Piąty bieg...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cos mi się zepsuło w skrzyni, ponieważ wypada mi V bieg. Gdy go włącze i puszcze sprzęgło to zaraz wypada. Nigdy nie grzebałem w skrzyni, dlatego zwracam sie do was: czy to się da zrobić, czy też trzeba inną skrzynię? A jeśli sie da, to w jaki sposób?
  
 
Powiedzmy, ze grzebanie w skrzyni nie jest przyjemne. Chyba szybciej i w podobnej cenie bedzie zapodac nowa skrzynke. Chyba, ze umiesz rozebrac i co wazne poprawnie zlozyc skrzynie po naprawie...
  
 
Ja bym zaczął od sprawdzenia 3ech sprężyn zakończonych kulkami (zatrzasków włączania biegów). Mogła pęknąć jedna z nich. Pamietaj o włozeniu ich potem w tej samoej kolejnosci, bo mają rózne charakterystyki...
  
 
spajka i kilera bym sie nie sluchal, bo dzis ze zlotu wrocili
wymien skrzynie i po klopocie. kto by sie bawil w takie babranie.
  
 
chciales powiedziec PSAjKa i LIKIERA...
  
 
Cytat:
2003-08-17 19:20:25, korzonM pisze:
Cos mi się zepsuło w skrzyni, ponieważ wypada mi V bieg. Gdy go włącze i puszcze sprzęgło to zaraz wypada. Nigdy nie grzebałem w skrzyni, dlatego zwracam sie do was: czy to się da zrobić, czy też trzeba inną skrzynię? A jeśli sie da, to w jaki sposób?

sprawa jest prosta,wymien synchronizatory i po zabawie koszt synchronizatora na jeden bieg(dowolny)wacha sie od 12-18 pln,znacznie taniej niz nowa skrzynia
  
 
Cytat:
2003-08-17 20:26:16, pagan pisze:

kto by sie bawil w takie babranie.




na przykład ja
  
 
mowimy o skrzyni fiatowskiej jeśli tak to wolałbym ja naprawiac niz szukac innej w niewiadomo jakim stanie.
  
 
Cytat:
2003-08-18 10:20:20, Jojo pisze:
mowimy o skrzyni fiatowskiej jeśli tak to wolałbym ja naprawiac niz szukac innej w niewiadomo jakim stanie.



Jesli ma piaty bieg, to nie ma problemu - kazda polonezoska podchodzi bez oporu. Koszt to gora 200zl na Zeraniu.
  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2003-08-18 10:20:20, Jojo pisze:
mowimy o skrzyni fiatowskiej jeśli tak to wolałbym ja naprawiac niz szukac innej w niewiadomo jakim stanie.


--------------------------------------------------------------------------------



Jesli ma piaty bieg, to nie ma problemu - kazda polonezoska podchodzi bez oporu. Koszt to gora 200zl na Zeraniu.

-----------------
LIKIER

=KiLeR= PF125 Rally
Twardy i głośny!!!




Likier masz racje, to mi sie cos popieprzyło i jak odpowiadałem to byłem przekonany że to w 1.8 skrzynia padła , odpukać
  
 
hm...mnie tez nie mozna sluchac, ja tez wrocilem ze zlotu
  
 
Cytat:
2003-08-17 20:18:06, SPAjK pisze:
Ja bym zaczął od sprawdzenia 3ech sprężyn zakończonych kulkami (zatrzasków włączania biegów). Mogła pęknąć jedna z nich. Pamietaj o włozeniu ich potem w tej samoej kolejnosci, bo mają rózne charakterystyki...



Jak jeszcze mialem kanta to tomi wlasnie padlo

pozdr
  
 
Ja mam podobny problem, z tym ze piatka wogole sie nie zapina . Nie mam obrotomierza jeszcze ale skoro IV moge wrzucic przy 40kph i normalnie autko sie rozpedza, a przy 90kph juz wyje ma wysokie obroty to pomyslalem ze moze to jest jednak skrzynia V-ka . Czy to moze byc przez to ze mam krótki most (no bo co innego?)? Czym sie rózni skrzynia IV od V? Jest możliwe żeby bieg się "zgubił"? Czy może to jest noemalne?
Wsteczny juz nawet na sile z mocnym szarpnieciem nie chce wchodzic - ciagle IV sie zapina. I drążek nie ma żadnego "prowadzenia", lata we wszystkie strony i zapina jakoś biegi
  
 
RaceD -masz chyba skrzynię IV w swoim 1300? jaki jest lewarek pionowy czy skośny? jak pionowy to sterowanie jest przez drążek i tzw drut (zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, stare fiaty przed 1984 rokiem ze sprzęgłem hydraulicznym), tam wogóle nie było gdzie zmieścić piątego biegu( bo w 5 biegowych koła od V-tki są w tylnej częsci skrzynki-inny tylny korpus), w dodatku skrzynka V biegowa wymaga szerokiego tunelu.
Jeżeli skrzynka ma duży przebieg to szkoda czasu na remonty i lepiej ją wymienić. Jeśli jest w miarę nowa i wyskakuje tylko jeden bieg to do wymiany idą: piasta V-tego biegu, przesuwka, synchronizator (ale sam wymiana tylko synchronizatora nie pomoże na pewno jak bieg wyskakuje) ze spręzyną i może nawet koło zębate zależy od stanu tych drobnych ząbków które przenoszą napęd. Sama wymiana sprężyn i kulek raczej nie pomoże bo tak naprawdę to bieg trzyma nie zatrzask ale piasta we współpracy z przesuwką i kołem zębatym - są tam takie skosy które pracują ze sobą. Zatrzask tylko ustala bieg żeby nie wyskakiwał jak zdejmujemy nogę z gazu. Jak miałem ciężką gałkę od lewarka biegów to mi wyskakiwała III-jka na torowiskach jak leciałem na stałym uchyleniu przepustnicy. Nie byo tego jak hamowałęm silnikiem lub przyspieszałem bo trzymały te ząbki w skrzyni-jest o tym w Morawski.
No i znowu przytruwa ktoś powie ale ja nie umiem prościej tego napisać.
PRĘDKI