Dioda w zasilaniu przekaźnika went. silnika - 1,6 MkVII z AC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.
Według schematu między w(y)łącznikiem / przełącznikiem klimatyzacji i nadmuchu a przekaźnikiem wentylatora znajduję się dioda. Zapobiegać ma ona "cofnięciu" się napięcia na przełącznik po zadziałaniu 1-go stopnia przełącznika temperatury płynu chłodzącego (przełącznik ten w wersji z klimą ma 2 stopnie). Najwidoczniej u mnie jest ona uwalona, gdyż po nagrzaniu się silnika i włączeniu się wentylatora załącza się i klima.
Pytanie do zaznajomionych z tematem: gdzie fizycznie ta dioda się znajduje?
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: hiflyer dnia 2009-07-08 23:03:58 ]
  
 
Sam sobie odpowiem.
1) Dioda rzeczywiście była "przebita".
2) Znajduje się ona przy wentylatorze (a właściwie turbinie) nadmuchu powietrza, tam gdzie są przekażniki załączające wentylator chłodniicy. Czyli w komorze silnika, po lewej stronie wentylatora nadmuchu patrząc od przodu. Co do samej diody, to jest ona zabudowana w czymś na kształt pendrive'a podłączonego do kostki. Nie ma żadnych problemów, żeby samemu sobie ją wymienić po otworzeniu tegoż "pendriva". Pamiętać należy jedynie, że musi wytrzymywać obciążenie min 3[A].
Może komuś przyda się ta informacja.
Pozdrawiam.