Problem z kontrolką oleju :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Po całkiem spokojnej zimie moja Toyka postanowila mi na wiosne podokuczac Problem wyglada nastepujaco:

- auto to Carina II, 1.6 EFI, 91 rok
- kontrolka oleju mruga/swieci sie zaraz po uruchomieniu silnika po calonocnym staniu pod blokiem
- jak juz chwilke pochodzi - to zgasnie i nie swieci sie nawet na wolnych obrotach
- gdy silnik sie mocno rozgrzeje - zaczyna mrugac gdy obroty spadna ponizej 800 (np. jak wlaczy sie dmuchawa albo ogrzewanie szyby i auto na gazie nie potrafi wyrownac obrotow i lekko sie przydusi)

No i teraz pytanie. Czytalem posty, ktore byly juz na ten temat-ale wciaz mam watpliwosci jak to cos zdiagnozowac. Silnik chodzi rowno, cicho, nic w nim nie puka, nie bierze oleju i jest calkiem zwawy. Wymienilem juz filtr (bylo cos w postach ze moze to byc to-wymienilem dla sw.spokoju). Mysle ze nastepny w kolejnosci do sprawdzenia jest czujnik oleju-i tu pytanie (szczegolnie to nieocenionego Bigelektrona) jak czesto sie takie cos psuje w Toykach ? I jak sprawdzic czy jest dobry ? Czy mozna zamiast niego wkrecic w ten otwor jakies urzadzenie (oczywiscie w jakims serwisie) i ono sprawdziloby cisnienie oleju czy moze jest jakis inny sposob aby to cisnienie zmierzyc? Czy powodem moze byc pompa oleju ? Jakie problemy zdarzaja sie z nimi w silnikach 4AFE i czy sa jakies zestawy naprawcze czy trzeba szukac uzywanej ? No i na koniec - jaka jest szansa ze w przyzwoicie pracujacym silniku stalo sie cos takiego co spowodowalo problem z utrzymaniem sie cisnienia oleju ? Sorki za mase pytan ale caly temat mocno mnie przygnebil - szczegolnie ze w maju wybieram sie w dosc daleka podroz-pozdrowionka-bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
  
 
oczywiście że można zmierzy ciśnienie oleju są mierniki które wkręca się w miejsce czujnika i jazda z kosem, w twoim(naszym) przypadku myślę że to zawiesza się czujnik, ja mam ten sam motor i miałem podobne objawy wymieniłem czujnik i jest ok. sugeruje wizytę u mechanika na sprawdzenie ciśnienia(dla świętego spokoju) i wymianke czujnika ,jeśli nie pomorze do dalszej diagnostyki układ smarowania pozdrawiam.
  
 
Jak traci sie cisnienie to slychac jak rechocza panewki takie grrrrr grrr podczas przegazowki lub podczas rozpedzania i hamowania silnikiem.
Jezeli nic nie slychac to i tak nalezy wkrecic zegar zamiast czujnika,aby miec pewnosc.
Czujniki raczej sie nie psuja ale to nic nie znaczy bo samochod leciwy wiec moze czujnik swirowac a moze instalacja.
Jak zaczyna pomrugiwac kontrolka to znaczy ze czujnik zwiera do masy,lub kabel jest gdzies przetarty do masy.Jezeli wtedy rozepniesz kabel od czujnika i przestanie mruzyc tzn ze instalacja sprawna,a zostaje czujnik albo brak cisnienia.
Jak masz gaz to jest wielce prawdopodobne ze parownik lub jego wspornik wgryzl sie w wiazke silnikowa,Gaziarze zawsze tak pakuja swoje bebechy ze jak nie uda sie wkreta wpakowac w wiazke to przynajmniej tak ja przycisna ze po czasie sie przetrze.
  
 
Cytat:
2009-04-01 17:50:33, Piotr_Dzialdowo pisze:
[...]Mysle ze nastepny w kolejnosci do sprawdzenia jest czujnik oleju-i tu pytanie (szczegolnie to nieocenionego Bigelektrona) jak czesto sie takie cos psuje w Toykach ?[...]



Psuje się tak samo często jak i inne części
Ja np. swój już mam wymieniony w ubiegłym roku
Jedź obadaj ciśnienie. Manometr prawdę Ci powie. Jeżeli na pomiarach wyjdzie coś nie halo to doiero bym się zaczął martwić
Pozdro.
  
 
Dzieki za porady mysle ze tego odglosu o ktorym pisal BIG nie slychac-poniewaz za pomiar nasi lokalni mechanicy zycza sobie wiecej niz kosztuje czujnik postanowilem go wymienic (koszt zakupu 17 zl) i jesli to nie pomoze to dopiero wtedy sprobuje pomierzyc... Dzis po nocnym postoju nic sie nie zaswiecilo-a jakby problem byl w samym silniku czy w pompie to przeciez powinno sie swiecic powtarzalnie i za kazdym razem ???? Sam juz nie wiem o co tej mojej kaprysnej babci chodzi. Sprawdze jeszcze tez przewod dochodzacy do czujnika i mam nadzieje ze kontrolka sie uspokoi Wielkie dzieki za pomoc - pozdrowionka
  
 
No i kontrolka przestala sie swiecic winny byl jednak czujnik oleju - kupilem jakis wloski - nie bylo innego ale mysle ze troszke chyba podziala Ten poprzedni byl jakis dziwny - na pewno nie japonski i w porownaniu z tym co mam teraz po prostu olbrzymi... Jeszcze raz dzieki za porady - Pozdrawiam.