccie podczas czyszczenia ISC przepustnice tez sie myje ale to raczej aby sztuka nie cierpiala poniewaz niema to wplywu na prace silnika.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam postąpiłem tak jak pisał Bieg elektron, ale pozostał jeszcze jeden problem przy włączonych światłach i gdy naciskam hamulec obroty spadają i samochód prawie gaśnie. Może wiecie jak rozwiązać ten problem
  
 
Sorki za przekręcenie Bigelektron
  
 
Cytat:
2009-04-04 22:00:50, robertja22 pisze:
Witam postąpiłem tak jak pisał Bieg elektron, ale pozostał jeszcze jeden problem przy włączonych światłach i gdy naciskam hamulec obroty spadają i samochód prawie gaśnie. Może wiecie jak rozwiązać ten problem


No to teraz mozna przystapic do naprawy tego co gaziarze chcieli osiagnac podkrecaniem przepustnicy.
Zawor ISC trzeba rozebrac i oczyscic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer