MotoNews.pl
  

Padło sprzegło jak się je wymienia pomocy.!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej dzisiaj rano jadąc do pracy spokojnie stanołem sobie na światłach zrobiło się zielone wiec jedynka i ruszamy potem 2 i już coś nie tak zazgrzytała i jakoś tak twardo weszła no ale nic dalej do przodu che wrzucać trujke a tu już tylko zgryt i niewieszła no to szukam innych biegów ale echo zaden niewszeł zjazd na pobocze wciskam sprzegło i próbóje wrzucić jakiś bieg ale echo zaden nawet nie zazgrytał poprostu synchronizatory niepuszczają...

Wysiadka maska w góre i nic wszystk osuche dzwignia po wciśnieciu pedału pracuje normalnie siła nacisku na pedał taka jak zwykle wszystko ok ... oprucz wysprzeglania po wyłaczeniu silnika biegi chodzą jak ta lala wszystkie.....

Wiec mój tyl jest taki że padł docisk sprzęgła...
ceny cześci już mam 350zł kompletne sprzęgło tarcza+docisk+łożysko=350zł
natomiast zrobić chce sobie to sam jest długi wikendzik wiec co się będe nudzić otanie tylko takie czy ktoś wie aby wymienić sprzegło w 2,0 trzeba sciągać skrzynie czy wystarczy ją rozchylić od silnika.???????? w sumie tylko to jest dlamnie zagadką.??
  
 
nie mam pojęcia bo nigdy się w to nie bawiłem w samochodzie.
w książce z wkł nic o tym nie piszą, więc może da się to zrobić.
powodzenia
  
 
Adminek... sa dwa rodzaje skrzyni w Esperakach...

Jedne maja dekielek od spodu od strony kola a drugie nie...

Teraz aby wyjac sprzeglo przy skrzyni z dekielkiem trzeba zdjac dekiel i tarcze da rade zmienic...

Jezeli chcesz caly komplet ...
Lepiej nie kombinowac tylko na podnosnik i odpinaj skrzynie.. Troszke srubek jest ale napewno zrobisz to lepiej i dokladniej nizeli przez w/w dekiel...
  
 
Więc Adam wszystko przed tobą. Samemu nikt tego chyba jeszcze na forum nie robił w przypadku espero. Mam nadzieję, żę obszernie zamieścisz opis tej naprawy na forum.
Wydruki z płytki CD z pewnością się przydadzą przy naprawie.

Powodzenia
  
 
Adminek ja robilem sam sprzeglo u siebie ale w 1.8 i nie ma u mnie dekielka wiec targalem cala skrzynie na zewnatrz nie ma tak zle (by najmniej u mnie)pare kluczy z przedłuzka i wszystko ok
u mnie strzelila lapa sprzegla ta ktora steruje dociskiem sprzegla a wymienilem docisk i tarcze bo nie bylo tego widac dopiero zobaczylismy po wszystkim jak dalej nie dzialalo sprzeglo wciskalo mi sie tylko do polowy
Lape wymienic mozna tylko rozchylajac skrzynie nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie tyle wystarczy.
koszt lapy to jakies 70 zl
a calego sprzegloa to sam wiesz ile.
Ale nie martwie sie tym bo bede mial na jakis czas spokój nie wymienilem tylko łożyska bo akurat nie mieli i to byl moj blad ale autko bylo mi nie zmiernie potrzebne.
Mysle ze sobie dasz rade bo nie jest to nic trudnego.Napisz jak ci poszlo?
POWODZENIA
  
 
Ja robilem sam.......przy pomocy Sławka


....niepamiętam zbyt dokladnie bo robiłem to ze 2 latka temu.....ale było to mniej wiecej tak.

W esperkach przed 96, oraz w niemieckich wersjach masz tzw. skrzynie z deklem. (na 90% masz)

dzieki temu sprytnemu kawałeczkowi blachy można zmienić sprzęgło bez zdejmowania skrzyni.

trzyma się na kilkunastu srubeczkach 10 bądz 8....

odkrecasz blache. nastepnie prosisz kogoś aby wcisnął pedał sprzęgła i spinasz docisk 3 specjalnymi kontowniczkami w ksztalcie litery U. potem zdejmujesz zakole i boczny dekiel szkrzyni biegów.

rozpinasz wszystko , i docisk tarcze oraz łożysko masz w dłoni.

Niepamiętam jak dokładnie i co rozpinać......gdyż tak jak napisałem robiłem to 2 lata temu.....i w stylu mniej wiecej takim "Sławek odkręciłem to i to ...co dalej ? "

Wiem że bez blaszek którymi zblokujesz docisk nic nie zdziałasz.....no chyba że chcesz zwalać skrzynie

musisz miec tez nową uszczelke do bocznego dekielka skrzyni......(może tez być silikon, ale u mnie puszczał)

.....hmmmm to chyba wszystko.....udanej zabawy
  
 
siemka chciałem zapytać ile masz przebiegu, że padło ci srzęgło bo swoją drogą troszeczke mnie to zdziwiło albo, a może to zależy jak się jeżdzi nie wiem tak poprostu pytam???
  
 
nio hej wiec tak niestety niezrobilem tego sam znaczy po przestudiowaniu serwisówki a niestety musze stwierdzić ze w serwisówce jest opisana tylko skrzynia F16 czyli nie ta co ja mam i rozebraniu wstepnym auta doszlem do tego ze niestety trzeba ściągać skrzynie co prawda nieodkreciłem dekla z boku chyba jakieś 12 śrubek ale chyba podnim nieznalazlbym nic ciekawego....
tak wiec w poniedzialek wale do zaprzyjaznionego warsztatu na robote zaspiewali mi 250zł za robocizne wiec chyba znośnie...

Jeszcze w kwesti wyjaśnień niebrałem się za wyciąganie skrzyni z jednego powodu niemam kanału a lerząc na glebie cieżko to raczje zrobić....
co do sprzegła niewygląda źle odkreciłem osłone od dołu i ładnie wszystko widać.! jeszcze jedna ciekawostka sprzegło obecnie działa idealie znaczy coś się chyba zmieniło i wróciło do normy ja stawiam na urwany nit.! żę dostał się niedzy tarcze a docik a teraz jak przejechałem się kawałek to go zmieliło... wiec do warsztatu dojade o własnych siłach...

Tomem w serwisówce pisze o dużej nakretce w deklu bocznym umnie tego niema wiec myślałem zę nieda się wysunąć wałka sprzegłowego ...... ty twierdzisz ze po zdięciu całego dekla bocznego da się to jednak zrobić.?????????
Jak możesz sprecyzuj to dokładnie plisss....
  
 
dokładnie jak sie wyciąga wałek nie wiem.

jestem natomiast pewny na 100% że dekiel trzeba zdjąc

nie wiem czy coś się tam rozpina czy odkreca. wiem jednak że wałek wychodzi, bo potem trzeba wymyślnym urządzeniem (takim pretem z jajkiem na końcu) wszystko wycentrować aby wałek wszedł spowrotem......a z tym jest od cholery zabawy.

  
 
EEEEHHHHH no i beret co prawda fakt da się wyciągnać wałek sprzegłowy od strony obudowy. NIestety ja niemiałem tyle szczęścia mi się go nieudało wyciągnąć niewiem jaki oni patent wymyślili na to wyciąganie ja wymyśliłem sobie żę nagwintuje i wyciągne niestety złamał się gwintownik w dziurce i beret praktycznie po zawodach dlatego też dzisiaj jade na warsztat.!
  
 
No panowie jestem dumny.!!!!!!!!!!!! po 7 godzinach zabawy na warsztacie notabene zaprzyjaźnionym udało się wyciągnąć ten wałeczek sprzęgłowy... musiałem zrobić w pełni profesionalny przyrząd do wyciągania teg ustrojstwa znaczy nagwinotwać ciegno zabezpieczenia otwarcia okna domowego narzynką M7 tak właśnie M7 szlak mnie miał trafić niemogli to zrobić m8 perfodni są ci projektanci z Opla.. znalezienie narzynki M7 graniczyło z cudem ale jako że ja jestem w czepku urodzony to cud się zdarzył... i kupiłem narzynke.. potem trach ciach i już profesionalny przyrządzik był gotowy teraz tylko 10 stuków młotkiem i wałeczek wyskoczył...

Potem wyciągneliśmy sprzegło okazało się ża wyrobiły się sprzężyny w tarczy sprzegłowej i jedna zaczeła trzeć o słoneczko tak wiec tarcza zostanie wymieniona i nic wieciej .... jak coś znowu padnie to sam już sobie wybije wałeczek i wymienie wkońcu mam magicznego przyrząda kurde blade teraz już tylko zimny MOCNY FULL i wanna....

Pozdrawiam...
  
 
gratuluje wygranej bitwy z koreańska myślą techniczną
  
 
dzieki małe sprostowanie to Niemiecka myśl techniczna bo patent jest oplowski a nie żółty...