Dodakowa pompka wody chłodzącej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy potrafi ktoś jednoznacznie napisac od czego jest i kiedy wogóle się załącza do pracy elektryczna pompka zamontowana na chłodnicy wody w MV6??
Sprawdzałem na włączonym silniku, przy załączonej i wyłączonej klimie, po zgaszeniu silnika, przy włączonym wentylatorze chłodnicy i dupa...napięcie do niej nie dochodzi.
Zrobiło się ciepło i po mieście jak stoję w korku to temperaturka dochodzi do 97.5st.C , a jak trochę pogazuję na postoju to spada do 92.5st. i znowu zaczyna rosnąc.
Ma ktoś jakiegoś pomysła o co z tą dodatkową pompką chodzi??
  
 
Włącza się po zgaszeniu silnika jeśli temp. wody jest odp. wysoka w celu uniknięcia 'kumulacji ciepła' na głowicach. U mnie włączała się prawie zawsze w lecie po wyłączeniu silnika i chodziła od 1min do ok 5min.
  
 
Właśnie dzisiaj to zaobserwowałem, po zgaszeniu silnika, jak miał temperaturę prawie 100st.C , pompka zasuwała około 5 minut.
Dzięki za info.
  
 
a jak ta pompka załancza się w 2.5 td kiedy, i przy jakich temperaturach ?
  
 
Cytat:
2009-04-30 15:01:10, zpetz pisze:
a jak ta pompka załancza się w 2.5 td kiedy, i przy jakich temperaturach ?




trochę ułomnie o to pytałem w 2009 to teraz zapytam tak - jak sprawdzić czy w ogóle działa nie demontując jej stojąc przy silniku ???
  
 
Podać zasilanie
Kostka ta sama jak do wtrysków w benzynie. Podajesz + i - musi chodzić.