MotoNews.pl
  

SWAP Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Zapytam z ciekawości. Bo przegladajac internet natrafilem na wątek o swapach. Czy da radę zamiast 1.6 16V 4A-FE wstawić 2,0 3S-GTE 94-99r.??

Pozzdrawiam
  
 
Da radę.
  
 
Cytat:
2009-10-12 23:32:08, Perzan pisze:
Da radę.


poważnie?
wystarczą tylko klucze, czy potrzebna "gumówka"?
Bo jak to bez ingerencji w blachę, to warto się zastanowić.
  
 
wszystko sie da o ile sie nie myle to blok silnika jest zblizony o ile nie identyczny z wolnossacymi 2.0. ale czynnikiem decydujacym pewnie bedzie tutaj cena silnika i samego swapa nie wspominajac o elektryce ktora trzeba zrobic praktycznie od nowa. Zawieszenie, hamulce itd. duzo pracy i kasy. ale jesli sie zdecydujesz fajnie bylo by zobaczyc taka carinke
  
 
Cytat:
2009-10-13 07:42:48, Yabadabadoo pisze:
poważnie? wystarczą tylko klucze, czy potrzebna "gumówka"?



Poważnie. Ten silnik był wsadzany do Caldiny w Japonii z mocą ponad 200KM
Wystarczą klucze, pewnie jakieś podnośniki, kleszcze i... ze dwa duże worki pieniędzy.

Cytat:
Bo jak to bez ingerencji w blachę, to warto się zastanowić.



Nie warto.
Pozdro.
  
 
koszt pewnie wyniesie drugie tyle co auto... dlatego pytam sie tylko z ciekawosci. ale wyobrazcie sobie cari, ponad 200KM 4x4...mmm cudo...
  
 
hehe koszt przekroczy nawet cene auta jak chcesz 4x4, ale szczerze mowiac sam kiedys sobie marzylem o takim cacku niestety wszystko wskazuje na to ze nie w tym zyciu
pozdro.
  
 
Cytat:
2009-10-14 01:23:42, kleeb pisze:
koszt pewnie wyniesie drugie tyle co auto... dlatego pytam sie tylko z ciekawosci. ale wyobrazcie sobie cari, ponad 200KM 4x4...mmm cudo...



Ponad 200KM i 4x4 - nieosiągalne. Nie znajdziesz dawcy lewostronnego z takim silnikiem.
Bardziej realne jest 4x4 i 175KM z 3S-GE. Koszty szacuję na ok. 15000,- PLN plus dawca.
Mnie to cały czas chodzi po głowie, bo swoją bez stresu poświęciłbym jako dawcę
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-10-14 11:14:36, Perzan pisze:
Ponad 200KM i 4x4 - nieosiągalne. Nie znajdziesz dawcy lewostronnego z takim silnikiem.



Jak to nie znajdziesz ? A ST185, ST205 ?

I co nieosiągalne ? 200KM na silniku, czy na kołach ? Bo pierwsze dostajesz, kupując 3S-GTE, drugie lekko go rozdmuchując

3S-GE z 4WD będzie megamułem, będzie zaczynał żyć od 5000, jechał do 7. Dołu nie będzie miał w ogóle, a właśnie to jest potrzebne do ruszenia 4WD z miejsca. No chyba, że ktoś sobie wymarzy ruszanie z 4000 rpm z każdych świateł, to droga wolna.

Gdyby 3S-GE nadawał się do 4WD, to Toyota nie ładowałaby 2.4 do Ravki, żeby zrobić 175 koni, tylko wykorzystała stary, sprawdzony 3S-GE.

Japonię pomijam, oni i tak mają wszystko na automatach, tam może 3S-GE się sprawdza z 4WD.

Jeśli miałbym wybierać między 3S-FE a 3S-GE pod 4WD, to wybrałbym ten pierwszy. Albo wsadził 2TZ-FE, albo 2AZ-FE, żeby to jakkolwiek jechało dołem.

pzdr




[ wiadomość edytowana przez: marcinm dnia 2009-10-14 12:03:56 ]
  
 
Cytat:
2009-10-14 12:00:50, marcinm pisze:
Jak to nie znajdziesz ? A ST185, ST205 ?



Dawca zgodny najwyżej w 50%. Potrzebna duża dawka leków przeciw odrzutom w postaci sporej rzeźby.
Sam wiesz ile jest zachodu z dawcą zgodnym w 100%...

Cytat:
I co nieosiągalne ? 200KM na silniku, czy na kołach ? Bo pierwsze dostajesz, kupując 3S-GTE, drugie lekko go rozdmuchując



Doskonale wiesz, że sam silnik, to dopiero początek zabawy i co jeszcze do tego potrzeba więc zawsze staram się takie dysputy kończyć krótko.

Cytat:
3S-GE z 4WD będzie megamułem, będzie zaczynał żyć od 5000, jechał do 7. Dołu nie będzie miał w ogóle, a właśnie to jest potrzebne do ruszenia 4WD z miejsca. No chyba, że ktoś sobie wymarzy ruszanie z 4000 rpm z każdych świateł, to droga wolna.



Nie tragizuj, będzie tak samo jeździł jak w Carinie GTi. Inaczej skośnookie nie pakowaliby tego tyle do Caldiny w Japonii. Do ruszenia nie potrzebujesz od razu całej mocy, a jak już się potoczy z miejsca, to nie problem trzymać przyzwoite obroty

Cytat:
Gdyby 3S-GE nadawał się do 4WD, to Toyota nie ładowałaby 2.4 do Ravki, żeby zrobić 175 koni, tylko wykorzystała stary, sprawdzony 3S-GE.



Tak mi się coś wydaje że to chyba nie ta sama kategoria wagowa...
To tak jak z Camry i 2,2.
Poza tym, Ravka jest autem "terenowym", czego o Caldinie nie można powiedzieć. Dwa różne zastosowania aut.

Cytat:
Japonię pomijam, oni i tak mają wszystko na automatach, tam może 3S-GE się sprawdza z 4WD.



Nie wszystko, nie wszystko...

Cytat:
Jeśli miałbym wybierać między 3S-FE a 3S-GE pod 4WD, to wybrałbym ten pierwszy. Albo wsadził 2TZ-FE, albo 2AZ-FE, żeby to jakkolwiek jechało dołem.



A miało być krótko i na temat... 3S-GTE w Carinie E.
Pozdro.
  
 
Naszła mnie ochota na przebudowę nowego autka.Myslę od pewnego czasu nad zakupem cariny combi i przełożeniu napędu i częsci zawieszenia z mojej starej GT.
  
 
a gdyby sciagnac caldine z japonii i przelozyc srodek od carinki albo od ave nawet (bo byly caldinki wygladajace jak ave) to juz sprawa duzo prostsza, prawda?? tylko tez koszty ida w ładne tysiaczki...
  
 
Cytat:
2009-10-14 21:43:36, kleeb pisze:
a gdyby sciagnac caldine z japonii i przelozyc srodek od carinki albo od ave nawet (bo byly caldinki wygladajace jak ave) to juz sprawa duzo prostsza, prawda??



Nie

Cytat:
tylko tez koszty ida w ładne tysiaczki...



Patrz 5 postów wcześniej.
Pozdro.
  
 
Cytat:
Naszła mnie ochota na przebudowę nowego autka.Myslę od pewnego czasu nad zakupem cariny combi i przełożeniu napędu i częsci zawieszenia z mojej starej GT.



a czemu chcesz akurat kombiaka ?? buda Ci sie sypie czy tylko tak zeby byla zmiana ?? dosc ciekawa zamiana calkowicie niepozorna buda z fajnym silnikiem i zawiasem
  
 
Cytat:
2009-10-15 14:27:19, hater-87 pisze:
a czemu chcesz akurat kombiaka ?? buda Ci sie sypie czy tylko tak zeby byla zmiana ?? dosc ciekawa zamiana calkowicie niepozorna buda z fajnym silnikiem i zawiasem



No właśnie ta niepozorność.Kiedyś byłem tutaj jedynym użytkownikiem cariny GTi,teraz jest ich więcej.Chcąc być oryginalnym postanowiłem zrobić "śpiocha" z wersji kombi,która przy okazji jest bardzo przydatna i użyteczna.Zawias zostanie oryginalny a jedynie przeniosę sprężyny i amorki,jest to mniej kłopotliwe w eksploatacji.
  
 
"Śpiochem" jest już zwykłe 3S-FE w tej budzie
3S-GE będzie ciekawie...
To jeszcze tylko dopędzić tylną ośkę i by się to całkiem ładnie zbierało...
Pozdro.
  
 
a moze zamiast wersji kombi, zrób sobie cabrio??
  
 
Cytat:
No właśnie ta niepozorność.Kiedyś byłem tutaj jedynym użytkownikiem cariny GTi,teraz jest ich więcej.Chcąc być oryginalnym postanowiłem zrobić "śpiocha" z wersji kombi,która przy okazji jest bardzo przydatna i użyteczna.Zawias zostanie oryginalny a jedynie przeniosę sprężyny i amorki,jest to mniej kłopotliwe w eksploatacji.



no nie powiem bedzie to calkiem przyjemne auto mam nadzieje ze opiszesz swojego swapa gdzies chetnie poczytam i pogladam zdjecia, a co do 3s-ge bedzie grzebany czy zostanie seria ?? a co do zawieszenia GTi ma chyba wiekszy rozstaw kol ?? no i mam nadzieje ze hamulce tez przelozysz bo te w wersji 3f-se nie sa rewelacyjne


Cytat:
"Śpiochem" jest już zwykłe 3S-FE w tej budzie
3S-GE będzie ciekawie...



no nie wiem czy az taka zwawa jest ta wersja(auto jednak swoje wazy) kwestia gustu, ale jakby tak go uturbic albo dolozyc kompresor to by byl dopiero wilk w owczej skorze (oczywiscie nie wspominam o kosztach)
  
 
Cytat:
2009-10-15 19:11:51, hater-87 pisze:
[...]no nie wiem czy az taka zwawa jest ta wersja(auto jednak swoje wazy) [...]



Jest raptem cięższa jakieś 30-40kg od pozostałych wersji, a katalogowo jest gorsza do 100 o jedyne 0,2s
Pozdro.
  
 
no to to jest masa czasu...