Obroty biegu jałowego w D-4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam;

Mam pytanko, jakie powinny być prawidłowe obroty biegu jałowego w D-4D w RAV-4 2.0 rocznik 2001. U mnie trzymaja sie
( tak mi sie przynajmniej wydaje ) ciut za wysoko bo ok 950 obr/min. Chociaz może to jest prawidłowo?
Pozdrawiam
  
 
Zwrocilem tez uwage na to i w Avensis 2,2 d4d z 2008 r obroty sa tez ok 900 - 950 obr/min a przy wlaczonej klimie nawet dochodza do 1000 obr/min
  
 
Z tego, co pamiętam, to 800 dla 1CD-FTV.

pzdr
  
 
Wracajac do obrotów , jeżeli mam ok 1000 0br/min zamiast 800 to czy to czymś grozi oprócz większego spalania? W sensie czy może ulec coś uszkodzeniu, chociaż w sumie nic mi na mysl nie przychodzi co by mogło.
Pozdrawiam
  
 
dmuchawa wlaczona, klima, swiatla ogrzewanie czegokolwiek, na zinhym silniku gorącym ?
Sprecyzuj dokladnie kiedy masz 1000obr. ?
  
 
Silnik gorący, wiatrak nie załączony- normalna temaperatura pracy, klima wyłączona, dmuchawa ogrzewania wyłączona światła włączone lub nie ( bez znaczenia) obroty ok 950-1000.


[ wiadomość edytowana przez: joe__ dnia 2009-09-24 16:48:47 ]
  
 
U mnie jest 800-850 obr. Dzisiaj bardzo wcześnie rano około 900 na zimnym silniku ale trwa to krótko i spada do nominalnych obrotów .
Nie zauważyłem wpływu załączenia czegokolwiek na obroty zagrzanego silnika .
  
 
Cytat:
2009-09-24 10:15:46, joe__ pisze:
Wracajac do obrotów , jeżeli mam ok 1000 0br/min zamiast 800 to czy to czymś grozi oprócz większego spalania? W sensie czy może ulec coś uszkodzeniu, chociaż w sumie nic mi na mysl nie przychodzi co by mogło. Pozdrawiam



To zależy, co powoduje występowanie wyższych obrotów. W tej chwili zaczynamy dywagacje typu "co by było, gdyby".

Zajrzyj w umowę kupna samochodu, w rubrykę "cena", porównaj ją z sumą 100-200zł za sprawdzenie auta w ASO. Tą znów cenę porównaj z ceną przykładowej naprawy czegoś... nie wiem... pompy wtryskowej, turbiny, chgw co tam jeszcze jest w tych nowych gizlach...

W ASO wyczytają pewnie jakieś błędy, będziesz miał jasność.

Aa, i ostatnie. Nie masz przypadkiem na stałe wciśniętego przycisku "Idle up" ?

pzdr
  
 
co do idle- up to nie oczywiście to sprawdziłem...nie mam go wciśnietego.
A wizyta w ASO to cóż mogę odwiedzić , tylko powiem szczerze ze tak naprawde mi te obroty nie przeszkadzaja, szczególnie w zimie kiedy odbiorników jednak chyba wiecej ( ogrzewanie, światła, często wycieraczki) . Silnik pracuje równo i ładnie , no chyba ze mu to jakos szkodzi,,,,
Na wszelki wypadek podjade do ASO ale przy okazji i dam znać
Dzięki
  
 
a nie masz jakiegoś pękniętego przewodu którędy może ssać lewe powietrze albo jakiś wężyk ciśnieniowy spadł lub jest dziurawy i powoduje podniesienie obrotów a od tego często nie pojawiają się nawet kody błędu.pozdro.