MotoNews.pl
  

Żle się dzieje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Moja ravka przy ruszaniu strasznie drży , silnikiem trzęsie , słychać jakieś stuki z pod auta . Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku . Przy zmianie biegów , gdy obroty zejdą poniżej 2 tyś. też to występuje . Czasami jak delikatnie puszczam sprzęgło i dam większe obroty to jest o.k . Ogólnie czym wyższe obroty , tym lepiej . Zauważyłem też że na wolnych obrotach auto drży . Kiedyś w górach przypaliłem sprzęgło ale objawów ślizgania nie było i nie ma . Czyżby sprzęgło + koło dwumasowe do wymiany ?
A może coś z zawieszenia silnika , skrzyni ? Przy ruszaniu dość mocno rzuca silnikiem do tyłu . Na blacie już 160 tyś. a niestety nie wiem co poprzednik naprawiał . Jeśli sprzęgła nie wymieniał to pewnie na mnie padło
W tygodniu chyba podjadę do MG na diagnozę, tylko aż strach pomyśleć jak powiedzą że 5 tysi nie moje . Można przywieź swoje , oryginalne części do serwisu ? Znajoma ma możliwość kupowania z dużym rabatem . Chyba że ktoś zna dobry warsztat w rejonie Katowic ?
RAV 4 II D4D 2,0 2005
  
 
sprzeglo dwumasowe chyba pada, a jesli diesel dodatkowo poduszki do sprawdzenia
W katowicach do Bigelektrona
  
 
moim zdaniem poduchy silnika
  
 
niestety najbardziej podpada koło dwumasowe,do tego kpl.sprzęgło sugerowana wym. w kpl. pozdrawiam.jeśli chodzi o miejsce to Cromm ma racją
  
 
Cytat:
W katowicach do Bigelektrona



Cytat:
2009-06-29 14:03:07, syd pisze:
jeśli chodzi o miejsce to Cromm ma racją


Czyli MG to dobry adres, tylko najlepiej się wcześniej umówić z Bigelektronem żeby był akurat w pracy
  
 
Co raz bardziej jestem za teorią "padniętych" poduszek .
Jutro jadę do MG i po 13-tej wszystko będzie jasne .
Pozdrawiam
  
 
Złośliwość rzeczy martwych nie zna granic .
Do czasu wizyty w serwisie jeździłem ostrożnie operując sprzęgłem i gazem , żadnych szarpnięć , zgrzytów czy innych niepokojących objawów nie było .
W dniu wizyty postanowiłem jeździć normalnie , a nawet trochę sprowokować wystąpienie wcześniejszych objawów . I co się stało ? NIC !
Wszystkie dolegliwości zniknęły , auto rusza bez szarpania ,nie trzęsie , nic .
Dwie godziny w serwisie i w końcu diagnoza : auto sprawne .
He , cieszyć się czy płakać... Oj cieszyć się ( 5 tysi drogą nie chodzi )
Tylko co to wcześniej miało znaczyć ?
Z wizyty jestem zadowolony , serwis o.k , załatwiłem parę innych spraw , zdiagnozowałem małą usterkę w klapie i wróciłem zadowolony do domu .
A złym duchom w aucie chyba zapalę świece ..........
  
 
Dopisze tutaj bo może ma to jakiś związek .
Myślę o wymianie oleju w skrzyni , skrzynce rozdzielacza i mechanizmie różnicowym . Po sprawdzeniu na stronie Castrola wyszła pewna rozbieżność .
Dla mechanizmu różnicowego wyświetla jako olej zalecany EPX 80W-90 , a jako dobry TAF-X . Ale pierwszy to olej mineralny a drugi to syntetyk , więc co mam wlać ?
  
 
ja bym nie wlewał olejow mineralnych czy polsyntetycznych do przekladni.
zobacz jeszcze mobila i texaco.
  
 
Skrzynia biegów na pewno olej syntetyczny i tu do wyboru :
1 TAF-X CASTROL
2 GEAR 300 75W-90 MOTUL
3 MOBILUBE 1SHC 75W-90 MOBIL
4 MULTIGEAR S 75W-90 TEXACO

Problem z tylnym mostem i skrzynką rozdzielacza ( to ustrojstwo przy skrzyni ) .
Wg. instrukcji olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 SAE 90 , SAE 80W lub SAE 80W-90 .
Castrol proponuje EPX 80W-90 (mineralny) lub TAF-X (syntetyk)
Motul - GEARBOX 80W-90 (mineralny) lub GEAR 300 75W-90 (syntetyk)
Mobil - MOBILUBE HD 80W-90 (mech. różn. tył)
Texaco - ED-B 85W-90 (mech. różn. tył)

I co tu wybrać ? Może źle odczytuje tabele ?

[ wiadomość edytowana przez: BlackC dnia 2009-07-19 14:43:00 ]
  
 
co do mechanizmow roznicowych to wejdz na forum rajdy4x4 to skarbnica wiedzy jesli chodzi o te sprawy.
Mobil ma tutaj stronke:
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=317&bid=181&sc=1317&langid=12

Karte texaco masz tu:
http://chomikuj.pl/morynks
dzial oleje.

Zapytam jeszcze kolegi od offroaderow co do dyfrow co sie sprawdza.
  
 
Witam ponownie

Autko już po naprawie i wszystko jest o.k
Sprzęgło trochę przypalone i już prawie wytarte ale jeszcze dawało radę . Koło dwumasowe padło całkowicie i zrobiły się "dwa koła"
Całość niestety kosztowała mnie 2050 zł . Teraz autko śmiga jak nowe
Mam jeszcze pytanie o skrzynie biegów : ile wchodzi do niej oleju ?
W instrukcji pisze 3,4 l a weszło 2,5 l . Czyżby były różne rodzaje skrzyni w RAV4 2,0 D4D 4x4 czy coś przeoczyłem ?

Pozdrawiam
  
 
2,5 do skrzyni a 0,9 do dyfra.

Jeśli nie spuściliście z dyfra, to nie ma się co dziwić, że weszło 2.5

Jeśli spuściliście z dyfra, to nalać 2.5, pojeździć trochę, dolać resztę.

pzdr
  
 
Chyba poniosła mnie fantazja z tą ceną
Miało być 3050 zł .

" Jeśli nie spuściliście z dyfra, to nie ma się co dziwić, że weszło 2.5 "
To znaczy że skrzynia z dyfrem ma połączenie olejowe ?
Bo jak dla mnie to dwa różne urządzenia i dwa różne oleje .