Tylny most LADA 2107 1500, 1992 rocznik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam klopot z tylnym mostem w swoim aucie, przy ruszaniu, badz zmianie biegow cos mis stuka. Wciskam sprzeglo i zmieniam bieg na wyzszy to slychac stukniecie, nie wiem co sie dzieje, moze zawieszenie, mechanizm czy coś. Pomozcie
  
 
Tutaj pewny nie jestem, ale to mogą być wybite gumy w drążkach łączących most z nadwoziem (w tych drązkach, które zapobiegają skręcaniu mostu). Miałem coś podobnego w kredensie, ale łada ma zawieszenie trochę inne
Pozdrawiam
  
 
A moze to po prostu krzyżaki na wale napędowym??
  
 
a może to jeszcze być luz na wieloklinie wału i mocowania do gumy przy skrzyni nie wiem dokładnie jak się to nazywa ale u mnie jest to samo i to już od dłuższego czasu i jeszcze się nic bardziej nie popsuło także nie wiem co to dokłodnie
  
 
Na 95% sa to te gumki w drazkach co trzymaja most- ja to mialem u siebie- kazda zmiana biegu/ruszanie- wielkie DUP.
Po zmianie gumek, ustalo.
Proponuje sprawdzic jeszcze lozysko podporowe walu albo krzyzaki, ale stawiam na te gumki.
  
 
A u mnie kiedys sie jeden taki drazek urwal!Zeby ktos zle nie zrozumial-nie mocowanie w podlodze ale drazek(dokladnie w tym miejscu gdzie ten "pret" laczy sie z tuleja.I tez mielismy z bratem trudnosci z ustaleniem co tak halasuje.To byl ten drazek u gory,ten cienki.I prawie nic nie bylo widac,dopiero jak zaczalem za niego szarpac.Ja bym sie przychylil do teorii z gumami na drazku.Tak na 90%.
  
 
Dzieki serdeczne, caly wal jusz wymienilem, kupilem przy okazji w lodzi
  
 
Jeszcze jedno zapytanie.
W czasie jazdy stykanie w tylnej części samochodu tez moze byc spowodowane tymi drazkami??
  
 
Tak.Wszystkie elementy napedu sa oddzielone od nadwozia gumowymi elementami.Jesli ktoras guma bedzie wytarta,uszkodzona to wtedy slychac stuki.jak juz napisalem wczesniej u mnie powodem byl pekniety drazek gorny (bardzo rzadko spotykane,ale zdarza sie).Powodem moga byc (w mniejszym stopniu) uszkodzone amortyzatory.stuki przy ruszaniu i zmianie biegow juz ustały?
  
 
Dzisiaj koncze zabiegi, i chce jeszcze zlikwidowac luzy w tylnim moscie
  
 
Mam problem czyli dziura w moście . Złożyłem most z nową uszczelką i okazuje sie, ze mi olej cieknie. Sprawdziłem i okazało sie, ze cieknie z takiej dziury między śrubami, jednak tam śruby nie ma i chyba być nie powinno. Dziura jest w kołnierzy obudowy przekładni głównej, w dolnej cześci, obok jednej ze śrub łączących obudowę przekładni głownej z korpusem mostu. Pytanie za 100pktów, po co jest ta dziura???

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Witam.
Mam następujące objawy:
jade sobie i np. na baaardzo wolnych obrotach dla danego biegu potrafi tak szarpać z tyłu, jakby mostem. Jadąc np. 90 km/h na 4 i puszcze gaz to tak coś wyje z tyłu... Nie wspomne że przy zmianie biegu (nie zawsze) potrafi coś puknąć, też jakby w moście. Szarpałem drazkami wszystkimi i nie mają luzów gumy. Co to może być ??
  
 
Witam
Martin obejrzyj jeszcze dokładnie te górne drążki reakcyjne, może któryś z nich być wybity i mogą stukać przy zmianie biegu.
A szarpanie na niskich obrotach, może wynikać że silnik pracuje nierówno, do tego suma wszystkich luzów w układzie napędowym może powodować takie szarpanie
  
 
Kurde... brzmi powaznie hehehe. Drążki sprawdzałem kilka razy, wjeżdżane było na kanał, szarpałem aż auto sie uginało i nic... silnik pracuje równiutko, także to chyba moge wyeliminować... Zostaje tylko kwestia luzów w układzie napędowym. Łozysko wału no i luzy w samym moście. Z tego co wiem tam też jest jakieś łożysko... Dzięki Szeryfie za wskazówki
  
 
Witam
Martin, zrób jeszcze jeden test, jesli masz możliwość wjechania na kanał, zaciągnij ręczny, wejdź pod auto i niech ktoś z góry popycha auto, takimi mocnymi ruchami (szarpnieciami), zobaczysz wszystko jak na dłoni, co jest nie tak.
  
 
Podnieś dupe i poruszaj wałem lewoprawo czu nei am luzów. U mnei też wyje przy hamowaniu silnikiem i czasem stuka przy zmianie z 1 na dwa a mam luz spory.
  
 
Może masz dziure w tłumiku ?
  
 
A może to po prostu krzyżaki na wale? Nie tak dawno tez miałem głośne stuki przy zmianie biegu, i w czasie jazdy czasami i okazało sie ze to był właśnie krzyżak przy moście(miał luzy).