| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-08-17 20:13:57 Powiedzmy, ze grzebanie w skrzyni nie jest przyjemne. Chyba szybciej i w podobnej cenie bedzie zapodac nowa skrzynke. Chyba, ze umiesz rozebrac i co wazne poprawnie zlozyc skrzynie po naprawie... |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-08-17 20:18:06 Ja bym zaczął od sprawdzenia 3ech sprężyn zakończonych kulkami (zatrzasków włączania biegów). Mogła pęknąć jedna z nich. Pamietaj o włozeniu ich potem w tej samoej kolejnosci, bo mają rózne charakterystyki... |
PAGAN Wwa | 2003-08-17 20:26:16 spajka i kilera bym sie nie sluchal, bo dzis ze zlotu wrocili wymien skrzynie i po klopocie. kto by sie bawil w takie babranie. |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-08-17 20:28:03 chciales powiedziec PSAjKa i LIKIERA... |
![]() Alan28 Miłośnik FSO Lancia Kappa SW/Lanc ... Zdzieszowice | 2003-08-17 20:31:22
|
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-08-18 10:05:03
na przykład ja |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-08-18 10:20:20 mowimy o skrzyni fiatowskiej |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-08-18 11:51:44
Jesli ma piaty bieg, to nie ma problemu - kazda polonezoska podchodzi bez oporu. Koszt to gora 200zl na Zeraniu. |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-08-18 12:03:38
Likier masz racje, to mi sie cos popieprzyło i jak odpowiadałem to byłem przekonany że to w 1.8 skrzynia padła , odpukać |
PAGAN Wwa | 2003-08-18 14:15:20 hm...mnie tez nie mozna sluchac, ja tez wrocilem ze zlotu |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-18 15:18:49 Ja mam podobny problem, z tym ze piatka wogole sie nie zapina Wsteczny juz nawet na sile z mocnym szarpnieciem nie chce wchodzic - ciagle IV sie zapina. I drążek nie ma żadnego "prowadzenia", lata we wszystkie strony i zapina jakoś biegi |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-08-18 16:23:23 RaceD -masz chyba skrzynię IV w swoim 1300? jaki jest lewarek pionowy czy skośny? jak pionowy to sterowanie jest przez drążek i tzw drut (zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, stare fiaty przed 1984 rokiem ze sprzęgłem hydraulicznym), tam wogóle nie było gdzie zmieścić piątego biegu( bo w 5 biegowych koła od V-tki są w tylnej częsci skrzynki-inny tylny korpus), w dodatku skrzynka V biegowa wymaga szerokiego tunelu.
Jeżeli skrzynka ma duży przebieg to szkoda czasu na remonty i lepiej ją wymienić. Jeśli jest w miarę nowa i wyskakuje tylko jeden bieg to do wymiany idą: piasta V-tego biegu, przesuwka, synchronizator (ale sam wymiana tylko synchronizatora nie pomoże na pewno jak bieg wyskakuje) ze spręzyną i może nawet koło zębate zależy od stanu tych drobnych ząbków które przenoszą napęd. Sama wymiana sprężyn i kulek raczej nie pomoże bo tak naprawdę to bieg trzyma nie zatrzask ale piasta we współpracy z przesuwką i kołem zębatym - są tam takie skosy które pracują ze sobą. Zatrzask tylko ustala bieg żeby nie wyskakiwał jak zdejmujemy nogę z gazu. Jak miałem ciężką gałkę od lewarka biegów to mi wyskakiwała III-jka na torowiskach jak leciałem na stałym uchyleniu przepustnicy. Nie byo tego jak hamowałęm silnikiem lub przyspieszałem bo trzymały te ząbki w skrzyni-jest o tym w Morawski. No i znowu przytruwa ktoś powie ale ja nie umiem prościej tego napisać. PRĘDKI |