Wymiana silnika Cari E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany silnika z 1.6 16V 4A-FE na silnik 1.8 16V 7A-FE.
Czy po przekładce silnika będzie wszystko pasować, łącznie ze skrzynią i kolektorem wydechowym bez dodatkowych ingerencji.
Pozdr.
  
 
Wydaje mi się że ważne jest aby samochód dawca i biorca były z mniej więcej tego samego rocznika to gwarantuje stosowanie tych samych rozwiązań w osprzęcie, elektryce itp.
Przede wszystkim żeby nie było kłopotów jeden z samochodów nie może być kombii a drugi sedan lub liftback bo jak wiadomo tylko kombi były produkowane w Japoni. Japończyk+ Anglikiem= kłopoty.
W razie potrzeby zdjęć lub opisów jak wygląda wszystko w 1,8 7A-FE służe pomocą.
  
 
pewny nie jestem ale przy swapie powinienes przeniesc komputer, kolektor wydechowy, dolot itp. chodzi o to ze przewaznie sa one dedykowane do danego silnika, co do skrzyni to pewnie bedzie pasowac (chociaz pewny nie jestem, tu juz by sie musial wypowiedziec ktos to to robil).
  
 
przeciez 7afe to rozwiercone 4afe
z wyglądu pod maskę raczej sie nie rózni
  
 
dokładnie... wiekszosc elementow powinna pasowac. roznia sie tylko detalami... nawet sprzeglo jest to samo do obu silnikow...
  
 
Cytat:
2009-07-25 13:19:20, kleeb pisze:
dokładnie... wiekszosc elementow powinna pasowac. roznia sie tylko detalami... nawet sprzeglo jest to samo do obu silnikow...


Wszystko sie rozni detalami...wezmy silniki Yarisa francuski i japonski...niby to samo a spruboj je zamienic
  
 
Wejdź sobie w EPC online, i posprawdzaj numery części.

Nie widzę tylko żadnego sensu takiej przekładki - różnica między 1.6 a 1.8 jest żadna, a w 1.8 będziesz miał zabawę z czujnikiem ubogiej mieszanki, itp, itd.

Jak swapować, to poszukaj 3S-GE, bo to dość uczciwy silnik do Cariny.

pzdr
  
 
Cytat:
2009-07-22 20:16:41, valek11 pisze:
Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany silnika z 1.6 16V 4A-FE na silnik 1.8 16V 7A-FE. Czy po przekładce silnika będzie wszystko pasować, łącznie ze skrzynią i kolektorem wydechowym bez dodatkowych ingerencji. Pozdr.



Dołączam się do prośby...
  
 
A ja zadaję pytanie : po co robić taką wymianę ? Silniki są tak zbliżone pojemnością, spalaniem i osiągami, że najmniejszego sensu to nie ma.

Jeśli już wymieniać, to od razu na 3S-FE, albo 3S-GE, wtedy widzę jakiś sens takiego przedsięwzięcia...

pzdr
  
 
Sens jest taki, że ktoś ma dostępny 1.8 a padł mu 1.6 - jeśli podpasuje (tego nie wiem) to wkłada i śmiga; jeśli trzeba robić rzeźbę to się zastanawia.

  
 
Cytat:
2009-11-14 12:51:26, piasek101 pisze:
Sens jest taki, że ktoś ma dostępny 1.8 a padł mu 1.6 - jeśli podpasuje (tego nie wiem) to wkłada i śmiga; jeśli trzeba robić rzeźbę to się zastanawia.


Zawsze trzeba robic rzezbe bo inny silnik to wszystko inne.
Tylko w Ulazie jest to proste,bo tam silnik to tlok cylinder i cewka zaplonowa.
  
 
Może nie wszystko, ale sporo.

U mnie jeszcze w rok po zmianie silnika wychodzą niuanse nie do końca związane bezpośrednio z silnikiem, ale jednak inne...

Odkrywam świat na nowo

pzdr
  
 
Cytat:
2009-11-14 17:53:34, Bigelektron pisze:
Zawsze trzeba robic rzezbe bo inny silnik to wszystko inne. Tylko w Ulazie jest to proste,bo tam silnik to tlok cylinder i cewka zaplonowa.


Czyli nie pasuje - skoro ,,wszystko inne" i po temacie.
  
 
witam podepne sie pod temat ,mam pytanie czy silniki 7afe były tylko na ubogą mieszanke czy zwykle tez ,poniewaz mam taki silnik z rozbitka ale na uboga mieszanke wlasnie, a u mnie w carince jest zwykle 1.6 ,kombinowac z przekładką tego 1.8, czy szukac 1.6

[ wiadomość edytowana przez: marcel16v dnia 2009-12-29 16:07:39 ]