MotoNews.pl
  

Uszkodzony katalizator a instalacja gazowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam avensis II 1,8 z 2003 i od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka od silnika. Byłem w serwisie i stwierdzili że katalizator do wymiany, skasowali błąd, kontrolka zgasła. Ale po jakiś 2-3 tygodnia znowu się zapaliła - błąd ten sam więc katalizator do wymiany.
Ponieważ na razie nie mam kasy na nowy to jeżdżę z zapaloną kontrolką.
A problem mam tego typu że zamierzam założyć instalacje gazową Landi Renzo z lubryfikatorem i obawiam się że przy problemie z katalizatorem i zapalającą się kontrolką nie będzie można dobrze ustawić instalacji gazowej lub wystąpią jakieś inne problemy.
Czy moje obawy są słuszne - nie wiem, może Wy coś wiecie na ten temat?
Pozdrawiam
  
 
A jaki kod błędu?
  
 
niestety tego nie pamietam
  
 
Samochód do regulacji powinien być sprawny.
Potem jeśli będą problemy z instalacją lub regulacją instalacji, cała wina na pewno spadnie na nieprawne elementy
  
 
Cytat:
2009-05-26 15:07:52, agigaw pisze:
niestety tego nie pamietam


Jak stwierdzili katalizator to pewnie P0420
W niczym to nie przeszkadza,ponadto jak zamierzasz jezdzic na gazie i jeszcze na jakims swinstwie lubrifikujacym to odpusc sobie temat katalizatora , bo nowy i tak ci niebawem padnie ,wiec wyrzucone pieniadze.Pozostaje ci pokochac ta zolta kontrolke.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
to że sygnalizuje katalizator to pewnie dlatego że sonda odbiera odczyty które przekraczają jakiś zakres przyjęty w programie. A czy jest możliwość zmiany parametrów dla tej sondy i w ten sposób pozbycie się palącej kontrolki?
Wiem, kombinuje ale wolałbym nie jeździć z zapaloną kontrolką żeby dowiedzieć się o ewentualnych innych usterkach.
  
 
To że sie pali to nie znaczy, że nie zbiera innych błędów. Chyba, że sie mylę.
  
 
tak, ale przy świecącej kontrolce nie bedę wiedział czy są nowe błędy czy nie
  
 
Cytat:
2009-05-27 14:02:50, agigaw pisze:
to że sygnalizuje katalizator to pewnie dlatego że sonda odbiera odczyty które przekraczają jakiś zakres przyjęty w programie. A czy jest możliwość zmiany parametrów dla tej sondy i w ten sposób pozbycie się palącej kontrolki? Wiem, kombinuje ale wolałbym nie jeździć z zapaloną kontrolką żeby dowiedzieć się o ewentualnych innych usterkach.


Poprostu jak sie wzniosy i spadki oscylacji nakladaja na siebie to wywala kod ,zakres oscylacji niema znaczenia.
Jak nie lubisz kontrolki to trzeba sprawdzic kod ,jezeli P0420 to trzeba wymienic kata.
Jezeli inny kod to trzeba naprawic cos innego

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
sprawdziłem to i niestety masz racje Bigelektron, ten kod to P0420 . Zostaje mi szukać zamiennika katalizatora albo dojścia do oryginalnej części poza Toyotą.
Byłem dzisiaj w warsztacie który robi tylko wydechy (polecony przez kumpla) i jak zobaczyli że katalizator jest zintegrowany z kolektorem, dodatkowo jest kiepskie dojście to powiedzieli że nie za bardzo chcą się tym zająć bo jest przy tym kupe roboty i nie daja gwarancji że po wspawaniu wszystko będzie dobrze działać. Poza tym może to kosztować około 2500!!!
Kurka nie wiem co robić,
szukać jakiegoś innego warsztatu? dać sobie spokój i przyzwyczaić się do kontrolki?
co Ty byś zrobił Bigelektron?
  
 
Cytat:
2009-05-27 19:34:04, agigaw pisze:
sprawdziłem to i niestety masz racje Bigelektron, ten kod to P0420 . Zostaje mi szukać zamiennika katalizatora albo dojścia do oryginalnej części poza Toyotą. Byłem dzisiaj w warsztacie który robi tylko wydechy (polecony przez kumpla) i jak zobaczyli że katalizator jest zintegrowany z kolektorem, dodatkowo jest kiepskie dojście to powiedzieli że nie za bardzo chcą się tym zająć bo jest przy tym kupe roboty i nie daja gwarancji że po wspawaniu wszystko będzie dobrze działać. Poza tym może to kosztować około 2500!!! Kurka nie wiem co robić, szukać jakiegoś innego warsztatu? dać sobie spokój i przyzwyczaić się do kontrolki? co Ty byś zrobił Bigelektron?


2500???to chyba oryginal w serwisie taniej wyjdzie Sprawdz najpierw cene wASO bo spada co jakis czas,do niektorych modeli kosztuje juz nawet 1600 chyba do Corolli.
O zamiennikach zapomnij bo kod wywali od razu.W tym modelu AVE wymieniano komputer w komplecie z katalizatorem.Wymiana samego kata oczywiscie tez pomoze na jakies okolo 100tys jezdzac na dobrym paliwie.

Niektorzy klienci pisali do TMP po gwarancji i w ramach Good Will czy cos takiego zakladajac ze samochod mial wszystkie przeglady,dostawali gratis komputer i kata.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-05-27 22:16:02 ]
  
 
Cytat:
2009-05-27 22:12:52, Bigelektron pisze:
2500???to chyba oryginal w serwisie taniej wyjdzie Sprawdz najpierw cene wASO bo spada co jakis czas,do niektorych modeli kosztuje juz nawet 1600 chyba do Corolli. O zamiennikach zapomnij bo kod wywali od razu.W tym modelu AVE wymieniano komputer w komplecie z katalizatorem.Wymiana samego kata oczywiscie tez pomoze na jakies okolo 100tys jezdzac na dobrym paliwie. Niektorzy klienci pisali do TMP po gwarancji i w ramach Good Will czy cos takiego zakladajac ze samochod mial wszystkie przeglady,dostawali gratis komputer i kata. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-05-27 22:16:02 ]



Dzieki za info
A dla czego w tym modelu wymieniano kompa i kata?
Możesz to jakoś szczegółowo opisać?
Samochód był serwisowany w ASO wiec moze coś się uda załatwić. Ciekawe jak argumentowali to klienci do TMP.
  
 
Cytat:
2009-05-28 09:14:00, agigaw pisze:
Dzieki za info A dla czego w tym modelu wymieniano kompa i kata? Możesz to jakoś szczegółowo opisać? Samochód był serwisowany w ASO wiec moze coś się uda załatwić. Ciekawe jak argumentowali to klienci do TMP.


Skoro wymiana kompa to albo program za wczesnie wykrywal usterke ,albo oprogramowanie silnika powodowalo przedwczesne zuzycie.W kazdym razie wada produkcyjna,ktora wychodzila na gwarancji,jezeli ktos malo jezdzil to sie nie zalapal,co nie zmienia faktu ze to nie usterka a wada konstrukcyjna.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer